The Seller Operation Solution (SOS) team focuses on various topics, with one goal in mind: To make the selling journey of sellers on Shopee to be as smooth and as positive as possible. To achieve this, SOS engages in studying and striving to understand what, why and how sellers are doing what they are doing and what they are not doing. In doing so, SOS suggests improvement on seller operation processes (to fit with Shopee’s operation policies), coordinate with internal Shopee team to enhance support for sellers (to fit with demand of most sellers during their operation process), or even adjust policies which many sellers are struggling to meet.
All for the sake of ensuring customer satisfaction of both sellers and buyers on Shopee be the ultimate shopping experience!
Job Description
- Work closely with a team of Key Account Managers and Seller Insights to understand sellers’ operational challenges.
- Work on initiatives to understand sellers’ operational challenges and develop performance improvement projects led by the Seller Operations team, including but not limited to :
- Improvement to the overall seller operations process on the platform
- Improvement to the sellers' business in demand planning, inventory management, order fulfillment process
- Enhancement of current products and features offered by Shopee for sellers.
- Development of various services and supports that meet sellers' needs.
- Work on project management tasks including:
- Collect, review, and analyze data to identify gaps and opportunities
- Develop project plans, schedules, and dependencies
- Coordinate implementation, drive actions across different teams
- Track results and escalate issues
- Present the project outcomes
- Coordinate with other teams to assist in delivering project results
- Assisting team leader in other tasks assigned
- Work experience at least 5 years in a fast-paced environment; preferably experience in consulting, e-commerce or relevant industries
- Strong numerical and analytical skills background. Able to draw insights from complex data
- Experience in driving improvement initiatives
- Comfortable working with multiple projects and dealing with a number of different stakeholders
- Experience in team management
- Excellent written and verbal communication skills in English
Kể từ khi thành lập vào năm 2008, Vitalify Asia đã tham gia phát triển phần mềm tập trung vào thiết bị di động để đạt được tầm nhìn "mang lại hạnh phúc thông qua Internet. Với mục tiêu trở thành một nhóm chuyên nghiệp thực sự có thể cạnh tranh trên quy mô toàn cầu, mỗi kỹ sư/thành viên Thủ tướng sẽ mở rộng vai trò và phạm vi trách nhiệm của mình, đồng thời cam kết mang lại giá trị cho người dùng với cơ cấu nhóm nhỏ ưu tú, đó là chính sách phát triển của chúng tôi.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2008
Mission
Chúng tôi sẽ tạo ra nhiều sản phẩm “Made In Vietnam” và bán chúng trên khắp thế giới. Để đạt được mục tiêu này, chúng tôi sẽ tiếp tục nỗ lực cải thiện hàng ngày. Chúng tôi là một công ty phát triển ứng dụng web và di động.
Review Vitalify Asia
Ít OT. Hầu như không có. Nếu có thì có trả lương theo giờ OT.
Mức độ tự do khá cao, vì vậy cần phải tự quản lý và kỷ luật bản thân. (RV)
Công ty này về không gian thì khá ổn, văn phòng rộng rãi, đủ ánh sáng tự nhiên + đèn màu vàng khá đẹp. Giờ giấc cực kì khắt khe(rv)