About Us
TikTok is the leading destination for short-form mobile video. Our mission is to inspire creativity and bring joy. TikTok has global offices including Los Angeles, New York, London, Paris, Berlin, Dubai, Singapore, Jakarta, Seoul and Tokyo.
Why Join Us
Creation is the core of TikTok's purpose. Our platform is built to help imaginations thrive. This is doubly true of the teams that make TikTok possible.
Together, we inspire creativity and bring joy - a mission we all believe in and aim towards achieving every day.
To us, every challenge, no matter how difficult, is an opportunity; to learn, to innovate, and to grow as one team. Status quo? Never. Courage? Always.
At TikTok, we create together and grow together. That's how we drive impact - for ourselves, our company, and the communities we serve.
Join us.
About The Team
The Governance and Experience team is a global team responsible for ensuring that our platform provides a safe, welcoming, and enjoyable experience for our Merchants, Creators and our community. We value user satisfaction and work on policies, rules and systems to ensure quality.
We are hiring a Moderation Quality Assurance Supervisor to help with the enhancement of our policies as well as guarding the safety of our content and product listings of the Vietnamese market.
Responsibilities
- Grow the local moderation quality assurance team and oversee their day-to-day operation for Ecommerce business
- Work with vendors to ensure quality targets are met by providing training programs and quality related refresher
- Lead a multi-language moderation QA team and act as the main point of contact for quality assurance and content quality assessment tasks
- Continuously evaluate outcomes, propose improvements for auditing procedures, and ensure a high level of productivity and quality
- Develop and maintain QA programs complementary to the quality system, corporate objectives and policies
- Report, analyse, and provide insights on our quality process
- Provide reports and support the Moderation QA Manager
- Responsible for localizing working processes and strategies, solving content concerns for local users with cross-functional teams such as content operations, product, engineering, legal and public relations
- Bachelor’s Degree or equivalent education/experience, advanced degree is preferred
- 2+ years experience working on content quality, safety or policy in a major tech or media company
- Recent and minimum 2+ years experience as Team Lead/Quality Manager/ Technical Lead
- Great people management skills and currently managing large multicultural teams with diverse skills
- Deep understanding of e-commerce compliance requirements and internet governance management
- Demonstrate good judgment, training and management skill
- Excellent written, verbal and interpersonal communication skills in English & Vietnamese for cross-region collaboration with internal stakeholders and external collaboration with local BPO vendors in Vietnam.
CÔNG TY TRÁCH NHIỆM HỮU HẠN FUSHAN TECHNOLOGY (VIỆT NAM) tự hào là nhà máy của Foxconn - tập đoàn hàng đầu thế giới về sản xuất linh kiện điện tử, thiết bị viễn thông và máy tính. Đi vào hoạt động từ năm 2013, nhà máy tiền thân là khu điện thoại phổ thông Nokia, có tổng giá trị đầu tư hơn 300 triệu USD, quy mô xây dựng 17ha. Năm 2014, nhà máy thuộc sở hữu của Microsoft - công ty phần mềm lớn nhất thế giới và trở thành nhà máy duy nhất của Microsoft sản xuất điện thoại phổ thông & điện thoại thông minh trên thế giới. Năm 2016, Fushan chính thức trở thành một phần của Tập đoàn Foxconn. Thừa hưởng cơ sở hạ tầng hiện đại nhất Việt Nam, cùng hệ thống quản lý hiệu quả từ Nokia và Microsoft, Fushan tiếp tục tập trung vào các giải pháp công nghệ để mở rộng quy mô sản xuất và đa dạng hóa sản phẩm.
Review FUSHAN TECHNOLOGY
Gói thưởng và phúc lợi tốt nhất nhưng môi trường làm việc không thoải mái lắm
Chế độ đãi ngộ tương đối tốt, có giải thưởng Best company to work for in asia
Đảm bảo chất lượng sản phẩm và quy trình