Crocs, Inc. (Nasdaq: CROX) is a world leader in innovative casual footwear for women, men, and children, combining comfort and style with a value that consumers know and love. The Company's brands include Crocs and HEYDUDE and its products are sold in more than 85 countries through wholesale and direct-to-consumer channels. (For more information on Crocs, Inc. please visit investors.crocs.com. To learn more about our brands, please visit www.crocs.com or www.heydude.com or follow @Crocs or @heydude on Facebook, Instagram and Twitter.)
What You'll Do
I - PURPOSE OF THE ROLE:
Handle logistics documentation regarding our distributors when picking up product at factory.
II - KEY RESPONSIBILITIES:
- Primary focus of this position is to provide a high level of customer satisfaction by focusing on the timely
- Monitor order book and maintain established metrics for order fulfillment activities.
- Prepare monthly shipment plans to ensure timely delivery of customer orders.
- Manage, track, and trace shipment status.
- Create EXCEL packing lists and commercial invoices once orders are picked from the factory.
- Monitor shipment status with the forwarder and factory.
- Design logistics reports and prepare monthly logistics reports.
- Manage factory and carrier relationships.
- Collaborate closely with all stakeholders regionally and globally (commercial, supply chain, manufacturing
- Identify areas for improvement and implement corrective actions as needed.
- Manage exception cases.
On time documentation provided to customer with 100% accuracy
IV - KEY ROLE DIMENSIONS:
- Key relationship with:
- Internal: Planning team, Customer service team, Sales team
- External: Factory in 5 origins, Freight forwarder in 5 origin factories located
- Geographical responsibility area:
Work location:
Crocs Vietnam LLC.
Add: Floor 21st, Saigon Centre Tower 2, No. 67, Le Loi Street, Ben Nghe Ward, District 1, Ho Chi Minh City, Vietnam
Tel: 028 7302 8192
What You'll Bring to the Table
- Experience:
- 3 years+ experience in fulfillment/logistics/customer service
- Verbal and written English communication
- Willing to take new challenges and willing to learn
- Knowledge:
- Knowledge of supply chain, logistics, order fulfillment and distribution
- Skills:
- Experience on SAP system and Excel report is preferred.
- Microsoft Outlook Suite
- Languages: Fluency in English
- Education: University and above
- Travel Requirement: Travel is required for sometimes not often
Probation: (2 months)
✓ Fully entitled to 100% salary.
✓ Entitle SHUI insurance (social - health - unemployment insurances) contribution.
Employment:
✓ A job within a unique and fast-growing global brand.
✓ An international & professional work environment.
✓ 13th month salary, yearly bonus opportunity.
✓ Annual company outing trip.
✓ Annual health check-up.
✓ Commercial 24h insurance, SHUI insurance.
✓ Complimentary Crocs shoe, Crocs uniform T-shirt.
✓ Milestone award (medal, cup, certificate)
✓ Training curriculum by Crocs global e-learning platform & local practice session which offers you better
every day for your personal growth.
✓ Additional holidays/ year: 14 days annual leave.
✓ Work hours: Mon to Thurs(8:30am -> 5:30pm)/ Fri (8:30am -> 3pm). Plus ‘Flex + Core’ WFH policy.
✓ And so much more!
The Company is an Equal Opportunity Employer committed to a diverse and inclusive work environment.
All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, or disability, or any other classification protected by law.
Job Category: Corporate
Thương hiệu Crocs™ đại diện cho sự đổi mới, thú vị và thoải mái cho những người muốn có đôi giày phù hợp với tính cách và lối sống của họ, cũng như với đôi chân của họ. Hiện nay với nhiều kiểu dáng hơn và ở nhiều nơi hơn cho nhiều dịp hơn bao giờ hết, Crocs™ đang tiến một bước dài trong việc mang đến sự thoải mái trực quan cho đôi chân ở mọi nơi. Sứ mệnh Mang đến sự thoải mái sâu sắc, thú vị và đổi mới cho đôi chân của thế giới. Di sản thương hiệu Vào năm thành lập, 2002, Crocs™ đã giới thiệu một đôi giày cải tiến được làm từ vật liệu mang tính cách mạng có tên là Croslite™. Công nghệ Croslite™ có những đặc điểm độc đáo cho phép nó hoạt động trên cả đất liền và dưới nước, những đặc điểm mới đối với ngành công nghiệp giày dép. Công ty được đặt tên là Crocs™ theo bản chất lưỡng cư, thích nghi với nhiều môi trường của loài Cá sấu. Tạo đà với một đôi giày không giống bất kỳ đôi giày nào khác, Crocs™ cung cấp cho người tiêu dùng những đôi giày cải tiến, thú vị và thoải mái có thể mang trong nhiều dịp khác nhau. Thương hiệu Crocs™ bắt đầu xây dựng một trải nghiệm thể chất và cảm xúc dễ chịu với cuộc sống riêng của nó. Crocs™ đã nhanh chóng phát triển vượt qua ranh giới văn hóa và hiện đang dẫn đầu phong trào tiêu dùng toàn cầu với hơn 100 triệu đôi giày được bán ra cho đến nay. Thuộc tính thương hiệu Sáng tạo Điều gì tạo nên sự khác biệt giữa Crocs™ và những đôi giày thông thường? Tư duy cấp tiến, đổi mới hàng đầu trong ngành, nghiên cứu tỉ mỉ hướng đến sức khỏe và không bao giờ quên đối tượng cuối cùng mà chúng ta phải trả lời: Bàn chân. Vui vẻ Cho dù là bằng màu sắc, thiết kế thông minh hay cách chúng tôi truyền tải thông điệp của mình, Crocs™ luôn nỗ lực mang đến nụ cười để tạo ra trải nghiệm cảm xúc dễ chịu. Sự thoải mái Điểm mạnh của chúng tôi, sự thoải mái sâu sắc là tất cả về trải nghiệm thể chất dễ chịu. Những cải tiến như thiết kế công thái học tiên tiến, công nghệ siêu nhẹ và đế giày massage đảm bảo bạn thoải mái từ đầu đến chân và ngược lại.