Mô tả công việc
United Overseas Bank Limited (UOB) is a leading bank in Asia with a global network of more than 500 branches and offices in 19 countries and territories in Asia Pacific, Europe and North America. In Asia, we operate through our head office in Singapore and banking subsidiaries in China, Indonesia, Malaysia, Thailand and Vietnam, as well as branches and offices. Our history spans more than 80 years. Over this time, we have been guided by our values - Honorable, Enterprising, United and Committed. This means we always strive to do what is right, build for the future, work as one team and pursue long-term success. It is how we work, consistently, be it towards the company, our colleagues or our customers.
About the Department
The Technology and Operations function is comprised of five teams of specialists with distinct capabilities: business partnership, technology, operations, risk governance and planning support and services. We work closely together to harness the power of technology to support our physical and digital banking services and operations. This includes developing, centralising and standardising technology systems as well as banking operations in Singapore and overseas branches.
Responsibilities
• Reports to the Team Leader / Supervisor.
• Attend to inbound and outbound telephone calls/contacts/correspondence in accordance with standard operating procedures.
• Provide information on services offered by the bank to enhance customer relationships.
• Identify and maximize sales opportunities, where applicable, to all customers.
• Provide professional, friendly, and high-quality customer service & sales for each point of contact with the customer.
• Identify and respond to customer needs accordingly.
• Manage challenging customers professionally and provide after sales service, where applicable.
• Able to consistently communicate in a positive and enthusiastic manner, while handling customer complaints in an assertive manner.
• Use call/contact control techniques to provide efficient, high-quality interactions with customers.
• Maintain detailed records of client interaction to improve quality of information available.
• To provide optimum service to all customers by answering inquiries and resolving complaints effectively with the aim of projecting a professional image.
• Update and perform on-line maintenance on system terminals as per customers' requests.
• Ensure effective and timely follow-up as promised to customers.
• Process financial entries and adjustment on customers' accounts if necessary.
Yêu cầu công việc
• Holds at least Diploma or Degree in any field.
• Previous experience in a call center would be an added advantage.
• Should have excellent interpersonal and communication skills with good command of written and spoken Vietnamese and English.
• Strong in customer service skills. A team player with commitment and initiative, service oriented, able to work under pressure, matured, motivated, meticulous, and analytical and able to multi-task.
• Good understanding of the bank's customers, product, and services.
• Working knowledge of specialized products, systems, and services.
• Knowledge of Internet, Microsoft Office including email, MS Excel, MS Word, and fax.
• High level of listening and comprehension skills. Able to probe for required information from customer.
• Assertive and able to manage in situations where there may be limited information.
Be a part of UOB Family
Apply now and make a difference.
Quyền lợi được hưởng
Performance Bonus, Annual Salary Review
Chăm sóc sức khoẻ
Healthcare Insurance Policy
Annual Health Check-Up Program
Big Family hiện tại là chuỗi nhà thuốc liên kết lớn nhất tại Việt Nam với gần 2000 nhà thuốc (tháng 11/2022) với đối tác ở khắp 63 tỉnh thành của Việt Nam. Được đầu tư từ năm 2021, chuỗi nhà thuốc liên kết này đã phát triển thần tốc với tốc độ đạt 1000 nhà thuốc mới trong chưa đầy một năm. Hiện nay, Big Family đã ký kết hợp tác chiến lược với nhiều thương hiệu uy tin nhằm đẩy nhanh tốc độ ứng biến kinh doanh nhà thuốc, đưa các sản phẩm trong và ngoài hệ sinh thái dược của BigFam tới tay người tiêu dùng. Big Family là hệ thống nhà thuốc duy nhất được ký hợp tác với Samsung, chịu trách nhiệm chăm sóc sức khỏe cho 60.000 cán bộ nhân viên của Samsung tại Việt Nam.
Với hình thức liên kết hợp tác cùng phát triển, các nhà thuốc trong chuỗi Big Family đang được kết nối với một mô hình hợp tác cực kỳ năng động. Ở đó các nhà thuốc vẫn duy trì quyền làm chủ của minh, Big Family không tham gia và can thiệp vào quyền kiểm soát, pháp lý của nhà thuốc. Big Family tự tin với hệ sinh thái hoàn chỉnh sẽ giúp các nhà thuốc chuyển mình và phát triển mạnh mẽ trong thời gian tới.