Enable Delivery Agility through highly mature Scrum adoption at teams, initiative, and/or wider organization
Key Accountabilities (1)
Enabling Agility
- Coach teams in self-management & cross-functionality.
- Help teams to focus on creating high-value increments that meet the Definition of Done (DoD).
- Train & coach Product Owners with techniques for effective Product Goal definition, Product Backlog management, release planning, that maximize business value.
- Train & coach teams, initiatives & stakeholders to apply empirical approach, incremental & iterative development, lean thinking, Scrum values.
- Plan, train, coach, implement, improve Scrum adoption for initiative and/or wider organization
- Ensure Scrum events take place, positive & productive within timebox.
Enabling Performance
- Adopt appropriate stances for teams: Trainer, Mentor, Coach, Leader, Facilitator, Manager, Change Agent.
- Help teams to improve effectiveness, efficiency & practices via Scrum, e.g., maturity assessment, improvement plans, training & coaching activities.
- Cause the removal of impediments to teams’ progress.
- Train, coach managers on empowering people, enabling & nurturing self-managing & high performing teams.
- Train, coach teams to use Agile tools, e.g., Jira, Confluence, Miro, Trello.
Enabling Outcomes
- Train & coach to help teams, initiative, and/or wider organization to apply evidence-based management (EBM)
Director, Agile Transformation
Key Relationships - Direct Reports
N/A
Key Relationships - Internal Stakeholders
Teams in Transformation Office, Digital Office, and relevant departments, divisions in TCB
Key Relationships - External Stakeholders
Partners / vendors providing professional services
Success Profile - Qualification and Experiences
- Bachelor or higher degree in Banking, Finance, Technology, Business Administration, Information technology or related disciplines.
- Professional Scrum certificates, e.g., A-CSM or PSM II. Others like PMP, PMI-ACP, Lean, Six Sigma, Agile Project Management, is a plus.
- 5 years of experience in corporate, preferably banking or fin-tech organization.
- Experienced in training, coaching Scrum for teams.
- Experienced in training, coaching, mentoring different roles, e.g., Product Owner, Designer, Developer, Tester, Manager.
- Be team player, a servant leader with strong facilitation, conflict resolution, communication, motivation, interpersonal skills.
- Familiar with engineering best practices (e.g., TDD, ATDD, CICD, automation)
- Familiar with common tools, e.g., Jira, Confluence, Bitbucket, Jenkins, SonarQ.
Tập đoàn Công nghiệp – Viễn thông Quân đội (Viettel) là doanh nghiệp kinh tế quốc phòng 100% vốn nhà nước, chịu trách nhiệm kế thừa các quyền, nghĩa vụ pháp lý và lợi ích hợp pháp của Tổng Công ty Viễn thông Quân đội. Tập đoàn Viễn thông Quân đội (Viettel) do Bộ Quốc phòng thực hiện quyền chủ sở hữu và là một doanh nghiệp quân đội kinh doanh trong lĩnh vực bưu chính - viễn thông và công nghệ thông tin. Với slogan "Hãy nói theo cách của bạn", Viettel luôn cố gắng nỗ lực phát triển vững bước trong thời gian hoạt động.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2005
Mission
Sản phẩm phần mềm của chúng tôi ngoài phục vụ kinh doanh, quản lý, khai thác tại thị trường Việt Nam, những năm qua đã được triển khai trên 10 thị trường nước ngoài là Lào, Campuchia, Đông timor, Peru, Mozambique, Haiti, Cameroon, Tanzania, Burundi, Myanmar.
Review Viettel Telecom
OT nhiề. Lương thấp. Môi trường gò bó. Công ty kiểu gia đình(rv)
Đồng nghiệp thân thiện nhưng OT nhiều không lương, tăng lương rất chậm(IT)
Sếp tốt, nhiệt tình, môi trường thân thiện nhưng hơi nhiều áp lực (IT)