Việc làm Motul Vietnam

Cập nhật 04/05/2024 10:42
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Motul Vietnam
Customer Service Assistant Manager
Motul Vietnam
9 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 4
Hết hạn ứng tuyển
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 4
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 07/12/2023
Hạn nộp hồ sơ: 06/01/2024
Hình thức: Toàn thời gian
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Pearl Plaza Building, 29th Fl, 561A Dien Bien Phu Street, Ward 25, Binh Thanh District, Ho Chi Minh

Các Phúc Lợi Dành Cho Bạn

Bonus
Health Care
Training

Mô Tả Công Việc

A Customer Service Assistant Manager ensures product delivery to the customer happens in accordance with the needs and requirements of the customer (right time, right place, and right product) while operating within Motul APAC policy.
He/She is responsible for leading the day-to-day operations as well as issue resolution related to ordering and delivery, by collaborating with customers, the different organizations within Motul APAC and 3rd party logistics companies. He/She is also leading the continuous improvement work aimed at promoting the culture of customer centricity. He/She is also championing operational discipline by ensuring Standard Operating Procedures and compliance requirements are followed.
The Customer Service Assistant Manager is a critical contributor to long term Customer Satisfaction.

Yêu Cầu Công Việc

Operations
• Manage day to day operations of the Customer Service team, including daily direction setting, issue resolution and complaints and escalation management
• Manage order to cash process for the assigned account as well as purchasing and logistics function (e.g order processing, back-order management, damage and claim process, and documentation management, etc.)
• Coach and teach team members on processes and to improve results

Continuous Improvement
• Improve Order to Cash KPI by analyzing results and developing action plans
• Lead the continuous improvement activities (Innovation / Synchronization / Digitization / Simplification) on Order-To-Cash through data analysis and change management process, resulting to Service, Cost & Cash improvement
• Align & document processes (SOP, SLA, Work Instruction, etc.) across related functions, and deploy to the team and/or to broader organization

Systems
• Work independently on SAP ECC6 system for SD/MM for order processing & other related transactions and other tools used in operations (freight forwarder booking and tracking tool, excel reporting tools, etc.)
• Represent Customer Service in projects as subject matter expert / key user for Order to Cash process

Control & Governance
• Provide support to Finance team on sales verification, reconciliation, and audit activities
• Lead the month-end closing activities for Customer Service to ensure closing is completed within stipulated time frame
• Other ad-hoc duties assigned by Customer Service Manager


Qualification and Experience Required
• 10 years of experience in Customer Service & Logistics or Order Management & Logistics with at least 5 years’ experience in Import & Export Logistics
• 2 years’ experience in leading a team
• Strong Project Management and Process Improvement experience
• Possess at least a diploma in Supply Chain & Logistics, Business Management or Accounting
• Good analytical problem-solving skills
• Able to work independently as well as in teams. Can execute work with excellence and have a good follow through
• Strong interpersonal communication skills and can build relationship with internal / external business partners. Good command in reading, writing, and speaking
• Systems / Software – Basic to Intermediate Microsoft Excel and Word skills. Skill in Powerpoint will be an advantage.
• Strong technical skills in using SAP R3, SAP ECC6
• Good Understanding of international shipping documentation (CO, PL, SWB, Incoterms, etc)
• Fluent in English, other Southeast Asian language an advantage
Khu vực
Báo cáo
Motul Vietnam
Motul Vietnam Xem trang công ty
Quy mô:
500 - 1.000 nhân viên
Địa điểm:
Tầng 29, Tòa nhà Pearl Plaza, 561A Điện Biên Phủ, Phường 25, Quận Bình Thạnh

Hơn 165 năm xây dựng và phát triển, MOTUL - tập đoàn đa quốc gia đến từ Pháp, được xem như là chuyên gia trong ngành dầu nhớt chất lượng cao, đã và đang xây dựng thương hiệu tại nhiều quốc gia trên thế giới nhờ hệ thống sản phẩm cao cấp chuyên biệt cùng các dịch vụ hỗ trợ kỹ thuật hàng đầu.

Với hơn 20 năm kinh nghiệm tại Việt Nam trong việc phát triển các trung tâm sản xuất dầu nhớt MOTUL cho thị trường châu Á. Ban lãnh đạo của công ty đã và đang tạo ra nhiều cơ hội phát triển mới trên thị trường với mục tiêu trở thành một nhà tuyển dụng hấp dẫn nhất trong ngành công nghiệp dầu nhớt tại Việt Nam.

Chính sách bảo hiểm

  • Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
  • Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7

Các hoạt động ngoại khóa

  • Du lịch hàng năm 
  • Team building theo quý 
  • Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
  • Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..

Lịch sử thành lập

  •  Công ty được thành lập năm 2008

Mission

Công ty đặt mục tiêu là thỏa mãn những mong đợi của khách hàng và thậm chí biết trước những mong đợi đó bằng cách áp dụng cách tiếp cận vừa mang tính hệ thống vừa thực tiễn để đạt được hiệu quả tối đa khi đáp ứng các yêu cầu của các quy chuẩn chất lượng được quốc tế công nhận. Motul được chứng nhận bởi ISO 9001: 2008, ISO 14001: 2004 và TS16949: 2009.
 

Những nghề phổ biến tại Motul Vietnam

Bạn làm việc tại Motul Vietnam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Motul Vietnam

Motul Vietnam

Click để đánh giá