We are looking for General Manager - Melia Danang Beach Resort (Vietnam)
Hotel information
History and beaches you will fall in love with
Located alongside the peaceful Non Nuoc Beach with 521 rooms, this resort is the ideal destination for those wishing to both relax and explore central Vietnam’s famous attractions, including UNESCO World Heritage’s Hoi An Ancient town and My Son Sanctuary. Select a The Level villa-style accommodation for more privacy and exclusive privileges.
Spacious rooms with contemporary design offer fantastic views of the sea or the stunning Marble Mountains. Meliá Danang Beach Resort provides several dining options with a wide range of delicious local and international cuisines. It also has a fully equipped 24-hour gym facing the sea, kids-club, seven outdoor swimming pools including a breathtaking infinity pool, and a YHI Spa, a sanctuary of wellness to restore balance to your body and mind. The hotel’s beachfront location, close to the city center, makes it ideal for meetings and events including your dream wedding.
Position Profile
The General Manager, as the highest position of the Hotel’s management, will be responsible for the whole operation and for the leadership of the Hotel’s team towards the achievement of all the objectives and within the implementation of the Company’s guidelines and policies. This position will maintain a strong relationship with the property owner through proactive and ongoing communication.
The General Manager will be in charge of the planning, coordination, management and analysis of results of all the departments and will oversee the implementation of the procedures and policies of Meliá Hotels International, and of the established goals and objectives.
The General Manager will uphold the service quality, the brand standards and the maintenance of the facilities, while ensuring the respect of the Health & Safety regulations and the Sustainability & Talent Management corporate policies.
Main Requirements
- At least 3 years of experience as General Manager in a Resort of the same category and similar size in the international Hospitality.
- Proven management experience at high-scale/ luxury Resort Hotels.
- College level degree in Business Administration, Economics or equivalent Hotel Management or Tourism related education.
- Solid functional knowledge of all department operations.
- Outstanding leadership abilities.
- Strong Sales & Marketing skills.
- Excellent management of Human Resources & Talent.
- Management of profitability.
- Good knowledge of Revenue Management.
- Good understanding of the Sustainability and the Environmental protection areas.
Thương hiệu Nhà Hàng Sushi Masa ra đời vào tháng 4 năm 2015 với hai đồng sáng lập là Ông Nguyễn Tấn Phát và Ông Lương Bá Quang sau một thời gian dài nghiên cứu, học tập, tích lũy kinh nghiệm và lên kế hoạch kinh doanh. Cửa hàng đầu tiên của Sushi Masa là một quán nhỏ tại đường Lê Quang Định, quận Bình Thạnh, thành phố Hồ Chí Minh. Vào tháng 3 năm 2016, từ kết quả kinh doanh đạt được và kế hoạch phát triển quy mô lớn hệ thống Nhà hàng, vận hành một cách chuyên nghiệp hơn, các đồng sáng lập cùng với hai nhà đầu tư nữa cùng lập nên Công ty TNHH Thương mại Dịch vụ Liber (“Liber”). Liber là tên của vị thần rượu vang (theo thần thoại Hy Lạp), vị thần này biểu tượng cho sự hưởng lạc và giàu sang phú quý. Liber khai trương Nhà hàng Sushi Masa đầu tiên tại số 52 đường Thạch Thị Thanh, phường Tân Định, quận 1. “Masa” là từ tiếng Nhật, có nghĩa là sự chân thành. Và đó cũng chính là tiêu chí hàng đầu tạo nên nền tảng văn hóa kinh doanh của Nhà hàng Sushi Masa, trong mọi quan hệ với các đối tác, khách hàng và chính đội ngũ nhân sự làm việc trong Nhà hàng. Tính đến nay, hệ thống nhà hàng Sushi Masa có các chi nhánh: • CHI NHÁNH 1: 52 Thạch Thị Thanh, P. Tân Định, Quận 1 • CHI NHÁNH 2: 78 Lê Văn Sỹ, P.11, Quận Phú Nhuận • CHI NHÁNH 3: 376A Võ Văn Tần, P. 5, Quận 3 • CHI NHÁNH QUY NHƠN: 66 Trần Phú, TP Quy Nhơn Cùng với hơn 100 nhân viên nhiệt huyết đang ngày đêm làm việc miệt mài và cống hiến với mục tiêu mang đến sự trải nghiệm tuyệt vời và sự hài lòng tuyệt đối cho khách hàng. Phương châm của thương hiệu: “MỘT khách quay lại MỘT TRĂM LẦN còn hơn MỘT TRĂM khách chỉ quay lại MỘT lần”