Main job duty/work:
- Handle inquiries from local business customers.
- Provide strong strategic leadership and coaching to the team, collaborate with Hong Kong and Vietnam team.
- Provide regular updates on market demand, competition and market positioning for Management.
- Exert best efforts for generating new sales, maintaining and expanding business with existing customers;
- Develop & execute effective sales and marketing strategy for the relevant market;
- Conduct market research to identify export/import opportunities creatively in Vietnam;
- Lead a well-performed sales team with sound coaching and guidance;
- Render quality services to customers;
- Hit pre-agreed sales targets;
- Effect good sales communications to customers and among the company's overseas offices;
- Generate Sales Leads proactively and respond to Routine Orders actively to promote business among the company's overseas offices;
- Make joint sales calls with the company's overseas sales personnel as required;
- Make business trips as required;
- Coordinate with other Global Accounts Manager in major bids;
- Check S.I. & AWB copies in a thorough and timely manner to minimize mistakes;
- Complete reports e.g. Monthly Sales Reports / KPI Report etc. ;
- Make good judgment on providing credit facilities, responsible for settling
- outstanding payment of one’s own account;
- Assist in ad hoc assignments as required.
Requirement:
l Bachelor’s degree in business or equivalent experience
l Minimum of 5 years Trade and Product development experience within the Freight Forwarding Industry
l Strong operational trade knowledge and familiar with Greater China market, direct sales experience
l Ability to work with different cultures and to manage cross functional interfaces, communicate and network using advanced inter-personal skills
l Self-disciplined, excellent problem solving, negotiation, selling, analytical, organizational and negotiation skills
l Authentic, positive, honest and open, result oriented and places great emphasis on customer focus
l Excellent English both written and spoken is required, good Mandarin is an advantage
Benefit:
Negotiable
Working hours: Monday to Friday (9:00 AM - 6:00 PM)
Work location: 18th Floor, Icon4 Tower, 243A De La Thanh – Lang Thuong Ward – Dong Da District – Hanoi City – Vietnam
Contact:
- Please send your CV via Inbox or email: [email protected], cc [email protected]
Công ty PRIME RICH INTERNATIONAL LOGISTICS LIMITED được thành lập vào tháng 4 năm 2015. Hoạt động kinh doanh cốt lõi của chúng tôi bao gồm sắp xếp các lô hàng hàng hóa bằng đường hàng không và đường biển, xử lý hàng hóa thương mại điện tử, hoạt động hậu cần và phân phối hàng hóa. Để cung cấp các dịch vụ chất lượng cao và tiêu chuẩn hóa, chúng tôi đã tập hợp một đội ngũ hậu cần nội bộ chuyên dụng để giám sát từng ngành dọc kinh doanh của mình. Các chuyên gia giàu kinh nghiệm của chúng tôi cam kết cung cấp các giải pháp liền mạch và hiệu quả phù hợp với nhu cầu riêng của khách hàng. Là một nhà cung cấp dịch vụ hậu cần năng động và có tư duy tiến bộ, chúng tôi tự hào về khả năng đi trước các xu hướng của ngành và thích ứng với nhu cầu ngày càng phát triển của chuỗi cung ứng toàn cầu.
Bằng cách liên tục đầu tư vào các công nghệ mới nhất và hợp lý hóa quy trình hoạt động của mình, chúng tôi có thể cung cấp cho khách hàng các dịch vụ hậu cần đáng tin cậy và tiết kiệm chi phí giúp họ đạt được mục tiêu kinh doanh của mình. Trọng tâm của tổ chức chúng tôi là nhấn mạnh vào sự hài lòng của khách hàng. Chúng tôi tin tưởng vào việc xây dựng quan hệ đối tác lâu dài với khách hàng, thúc đẩy giao tiếp cởi mở và luôn vượt quá mong đợi của họ. Đội ngũ chuyên gia tận tâm của chúng tôi cam kết cung cấp sự quan tâm cá nhân và cung cấp các giải pháp tùy chỉnh phục vụ cho các yêu cầu cụ thể của từng khách hàng.