Mô tả công việc
1. Financial Analysis
- Sales, COGM, Payroll, raw material analysis;
- Prepare financial analysis of financial statements (Profit or Loss, Balance Sheet, Cash flow report)/sales performance by concepts/channels/dayparts/promotions/business case;
- Perform variance analysis: Actual vs. Actual; Actual vs. Plan;
- Scenario analysis;
- Prepare pre and post-financial evaluations of marketing campaigns, store feasibility studies and business cases;
- Prepare month-end accrual of A&P expenditure;
- Monitor and control A&P budget to ensure A&P expenditures are in approved budget;
- Provide insightful analysis with executable recommendations;
2. Budget & Forecast
- Profit forecasting and budget management;
- Daily news, index cascade;
- Prepare the annual budget and the periodic financial forecast (weekly and monthly);
- Develop and implement Budget templates;
3. Management Reporting
- In charge of internal reporting including management reports, budget and forecast reports, CAPEX reports etc;
- Prepare 4KPI and BSC reports, organize monthly performance meetings to follow up with monthly performance and design action plans;
- Contribution margin report;
- Prepare materials for SRM ( strategy review meeting) report;
- Approval line management;
- Competitor's financial information report;
- Monitor and control budget to ensure expenditures are in approved budget;
4. Budget Control
- Control expenditures (CAPEX and Expenses) to ensure Actual in line with Budget / LF.
5. Other Tasks
- Review all SAP modules related to MM, SD, PM, FI to ensure no issues for month end closing
- Coordinate with local team and Korean team to develop new processes or functions in SAP
- Reviewed accounting records, management, and financial reports to ensure accuracy and adequateness.
- Work with the audit team and consultant team to provide data
Yêu cầu công việc
- Minimum Bachelor graduated in Economics, Finance or related fields is required.
- More than 5 years experience in accounting and business management area (accounting firm working is better).
- Proficient in spreadsheets, databases, MS Office and SAP (all modules).
- English (Compulsory), plus Korean (Preferred).
- Ability to work under high pressure and good communication skill.
Quyền lợi được hưởng
• Having chances to get attractive company bonus every month/year
• Company trip once a year + Joining party
• Salary and position is reviewed 1 time a year
• Bonus by individual ability and company’s performance.
• Social insurance, health insurance, unemployment insurance and other benefits
• Dynamic and sociable working environment.
Tập đoàn xây dựng Minh Đức tiền thân là Công ty Cổ phần vật tư, thiết bị công trình Minh Đức được thành lập vào tháng 4 năm 2010, được biết đến là một trong những đơn vị uy tín, chất lượng, chuyên nghiệp trong lĩnh vực cung cấp các loại vật tư thiết bị dự ứng lực, vật tư đặc thù cho ngành cầu, đường và thi công dầm sàn dự ứng lực với đa dạng các loại hình công trình, từ dự án trung tâm thương mại, cao ốc văn phòng, nhà xưởng sản xuất hiện đại. Với mạng lưới kinh doanh rộng khắp: Trụ sở chính ở Hà Nội, chi nhánh Miền Trung tại Đà Nẵng, chi nhánh Miền Nam tại HCM, chi nhánh nước ngoài tại Phnom Penh- Campuchi và Phát triển các lĩnh vực chuyên biệt là hệ thống các công ty thành viên để tạo nên những sản phẩm, công trình có chất lượng vượt trội, đồng thời đáp ứng được những yêu cầu khắt khe về kỹ thuật của khách hàng