Các phòng ban đang tuyển dụng tại Bảo hiểm PVI
Việc làm Bảo hiểm PVI
Cập nhật 18/12/2024 22:40
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
![Tổng công ty Bảo hiểm PVI Tổng công ty Bảo hiểm PVI](https://1900.com.vn/storage/uploads/companies/logo/34/log-1690537395.png)
Chuyên viên kế toán
Bảo hiểm PVI
11 việc làm
7 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương:
25 - 28 triệu
Chức vụ:
Nhân viên
Ngày đăng tuyển:
21/11/2024
Hạn nộp hồ sơ:
21/12/2024
Hình thức:
Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm:
2 - 3 năm
Số lượng:
1
Giới tính:
Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh
Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Accounting Reporting
- Check the balance of the accounts in the accounting system for every closing.
- Make sure the expenditure to record sufficiently in month,
- Perform the cash & bank reconciliation.
- Do the financial statements (PL, Balance Sheet, Cash Flow)
- Review AR, AP aging balance monthly.
Improving processes and organization
- Support to deploy and improve internal audit processes of the company.
- Manage and support the progression of the accounting team based in HCM/HN.
Records in accounting
- Accrual the expenditures which impact in month
- Doing allocation for prepaid expenses and the depreciation for fixed assets
- Calculate KPI bonus and post transactions to system monthly
- Check revenue & VAT monthly
- Guidelines for team members on accounting treatment and processes.
- Performing financial recordkeeping, as well as protecting sensitive and confidential information.
- Gather and analyze financial information for internal use
- Assume responsibility of accounting procedures
- Maintaining and reconciling balance sheet and general ledger accounts.
- Preparing financial reports, as well as controlling operating reports
- Preparing monthly, quarterly and annual reports.
- Monitoring auditing and taxation practices, as well as evaluating benefits and compensation packages
- Contributing to the development of new or amended accounting systems, programs, and procedures.
- Keeping informed of regulatory requirements and best practices in management accounting.
- Performing other accounting duties and supporting junior staff as required or assigned
Stock & Inventory Management
Inventories
- Prepare the movement out of the inventory and provide the unit cost of stocks.
- Record goods in transit and record the difference between the actual received quantity vs the quantity of the invoice.
- Calculate expired date products rate, old tester rate, and new tester rate.
- Check & remind TFO which has not posted " Received".
- Check the movement of inventory to find out the unnormal transactions, and work with related departments to improve process.
- Stock take at Warehouse & transactions counting to System balance.
- Management COGS and inventory and products cost (groceries retails)
- Do other tasks relating to the inventory.
Tax
- VAT Tax declaration monthly/ quarterly
- Reconcile payables bal with Tax agency by monthly
- Check and review revenue & expenses to minimize risks and meet regulations
- Update/share with leader and team the new regulations and changes (if any)
- Check all the following tasks related to taxes done.
Doing other tasks as managers request.
Yêu Cầu Công Việc
- Bachelor's degree in accounting, finance, or similar.
- Solid knowledge of basic and advanced accounting and financial principles and practices
- Excellent knowledge of inventory cost accounting and reporting
- In-depth knowledge of accounting and bookkeeping processes.
- Organizational and leadership skills
- A minimum of 3 years’ experience as a general accountant in a related business or experienced in Big 4 is in advance.
- Extensive knowledge of accounting standards and financial regulations.
- Experience for Tax inspection.
- Excellent communication and presentation skills
- A problem-solver with attention to detail
- Good understanding of MS Office and accounting software.
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
FPT Tân Thuận 2, Tân Thuận, Tân Thuận Đông, Quận 7, Hồ Chí Minh Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: 25 Tr - 28 Tr VND
Khu vực
![Tổng công ty Bảo hiểm PVI Tổng công ty Bảo hiểm PVI](https://1900.com.vn/storage/uploads/companies/logo/34/log-1690537395.png)
Bảo hiểm PVI
Xem trang công ty
Quy mô:
1.000 - 5.000 nhân viên
Địa điểm:
PVI Tower, 01 Phạm Văn Bạch
Tổng công ty Bảo hiểm PVI là một công ty bảo hiểm phi nhân thọ tại Việt Nam, được thành lập vào năm 1996. PVI cung cấp các sản phẩm và dịch vụ bảo hiểm như bảo hiểm ô tô, bảo hiểm tài sản, bảo hiểm hành khách, bảo hiểm y tế và bảo hiểm du lịch. Ngoài ra, Tổng công ty Bảo hiểm PVI cũng đưa ra các giải pháp và dịch vụ tài chính cho khách hàng. PVI đã công bố báo cáo tài chính từ năm 2013 đến năm 2019, và đã phát triển hơn 20 chi nhánh trên toàn quốc.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm xã hội và bảo hiểm y tế theo quy định của pháp luật.
- Bảo hiểm con người trách nhiệm cao (PVI Care)
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Du lịch hàng năm
- Thể thao
- Party
Lịch sử thành lập
- Năm 1996, Tổng công ty được thành lập với tên gọi Tổng công ty Cổ phần Bảo hiểm Du lịch Việt Nam (PVI).
- Năm 2007, Tổng công ty đổi tên thành Tổng công ty Cổ phần Bảo hiểm PVI.
- Năm 2011, PVI chính thức niêm yết công khai trên Sở Giao dịch Chứng khoán Hà Nội với mã chứng khoán là PVI.
- Năm 2022, Tổng công ty đạt doanh thu tổng hợp lên đến 12.700 tỷ đồng và doanh thu bảo hiểm gốc lên đến 10.000 tỷ đồng.
Mission
Tại Bảo hiểm PVI, chúng tôi thực hiện sứ mệnh của mình là phát triển và cung cấp các giải pháp bảo hiểm mà các doanh nghiệp cần để đạt được thành công trong kinh doanh của mình.
Những nghề phổ biến tại Bảo hiểm PVI
Bạn làm việc tại Bảo hiểm PVI? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn
![Logo Bảo hiểm PVI](https://1900.com.vn/storage/uploads/companies/logo/34/log-1690537395.png)
Bảo hiểm PVI
Click để đánh giá