Product Design at BraveBits
At BraveBits, we nurture the mindset of Product Design in all teams, where everyone must aim to deliver the values rather than working hours.
As we are working specifically on e-commerce solutions, our customers are product builders who bring value to their audiences. That being said, we focus on users at the center of our processes and aim to avoid damaging our customer's business. Therefore, making decisions based on real data is one of our focal points.
With each design and activity, product designers at BraveBits are empowered with great ownership for their impacts on the business and customers, thus always being ready to hands-on what is needed to solve the problems. As a designer in such an environment, we opt to grow consistently through iterative improvements.
Requirements
We are looking for someone with:
- At least 3 years of experience designing for digital products (better if mainly in web applications), with enough understanding of HTML/CSS to deliver web-efficient solutions
- High attention to detail and the ability to deliver with care
- Competent experience with design thinking processes and UX tools: researching, wireframing, user flow, information architecture…
- Practical knowledge of designing for conversion rate optimization in the global e-commerce context
- Experiences in building and applying design systems
- Experiences in Agile ways of working
It's a plus if you have:
- Sufficient English skills to read, write, and communicate
- Solid understanding of HTML/CSS or Javascript
What you will do
- Utilize an end-to-end design thinking process:
- Gathering requirements/research to define the problems
- Creating design concepts, then generating the design solutions
- Delivering the results and keeping up with the changes
- Collaborate closely with Product Owners, developers, marketing team, Design Ops, and fellow product designers to get the work done
- Communicate the design ideas via team presentation and ship the design solution through well-consumable specifications
- Maintain and revise existing designs to meet customer or business expectations
- Provide low-frequency customer support based on the demand of assembling user's needs
What BraveBits will do
- Main salary: $1200+ (6-month routine of considering salary increment or promotion), 100% salary in probation
- Quarterly bonus based on project achievement (after probation)
- 13th-month bonus and legal insurance
- Provide Macbook Pro on the first working day.
- Workspace is flexible
- Free breakfast, lunch, dinner and snack cabinet at the office.
- Free periodic general health check-ups once a year.
- Company trip abroad once a year.
- 1 day of remote work per month to change the working environment.
- Attend internal seminars, foreign seminars and access paid courses at the company.
Tổng công ty thương mại Sài Gòn được thành lập tháng 11/1995 theo Quyết định số 7472/QĐ-UB-NCVX của Ủy Ban Nhân Dân TP. Hồ Chí Minh. Năm 2005, Tổng công ty chính thức chuyển sang hoạt động theo mô hình công ty mẹ-công ty con và đổi tên thành Tổng công ty thương mại Sài Gòn-TNHH MTV. Năm 2010, công ty chuyển đổi từ doanh nghiệp nhà nước thành công ty Trách nhiệm Hữu hạn Một thành viên.
Từ khi thành lập đến nay, SATRA đã xây dựng và phát triển trở thành một trong những Tổng công ty thương mại lớn với hơn 70 doanh nghiệp đơn vị gồm đơn vị phụ thuộc, công ty con, công ty liên kết và đầu tư chiến lược. Hiện nay, Tổng công ty đang ngày càng mở rộng quy mô hoạt động. Bên cạnh trụ sở chính đặt tại TP. Hồ Chí Minh, SATRA còn thành lập văn phòng đại diện tại Yokohama, Osaka-Nhật Bản, Yangon-Myanmar và Campuchia. Mục tiêu của SATRA trong thời gian tới là phấn đấu trở thành nhà phân phối lớn với hệ thống trung tâm thương mại, siêu thị, cửa hàng tiện ích, chợ đầu mối, kho hàng… trên địa bàn TP. Hồ Chí Minh và các đô thị lớn của cả nước; nâng cao chất lượng, hiệu quả, sức cạnh tranh nhằm khẳng định vị thế của SATRA tại thị trường trong nước và quốc tế; phấn đấu đạt tốc độ tăng trưởng trong toàn tổng công ty về tổng doanh thu bán hàng và dịch vụ bình quân 15%/năm, lợi nhuận tăng bình quân 10%/năm.
Chính sách bảo hiểm
- Chính sách bảo hiểm xã hội
- Bảo hiểm y tế và bảo hiểm nhân thọ
- Bảo hiểm tai nạn
- Bảo hiểm thất nghiệp
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building
- Party
Lịch sử thành lập
- Năm 1995, Tổng Công ty Thương mại Sài Gòn (tên giao dịch là Saigon Trading Corporation) được thành lập.
- Năm 2005, Chuyển đổi từ doanh nghiệp Nhà nước giữ vai trò quản lý sang doanh nghiệp Nhà nước hoạt động theo hình thức công ty mẹ, công ty con, được trực tiếp kinh doanh và đầu tư tài chính.
- Năm 2009, SATRA mở văn phòng đại diện tại Nhật Bản.
- Năm 2010, Chuyển đổi mô hình thành Công ty TNHH Một thành viên do Nhà nước làm chủ sở hữu, hoạt động theo hình thức công ty mẹ - công ty con.
- Năm 2016, Chuỗi cửa hàng thực phẩm tiện lợi SATRAFOODS cán mốc 100 cửa hàng.
Mission
Satra đặt mục tiêu trở thành Tập đoàn kinh tế vững mạnh của Việt Nam, họat động đa ngành, chuyên sâu trên lĩnh vực sản xuất – thương mại – dịch vụ.