Mô tả công việc
Venture building has been described as the next frontier to drive corporate innovation. The DFS Asia team functions like a fast-growing startup within Bayer in order to rapidly develop new business models with the goal of capturing new customers and market segments. We are on a mission to accelerate the digital farming ecosystem across Asia to empower small holder farmers. In order to achieve this vision, we need to put small holder farmers at the centre of our product development and venture building process.
We are currently strengthening the Business Design team to spearhead the human-centred-design approach within DFS Bayer Crop Science, Asia. We are looking for design champions who are passionate about solving some of the biggest problem in the agriculture industry. The Senior Business designer will help our team design value proposition for our digital products and putting small holder farmers and other agriculture stakeholders at the core of what we are building. The role will be based in Vietnam. This is a rare opportunity to work for one of the top Fortune 500 companies while enjoying the experience of a startup environment.
YOUR TASKS & RESPONSIBILITIES:
• Working with colleagues across Asia to support their Business Design needs
• Facilitate design sprints and workshops with heterogeneous groups of clients and stakeholders
• Support our Venture Leads when it comes to organizing virtual design sprints with wider
• APAC colleagues or running workshops with local colleagues and small holder farmers.
• Recommend Business Design best practice and the right design methodologies.
• To contextualize the demand and help define the need of small holder farmers. This will help to inform our digital product development process.
• To personalize the design approach and elaborate tailor-made specifications to support our ventures located in different countries
• To facilitate the internal Bayer communication to decompartmentalize the services or stakeholders involved in the realization of the project
• Manage user research and Business Design process, drive decisions, track issues, and assist in estimating resource, needs and schedules.
• Collaborate with product owners and leaders to drive product strategy and the development roadmap.
• Plan and manage the design research activities (research strategy, ethnographic based user research, secondary research, UX research...) collaboratively with the team.
• Plan and execute system mapping, customer journeys, scenarios and service specifications.
• Analyze research data identifying and generating meaningful insights and behavioral patterns.
• Training Junior Business designers and help our Product Design team to understand
• Business Design principles
Yêu cầu công việc
• Experience in working on a broad range of research and innovation-oriented projects
• Excellent presentation and communication skills, both written and verbal. (fluency in English and Vietnamese is a must)
• Experience with high-level stakeholders' engagement. Strong interpersonal and client management skills.
• Experience with mentoring and elevating other creative people into Business Design thinking.
• Experience in conducting and synthesizing research, insights and findings.
• Experience in structuring and visualizing journey maps, service ideation, concept communication and specification.
• A hands-on Senior Business designer with skills in visual / interaction design as well.
• Excellent portfolio showcasing design solutions and strategic approaches.
• Ability to facilitate workshops, set design sprints and hold seminars and training sessions.
• Knowledge of agile approaches and techniques.
• Ability to communicate effectively with different audiences.
• A solid competency in storytelling and public speaking. You are comfortable explaining your ideas to client stakeholders and to ideate the best means to present your conceptual work.
• Attention to details and organizational approach.
• Ability to understand the impact of technology on design deliverables.
Quyền lợi được hưởng
Good Bonus Structure
Tổng công ty thương mại Sài Gòn được thành lập tháng 11/1995 theo Quyết định số 7472/QĐ-UB-NCVX của Ủy Ban Nhân Dân TP. Hồ Chí Minh. Năm 2005, Tổng công ty chính thức chuyển sang hoạt động theo mô hình công ty mẹ-công ty con và đổi tên thành Tổng công ty thương mại Sài Gòn-TNHH MTV. Năm 2010, công ty chuyển đổi từ doanh nghiệp nhà nước thành công ty Trách nhiệm Hữu hạn Một thành viên.
Từ khi thành lập đến nay, SATRA đã xây dựng và phát triển trở thành một trong những Tổng công ty thương mại lớn với hơn 70 doanh nghiệp đơn vị gồm đơn vị phụ thuộc, công ty con, công ty liên kết và đầu tư chiến lược. Hiện nay, Tổng công ty đang ngày càng mở rộng quy mô hoạt động. Bên cạnh trụ sở chính đặt tại TP. Hồ Chí Minh, SATRA còn thành lập văn phòng đại diện tại Yokohama, Osaka-Nhật Bản, Yangon-Myanmar và Campuchia. Mục tiêu của SATRA trong thời gian tới là phấn đấu trở thành nhà phân phối lớn với hệ thống trung tâm thương mại, siêu thị, cửa hàng tiện ích, chợ đầu mối, kho hàng… trên địa bàn TP. Hồ Chí Minh và các đô thị lớn của cả nước; nâng cao chất lượng, hiệu quả, sức cạnh tranh nhằm khẳng định vị thế của SATRA tại thị trường trong nước và quốc tế; phấn đấu đạt tốc độ tăng trưởng trong toàn tổng công ty về tổng doanh thu bán hàng và dịch vụ bình quân 15%/năm, lợi nhuận tăng bình quân 10%/năm.
Chính sách bảo hiểm
- Chính sách bảo hiểm xã hội
- Bảo hiểm y tế và bảo hiểm nhân thọ
- Bảo hiểm tai nạn
- Bảo hiểm thất nghiệp
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building
- Party
Lịch sử thành lập
- Năm 1995, Tổng Công ty Thương mại Sài Gòn (tên giao dịch là Saigon Trading Corporation) được thành lập.
- Năm 2005, Chuyển đổi từ doanh nghiệp Nhà nước giữ vai trò quản lý sang doanh nghiệp Nhà nước hoạt động theo hình thức công ty mẹ, công ty con, được trực tiếp kinh doanh và đầu tư tài chính.
- Năm 2009, SATRA mở văn phòng đại diện tại Nhật Bản.
- Năm 2010, Chuyển đổi mô hình thành Công ty TNHH Một thành viên do Nhà nước làm chủ sở hữu, hoạt động theo hình thức công ty mẹ - công ty con.
- Năm 2016, Chuỗi cửa hàng thực phẩm tiện lợi SATRAFOODS cán mốc 100 cửa hàng.
Mission
Satra đặt mục tiêu trở thành Tập đoàn kinh tế vững mạnh của Việt Nam, họat động đa ngành, chuyên sâu trên lĩnh vực sản xuất – thương mại – dịch vụ.