Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
- CLB thể thao
Mô tả Công việc
- Coordinating with TCS to optimize flight loading plans and supervise VIAGS/SAGS aircraft loading to ensure on-time performance and prevent delays by making all arrangements well in advance.
- Organizing and controlling last-minute changes in cargo bookings to optimize capacity utilization.
- Constant contact with the Supervisor for smooth coordination of cargo operations, including ULD control and stationeries.
- Using airline GOMs/COMs in standard to complete activities in operation.
- Promptly resolving any problems that arise during operations (e.g., input system issues, sending FWB/FHL, messages such as VUN, VAL, XPS, PER, PEP, ACTUAL PAYLOAD, etc., resolving missing/damaged/found cargo at the warehouse, etc.).
- Response and coordinate actively with customers for export cargo acceptance or any irregular issues.
- Handling Import cargo irregular cases timely to support customers to clear cargo at W/H.
- Supporting customer for scanning AWBs for DG shpts/lithium ion shpts etc.
- Monitoring and complying to regulations outlined by local authorities and regulatory bodies and ensure strict compliance to Airline’s GOMs./COMs.
- Issuing and rechecking AWB, supervising documents for customers on time and correctly. Check all documents for flights before sending to TSC W/H to Aircraft.
- Sending all necessary messages for flight.
- Submitting interline shipments to OAL correctly and on time with cut off time accordingly.
- Providing online AWBs copy and documents to W/H for timely sending to Aircraft.
- Supervising cargo build-up in TCS warehouse and at Ramp to ensure on-time performance.
- Working location: 30 Phan Thuc Duyen, Ward 4, Tan Binh district, Ho Chi Minh City.
Yêu Cầu Công Việc
- Having 3 – 4 years of experience at Cargo Handling.
- Having knowledge of: Cargo Industry, Freighter flight operations, processing inbound and outbound documents, handling unexpected and Irregularities.
- Bachelor’s degree in Aviation/Business Administration/Foreign Trade or College of Foreign Trade Economic, Logistics, Supply Chain.
- Prefer candidates who have knowledge about Aircraft type/ULD, Air Cargo.
- Fluent in English with 4 skills.
- Good in Microsoft Office Suite (Word, Excel, Outlook).
- Be willing to work overtime and follow the airline's work schedule.
- Excellent organizational skills with the ability to prioritize and manage multiple tasks simultaneously.
- Ability to work independently and as part of a team.
- Positive attitude and a willingness to learn.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Độ tuổi: 25 - 35
- Lương: Cạnh tranh
Sun Life Việt Nam là thành viên của tập đoàn Sun Life – Tổ chức dịch vụ tài chính quốc tế hàng đầu với kinh nghiệm hoạt động trên 156 năm có mặt ở nhiều quốc gia trên thế giới.
De La Sól – tên gọi mới của Kênh phát triển kinh doanh, một cột mốc đặc biệt của Sun Life Việt Nam, đã được ra mắt với hình ảnh hoàn toàn mới mẻ, bứt phá và góp phần nâng tầm trải nghiệm cho khách hàng.
De la Sól – (Of The Sun) mang cảm hứng từ vùng Montreal, Canada – nơi bắt nguồn của Sun Life với tiếng Pháp là ngôn ngữ chính. Trong tiếng Pháp, ‘SOL’ (SOLEIL) LÀ MẶT TRỜI, gắn liền với ý nghĩa thương hiệu của Sun life – ‘Cuộc sống tươi sáng hơn dưới ánh mặt trời’.
Bên cạnh đó, ‘Sol’ trong tiếng Pháp còn có hàm ý là MẶT ĐẤT (mặt phẳng) như một nền tảng chắc chắn mang đến cảm giác của sự vững chãi mà tại đây mỗi khách hàng có thể an tâm tận hưởng cuộc sống khi có De la Sól đồng hành.
‘Sol’ cũng gợi lên hình ảnh của một NỐT NHẠC; như khi đến De La Sól, khách hàng sẽ có cơ hội trải nghiệm trọn vẹn các cung bậc của cuộc sống với nhiều âm điệu, cảm xúc.
Không dừng tại đó, điểm nhấn riêng biệt, độc đáo của De La Sól chính là DẤU SẮC – biểu tượng của sự vươn lên, phát triển và tỏa sáng.