Mô tả công việc
Duties and responsibilities
► Sales:
• Sell KWE's products, including Ocean, Air, CBT, Warehousing, and VAS Services for both inbound and outbound shipments.
• Set appointments with potential customers through various communication channels.
• Follow and maintain pipelines, respond to requests for information, and remain proactive and responsive to prospective customers.
• Handle RFQs and tenders and participate in MBRs and QBRs with customers if needed.
• Stay informed on market trends, competitor activities, and carrier fluctuations by studying the market and updating the CRM system.
• Handle customer inquiries and complaints, consult with superiors if needed.
• Make service contracts with customers, with final responsibility belonging to the Sales and Marketing PIC.
• Monitor AR with customers, with final responsibility belonging to the Sales and Marketing PIC.
• Create SOPs for the service based on customers' agreements and requirements.
• Develop a common S/I for each transportation mode or service and instruct the operation team to follow customer requests.
• Monitor the operation team's response to shipment and booking updates and remind the team,
if necessary, with final responsibility belonging to the operation side.
• Input a daily shipping plan into the Daily APP for the booking and operation teams to follow.
• Monitor buying rates for RFQs in collaboration with the procurement and operation teams.
► Operation:
• Send booking confirmations, shipment status updates, and track reports to customers.
• Handle and resolve customer complaints.
• Obtain and evaluate relevant information to handle product and service inquiries.
• Verify customers and manage their accounts.
• Keep records of customer interactions and transactions.
► Customer satisfaction:
• Conduct regular customer satisfaction surveys.
► Others:
• Perform other tasks as assigned by the superiors.
• Regularly monitor emails and respond promptly to messages with the necessary information
within 24 hours of receiving the initial inquiry.
• Report to direct superiors as requested.
Yêu cầu công việc
• Bachelor or higher education degree in a relevant field.
• Training or certifications with demonstrated experience or expertise in the forwarding and logistics
industry processes and practices.
• Experience in using systems for bookings, documentation, shipping document insurance, and
intranet.
• Hands-on experience in executing all aspects of operational procedures efficiently.
► Required skills and abilities:
• Good at MS Office (Word, Excel, PowerPoint).
• Intermediate English proficiency. Another language (Japanese, Chinese, Korean, ect.) is a plus.
• Ability to work well under pressure and manage multiple tasks simultaneously.
• Excellent verbal and written communication skills, with an emphasis on active listening.
• High attention to detail, accuracy, and the ability to proofread and edit work.
• Customer-focused with a strong customer service orientation.
• Flexibility and adaptability to change.
• Proactive and self-starter with initiative and problem-solving skills.
► Working Conditions and Benefits:
• Working Place: TTC Building, No. 19, Duy Tan Street, Cau Giay Dist, Hanoi City
• Working time: Monday to Friday, from 8:00 AM to 5:35 PM
• Annual Leave: 12 days/year (after probation time)
• Net salary: Negotiable (13 months a year plus Tet bonus & Annual performance bonus)
• Annual Salary Increase: once per year
• Performance Assessment: twice per year (fixed in April and October)
• Insurance: 24 hours' Accident Insurance, 100% Social Insurance, Health Care Insurance
• Others: International working environment with many opportunities for learning and development, training courses, company trip, etc.
Quyền lợi được hưởng
Lương tháng 13 + Bonus
Chăm sóc sức khoẻ
Gói bảo hiểm chăm sóc sức khỏe toàn diện Bảo Việt, Bảo hiểm tai nạn 24/7
Khác
Môi trường làm việc quốc tế chuyên nghiệp với nhiều cơ hội học hỏi và phát triển
ZKTeco Co., Ltd (Gọi tắt là ZKTeco) là doanh nghiệp được biết đến với lĩnh vực xác minh sinh trắc học là kỹ thuật cốt lõi. ZKTeco cống hiến ở cả ba ngành công nghiệp bao gồm Công nghệ nhận dạng bằng sinh trắc học, Quản lý lối vào ra thông minh cho người và xe, Giải pháp văn phòng thông minh dựa trên nền tảng đám mây; cung cấp toàn bộ dịch vụ cho người dùng toàn cầu, người dùng cấp doanh nghiệp và người dùng cá nhân.
ZKTeco có khoảng 3.600 nhân viên trên toàn cầu, trong số đó có hơn 1.000 nhân viên R & D và 450 nhân viên nước ngoài. Doanh nghiệp sở hữu 14 công ty con và 29 chi nhánh tại Trung Quốc, 38 công ty con tại Hồng Kông, Macao, Đài Loan và nước ngoài (Tính đến tháng 6 năm 2020).
ZKTeco có các trung tâm phát triển, thiết kế và cải tiến tại Ấn Độ, Đông Quan, Hạ Môn và Đại Liên. Hiện nay, các kỹ thuật và sản phẩm thông minh của ZKTeco được hầu hết 500 doanh nghiệp hàng đầu trên thế giới áp dụng và lĩnh vực hoạt động kinh doanh đã bao phủ hơn 100 quốc gia và khu vực
ZKTeco đã nhận được sự công nhận toàn cầu khi lọt vào Top các đề cử; được Tạp chí a & s xếp hạng Top 14 trong hạng mục “50 công ty an ninh hàng đầu toàn cầu năm 2020”, vinh dự được HR Tech Outlook chọn là “ một trong 10 nhà cung cấp giải pháp HRMS hàng đầu 2019” và “ thuộc Top 30 về đổi mới công nghệ năm 2019” của cơ quan Bán hàng & Tích hợp Bảo mật. Năm 2015, ZKTeco đã được trao “Giải thưởng Sáng tạo ESX” trong Triển lãm Bảo mật Điện tử 2015
ZKTeco giữ vững tầm nhìn, đó là Trách nhiệm, Chính trực, Thực tế và Tuyệt hảo với mong muốn thay đổi thế giới bằng công nghệ cũng như góp phần tạo nên sự phát triển xã hội an toàn và thông minh hơn