- Coordinate with 3PL (Third-Party Logistics) providers for truck bookings and track routes.
- Collaborate with suppliers to allocate pickup dates for inbound shipments, and ensure firmed orders are delivered in full, on time, and error-free.
- Work with the warehouse team to allocate inbound volume and ensure efficient storage.
- Resolve any issues related to inbound shipments, such as delays or discrepancies.
- Address document-related issues, including documentation discrepancies or missing information.
- Maintain effective communication with 3PL providers, suppliers, and warehouse personnel.
- Continuously improve processes to enhance efficiency and accuracy in logistics operations.
- Collaborate with cross-functional teams to optimize supply chain performance.
- Talk to Suppliers regularly. Maintain and develop good relationships with suppliers. Be the main point of contact for them. Identify potential concerns and issues.
- Actively coordinate with other teams to solve operational issues for Suppliers and drive customer satisfaction. Ensure that we can detect early and resolve any concerns from Suppliers related to SBS performance quickly and efficiently.
- Other projects & Ad-hoc requests from team lead.
- From 3-4 years of experience in procurement/ purchasing/ 3PL coordinator within multinational companies, specifically in the areas of retail, logistics, or warehouses.
- Proficiency in 3PL coordination, transportation management, and supplier & warehouse collaboration.
- Strong attention to detail.
- Mindset focused on continuous improvement.
- Bachelor's degree in Supply Chain Management, Economics/Business, or Foreign Trade.
- Demonstrated skills in stakeholder management and problem-solving.
- Excellent presentation and storytelling skills.
- Exceptional interpersonal skills, including the ability to communicate and manage internal stakeholders and establish relationships with clients.
- Fluent in both written and spoken English.
- Familiarity with reporting and managing processes.
- Proficiency in using MS Office and Google Sheets.
- Positive attitude and adaptability to changes.
- Comfortable and enjoy working with people.
Công ty TNHH Thương mại Khải Nguyên chuyên kinh doanh hơn 5,000 sản phẩm bu lông, ốc vít chất lượng cao, phục vụ trên 2,000 khách hàng trong 40 ngành nghề như ngành đồ gỗ, cơ khí, chế tạo máy, lắp ráp ô tô, xe máy, đóng tàu, điện, đường sắt, xây dựng các công trình giao thông, công nghiệp và dân dụng.
Được ra đời vào năm 1999, trong bối cảnh Việt Nam bắt đầu thực hiện chiến lược “công nghiệp hóa, hiện đại hóa”, ban hành Luật đầu tư nước ngoài, Luật doanh nghiệp, Luật khuyến khích đầu tư trong nước; trong tình hình xuất hiện nhiều công trình, dự án, khu công nghiệp được xây dựng khắp nơi; cùng với ý thức của những người sáng lập về nhu cầu tăng cao của mặt hàng bu lông, ốc vít nhưng sản xuất trong nước chỉ đáp ứng khoảng 40% nhu cầu. Đến nay, Khải Nguyên đã cung cấp mặt hàng đa dạng chủng loại và chất lượng đến từ các nhà sản xuất lớn như Đài Loan, Hàn Quốc cho dự án rộng khắp Việt Nam.
Qua nhiều năm phấn đấu, Khải Nguyên đã trở thành một trong 10 công ty thương mại bu lông, ốc vít lớn nhất tại Việt Nam. Trong suốt quá trình phát triển, Công đã xây dựng được thương hiệu tốt, bộ máy hoàn chỉnh với văn hóa bền vững. Trong tương lai sắp tới, chuẩn bị cho một giai đoạn đột phá mới, Khải Nguyên xác định tăng cường năng lực cốt lõi cho các đơn vị kinh doanh, ứng dụng công nghệ trong quản lý, điều hành, chuẩn hóa năng lực marketing. Công ty hình thành mạng lưới hiện diện cung cấp đầy đủ các mặt hàng cho thị trường miền Bắc qua chi nhánh ở Hà Nội, thị trường miền Nam bằng cửa hàng chính Minh Phụng, rất nhiều cửa hàng đại lý ở các chợ đầu mối và 3 chi nhánh tại Biên Hòa, Bình Dương, Long An.