Tính chất công việc
Full-time
Vị trí/chức vụ
Nhân viên/Chuyên viên
Yêu cầu bằng cấp (tối thiểu)
Trung cấp - Nghề
Yêu cầu kinh nghiệm
Trên 1 năm
Ngày đăng tuyển
12/09/2024
Số lượng tuyển
Không giới hạn
Yêu cầu ngôn ngữ
Yêu cầu độ tuổi
Không
Yêu cầu giới tính
N/A
Kĩ năng
Mô tả công việc
- Receive inbound requests through channels: Email, Teams, ticket system.
- First level of ticket diagnosis to resolve the ticket or escalate to L2 or appropriate person/group support.
- Monitor system performance and alerts in real-time, taking immediate action on any anomalies or issues.
- Logs, categories, priorities, tracks, and routes issue.
- Support tracks tickets until successfully resolved.
- Utilise and update the knowledge base with new solutions and troubleshooting steps-based on resolved incidents.
- Update ticket’s status frequently to users and relevant stakeholders follow SLA.
- Collect and document feedback from drivers and customers on support experiences and common issues.
- Generate regular reports on support metrics, including call volumes, response times,resolution times, and customer satisfaction.
- Report to Team Leader.
Yêu cầu công việc
- Have 1-3 years of experience in IT Support position.
- Experience in using ticketing systems (Jira) and remote support tools.
- Familiarity with various operating systems (Windows, macOS) and software applications.
- Experience in network, server, database, and application monitoring.
- Experience with cloud platforms and monitoring tools (Guanche, Grafana, Zabbix...).
- Ability to resolve technical basic issues and provide remote support, incoming incident scan be resolved by the L1 support.
- Good communication skills.
- Be able to solve technical problems for non-specialists.
- Ability to work independently and as part of a team.
- Intermediate English communication and writing.
Quyền lợi được hưởng
- Competitive salary, negotiable based on qualifications.
- 13th month salary and periodic bonus packages: Performance bonus every month, holiday bonus April 30, September 2 based on seniority.
- Salary review once a year or when there is excellent performance.
- FPT Care social insurance and health insurance for employees.
- Regular and free training programs help employees improve their own capabilities.
- Opportunity to work with big customers around the world, advanced technology, personal development...
- Open, democratic working environment, typical of FPT culture.
Được thành lập từ tháng 10/2010 đến nay, PCS có trụ sở chính đặt tại Hà Nội và 5 chi nhánh đặt tại Hồ Chí Minh, Đà Nẵng và Nhật Bản, Mỹ, Trung Quốc.
Thành viên Ban Điều hành Công ty là những cá nhân đã có gần 20 năm kinh nghiệm ở vị trí điều hành cấp cao, cùng với hơn 300 cán bộ tài năng, năng động, tận tâm đang làm việc trên cả nước với các lĩnh vực kinh doanh như:
Dịch vụ chuyển phát nhanh Quốc tế
Dịch vụ Chuyển phát nhanh trong nước
Dịch vụ Ecommerce
Dịch vụ Kho vận
Dịch vụ Hậu cần
Dịch vụ Thông quan Xuất – Nhập khẩu
Dịch vụ Phân phối Hàng hóa Nhập khẩu
Trong đó, dịch vụ Chuyển phát nhanh (PCS courier) là dịch vụ cốt lõi của PCS.
Song hành cùng sự phát triển của PCS là 1 đội ngũ cán bộ công nhận viên tận tâm, tận lực, tâm huyết và trách nhiệm, luôn luôn cố gắng để mang lại lợi ích tốt nhất đến cho khách hàn
“ Mãi mãi sự tận tâm “ là phương châm làm việc của chúng tôi