Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
The Sale & Customer Services _ Assistant Manager is responsible for developing new business opportunities, maintaining strong client relationships-especially with Japanese customers-and ensuring smooth coordination of sales, marketing, and customer service activities. This role also plays a key part in ensuring timely premium collection and promoting client retention through high-quality service.
KEY RESPONSIBILITIES
1. New Business Development
- Identify and develop new sales and marketing channels (e.g., brokers, agents, partners).
- Build and strengthen relationships with brokers, agents, and key partners.
- Propose and implement new marketing and business initiatives aligned with company objectives.
- Approach and engage prospective clients to introduce insurance products and tailored service solutions.
- Develop and execute business development plans and sales strategies.
2. Business Servicing (New & Renewal)
- Provide necessary information and consultations to potential clients.
- Prepare monthly renewal lists; track and follow up on renewal opportunities with assigned clients.
- Make quotations for new, renewal, or cross-sale opportunities, in compliance with underwriting and marketing guidelines.
- Monitor premium due dates and follow up with clients to ensure timely payments.
3. Client Servicing & Retention
- Maintain and regularly update the client database for accuracy and efficiency.
- Respond to client inquiries regarding insurance products, coverage details, and service support.
- Maintain strong relationships with clients through regular visits, gifts, and participation in client events or celebrations.
- Deliver client training sessions or presentations when required.
- Support claims department in coordinating loss surveys.
- Assist Risk Engineers in conducting risk assessments, loss control activities, and technical workshops when necessary.- Education: Bachelor's degree in Insurance, Finance, Economics, or a related field.
- Experience: Minimum 5 years of working experience in a similar role within the non-life insurance sector.
- Technical Knowledge: In-depth understanding of non-life insurance products and practices.
- Business Acumen: Strong grasp of sales, marketing strategies, and customer service principles within the insurance industry.
- Language Skills: Proficient in English (speaking and writing);
- Computer Skills: Proficient in MS Office (Word, Excel, PowerPoint, Outlook).
- Interpersonal Skills: Excellent communication, relationship management, and client-handling capabilities.
- Work Style: Team-oriented, organized, customer-centric, and result-driven.
Benefits
- 13th month salary, performance bonus, allowances
- Health care insurance, annual health check
- Annual leaves, Company tripThưởng
13th month salary, performance bonus, allowances
Chăm sóc sức khoẻ
Health care insurance, annual health check
Nghỉ phép có lương
Annual leaves, Company trip
Công ty Bảo hiểm Liên Hiệp (tên viết tắt là UIC) được thành lập vào năm 1997. Với bề dày lịch sử phát triển không ngừng, đến nay UIC đã trở thành công ty bảo hiểm giàu kinh nghiệm và uy tín tại thị trường bảo hiểm Việt Nam. Chúng tôi tự hào được phục vụ hàng chục nghìn khách hàng và đối tác, từ các doanh nghiệp, các cá nhân, đến các khách hàng qua kênh phân phối điện tử.
Cùng với doanh thu tăng trưởng ổn định và bền vững, UIC cũng được biết đến là doanh nghiệp hoạt động hiệu quả hàng đầu thị trường bảo hiểm phi nhân thọ Việt Nam, năng lực tài chính vững mạnh với biên khả năng thanh toán đạt mức 640% (tính đến tháng 12 năm 2021).
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng BHXH, BHYT
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Team building
- Party
Lịch sử thành lập
Thành lập năm 1997, sau hơn 20 năm hoạt động trong lĩnh vực bảo hiểm phi nhân thọ tại Việt Nam, UIC đã và đang sở hữu một mạng lưới khách hàng rộng lớn và đa dạng với 5,000 khách hàng doanh nghiệp từ mọi ngành nghề như sản xuất, thương mại, vận tải và hơn 20,000 khách hàng cá nhân.
Mission
Giúp mỗi cá nhân và tổ chức hiện thực hóa khát vọng của riêng mình về sự bình an và hạnh phúc bằng những giải pháp bảo vệ rủi ro toàn diện, sáng tạo và chất lượng cao.
Những nghề phổ biến tại Bảo hiểm Liên hiệp UIC
Bạn làm việc tại Bảo hiểm Liên hiệp UIC? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn