Mô tả công việc
Duties and responsibilities
► Sales:
• Sell KWE's products, including Ocean, Air, CBT, Warehousing, and VAS Services for both inbound and outbound shipments.
• Set appointments with potential customers through various communication channels.
• Follow and maintain pipelines, respond to requests for information, and remain proactive and responsive to prospective customers.
• Handle RFQs and tenders and participate in MBRs and QBRs with customers if needed.
• Stay informed on market trends, competitor activities, and carrier fluctuations by studying the market and updating the CRM system.
• Handle customer inquiries and complaints, consult with superiors if needed.
• Make service contracts with customers, with final responsibility belonging to the Sales and Marketing PIC.
• Monitor AR with customers, with final responsibility belonging to the Sales and Marketing PIC.
• Create SOPs for the service based on customers' agreements and requirements.
• Develop a common S/I for each transportation mode or service and instruct the operation team to follow customer requests.
• Monitor the operation team's response to shipment and booking updates and remind the team,
if necessary, with final responsibility belonging to the operation side.
• Input a daily shipping plan into the Daily APP for the booking and operation teams to follow.
• Monitor buying rates for RFQs in collaboration with the procurement and operation teams.
► Operation:
• Send booking confirmations, shipment status updates, and track reports to customers.
• Handle and resolve customer complaints.
• Obtain and evaluate relevant information to handle product and service inquiries.
• Verify customers and manage their accounts.
• Keep records of customer interactions and transactions.
► Customer satisfaction:
• Conduct regular customer satisfaction surveys.
► Others:
• Perform other tasks as assigned by the superiors.
• Regularly monitor emails and respond promptly to messages with the necessary information
within 24 hours of receiving the initial inquiry.
• Report to direct superiors as requested.
Yêu cầu công việc
• Bachelor or higher education degree in a relevant field.
• Training or certifications with demonstrated experience or expertise in the forwarding and logistics
industry processes and practices.
• Experience in using systems for bookings, documentation, shipping document insurance, and
intranet.
• Hands-on experience in executing all aspects of operational procedures efficiently.
► Required skills and abilities:
• Good at MS Office (Word, Excel, PowerPoint).
• Intermediate English proficiency. Another language (Japanese, Chinese, Korean, ect.) is a plus.
• Ability to work well under pressure and manage multiple tasks simultaneously.
• Excellent verbal and written communication skills, with an emphasis on active listening.
• High attention to detail, accuracy, and the ability to proofread and edit work.
• Customer-focused with a strong customer service orientation.
• Flexibility and adaptability to change.
• Proactive and self-starter with initiative and problem-solving skills.
► Working Conditions and Benefits:
• Working Place: TTC Building, No. 19, Duy Tan Street, Cau Giay Dist, Hanoi City
• Working time: Monday to Friday, from 8:00 AM to 5:35 PM
• Annual Leave: 12 days/year (after probation time)
• Net salary: Negotiable (13 months a year plus Tet bonus & Annual performance bonus)
• Annual Salary Increase: once per year
• Performance Assessment: twice per year (fixed in April and October)
• Insurance: 24 hours' Accident Insurance, 100% Social Insurance, Health Care Insurance
• Others: International working environment with many opportunities for learning and development, training courses, company trip, etc.
Quyền lợi được hưởng
Lương tháng 13 + Bonus
Chăm sóc sức khoẻ
Gói bảo hiểm chăm sóc sức khỏe toàn diện Bảo Việt, Bảo hiểm tai nạn 24/7
Khác
Môi trường làm việc quốc tế chuyên nghiệp với nhiều cơ hội học hỏi và phát triển
Trải qua một thời gian dài hình thành và phát triển, luôn nỗ lực không ngừng nghỉ để phục vụ khách hàng tại thị trường Việt Nam. MATHOME VIỆT NAM chuyên sản xuất, cung cấp và hỗ trợ thi công các sản phẩm có tính ứng dụng cao về khả năng cách nhiệt, cách âm cho các hạng mục TƯỜNG – TRẦN – VÁCH – MÁI – SÀN như: Gạch mát, panel, tấm trần, tôn 3 lớp, xốp XPS, Xốp ÉP,… Các sản phẩm của chúng tôi đã giải quyết được tối đa điều kiện khí hậu khắc nghiệt tại Việt Nam. Đặc biệt là trong những ngày hành khô của mùa nóng bức cũng như các công trình thi công cần đưa vào sử dụng trong thời gian ngắn, nhằm giảm thiểu tối đa chi phí vận hành.
Với đội ngũ cán bộ, công nhân viên trẻ, đầy nhiệt huyết và năng động cùng với sự góp sức của các chuyên gia dày dặn kinh nghiệm chuyên nghiên cứu để đưa ra thị trường những sản phẩm mang lại hiệu quả cao nhất. Chúng tôi tự hào có thể mang đến cho khách hàng tại Việt Nam những sản phẩm tốt nhất.
Chính sách bảo hiểm
- Được đóng đầy đủ BHXH, BHYT theo quy định của nhà nước.
Các hoạt động ngoại khóa
- Tham gia du lịch công ty tổ chức
Lịch sử thành lập
- Ngày bắt đầu hoạt động: 28/11/2019
Mission
Tầm nhìn: Trở thành một trong những đơn vị hàng đầu tại Việt Nam cung cấp và thi công vật liệu cách nhiệt phòng sạch thân thiện với môi trường, đáp ứng tối đa nhu cầu của khách hàng.
Sứ mệnh: Mang đến cho khách hàng tại thị trường Việt Nam những sản phẩm cách nhiệt có tính ứng dụng cao, hiệu quả, bền vững với giá cả hợp lý, mẫu mã đa dạng.
Giá trị cốt lỗi: Tâm – Tầm – Chí