ESSENTIAL DUTIES AND RESPONSIBILITIES:
- Plan the compliance and quality assurance plan, according to the internal policies and procedures, and CMD directions and requirements
- Execute the plan by perform an objectively evaluation of the actual practice against the key controls of the process and policy
- Collect related objective evidences to ensure the compliance with the applied policies and procedures
- Identify a non compliance issue, analyze the implication and possible risk relating to the assurance result
- Report and communicate the assurance result and the recommendation to the process owner or action owner
- Ensure that the action owner has cleared and committed on the solution to be taken
- Track and validate the taken actions until it completed
- Provide a management review report in a regular period to the CMD and related managements
- Be the first point of contact of TMNVN and TFS regarding the Data Privacy matters, to work with Regional Data Privacy Governance team for the execution of the PDPD implementation project
- Cooperate with the local working team and regional working team for the implementation of the PDPD tasks
- Facilitate the meeting of the PDPD tracking and taking the meeting minutes
- Track and report the status of PDPD project
- Support the CMD for the Data Privacy compliance assurance
REQUIREMENTS
- BS degree in banking or Finance, law, economic,
- Have work experience as auditor or internal auditor or compliance, or quality assurance, preferable in lending, financial, banking, etc.
- Ability to understand key controls of process or policy according to the regulations
- Ability to constructively evaluate the policy and process, and driving the policy and process to be applied in the practice
- Ability to manipulate large amounts of data and to compile detailed reports
- Proven knowledge of auditing standards and procedures, laws, rules and regulations
- High attention to detail and excellent analytical skills
- Sound independent judgment
- Ability to collect, analyze, evaluate, and synthesize information
- Ability to work independently, work in teams, make plans.
BENEFITS:
- Compensation:
+ Salary increment and bonus based on OKRs mid-year and year-end review.
+ 13th-14th month salary in accordance with Company’s policies and regulations.
+ 12 days of leave with full salary.
+ Meal, gasoline, and mobile phone allowance and personal health insurance package allowance, depend on role and position
+ Annual summer vacation, Team-building activities monthly.
+ Holidays bonus
+ Learning and Development programs
+ And other benefits according to the Company’s compensation system.
- Other information:
+ Office hours: Monday- Friday, from 8:30am-5:45pm.
+ Friendly, high-performance, dynamic, and modern working environment in a leading Fintech company in Southeast Asia.
+ Working with the modern equipment needed to improve work efficiency.
+ Cooperating and working with many domestic and multinational partners.
Công ty Cổ phần Chứng khoán SSI (SSI – HOSE) được thành lập vào tháng 12/1999 và là một trong những Công ty hoạt động lâu đời nhất tại thị trường chứng khoán Việt Nam. Với ưu thế vượt trội về nhân lực, mạng lưới, đối tác và tiềm lực tài chính, cho tới nay, SSI đã vững vàng ở vị trí công ty chứng khoán số 1 với giá trị thương hiệu và uy tín hấp dẫn nhất thị trường. Sau 20 năm vận hành theo cơ chế thị trường, Công ty đã phát triển trở thành một định chế tài chính lớn nhất trên thị trường, có tốc độ phát triển nhanh nhất với mức vốn điều lệ tăng hơn 800 lần. Bằng tiềm lực tài chính vững mạnh, hoạt động quản trị doanh nghiệp theo tiêu chuẩn quốc tế, đội ngũ nhân sự hùng hậu và chuyên nghiệp, SSI luôn cung cấp cho khách hàng những sản phẩm, dịch vụ vượt trội và toàn diện, đảm bảo tối đa lợi ích cổ đông. Hiện nay, Công ty có mạng lưới hoạt động rộng rãi tại những thành phố lớn trên cả nước như Hà Nội, Thành phố Hồ Chí Minh, Hải Phòng, Nha Trang, Vũng Tàu.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BH Tai Nạn, BH Thất Nghiệp, … theo quy định của Nhà nước
- Được tham gia Chế độ bảo hiểm sức khỏe cao cấp
Các hoạt động ngoại khóa
- Các hoạt động thể thao: Tennis, Cầu lông, Yoga, Bóng đá…
- Các hoạt động Teambuilding sôi nổi, thường niên: Family Day, Gala Dinner
- Du lịch hàng năm
Lịch sử thành lập
- Năm 1999, công ty cổ phần chứng khoán SSI thành lập
- Năm 2001, tăng vốn điều lệ và hoạt động với 4 nghiệp vụ chính
- Năm 2002, thành lập chi nhánh tại Hà Nội
- Năm 2004, tăng vốn điều lệ lên 23.000.000.000 VNĐ
- Năm 2005, tăng vốn điều lệ lên 52.000.000.000 VNĐ và hoạt động với 6 nghiệp vụ chính
- Năm 2006, thực hiện thành công đợt phát hành trái phiếu chuyển đổi đầu tiên
- Năm 2007, công ty TNHH một thành viên của SSI được thành lập. Mở thêm hai chi nhánh tại TP HCM và Hải Phòng
- Năm 2008, thành lập chi nhánh tại vũng tàu
- Năm 2009, thành lập chi nhánh tại Nha Trang. Thay đổi hệ thống nhận diện thương hiệu. Là công ty đầu tiên được cấp phép đầu tư ra nước ngoài
- Năm 2010, thành lập chi nhánh tại Mỹ Đình
- Năm 2011, thành lập chi nhánh tại Hoàn Kiếm
- Năm 2015, là công ty đầu tiên hoàn tất thủ tục điều chỉnh giới hạn tỷ lệ sở hữu của nhà Đầu tư nước ngoài lên 100% vốn điều lệ
- Năm 2019, thành lập cơ sở tại Lê Văn Lương Hà Nội
- Năm 2020, vinh dự đón nhận danh hiệu “Anh hùng lao động” thời kỳ đổi mới
Mission
Sứ mệnh gắn kết cơ hội đầu tư với các nguồn lực tài chính luôn định hướng tất cả sản phẩm và dịch vụ của SSI tại thời điểm hiện thời cũng như trong tương lai.
Review Chứng khoán SSI
Phúc lợi thấp, làm nhiều mà không có thưởng, bóc lột sức lao động nhân viên (RW)
Chế độ đãi ngộ công ty ổn, tuy nhiên IT tuyển dụng ồ ạt, rất nhiều thể loại chém gió hoặc không làm gì (RW)
OT không lương ngày đêm với đồng lương chết đói, "trợ cấp" ăn vặt (RW)