E-Trade Marketing Manager, Personal Health Vietnam
Job Description
The E-Trade Marketing Manager is responsible for creating & delivering the best consumer experience across our key eCommerce retailer and Marketplaces, ensuring smooth consumer and shopper journey alongside all touchpoints. The role is responsible for Sellout delivery, Competitive positioning, Foundational (PDP; brand store), Peak event planning, and on Platform ecosystem and media coordination.
Job Posting Description:
- Acts as single point of contact of campaign performance manager for the e-commerce marketplaces
- Responsible for the collectively set of sell out targets on e-commerce marketplaces in coordination with EKAM & track continuously to achieve the same
- Coordinate with all relevant stakeholders to align the on-platform media ecosystem and ensure target are defined, appropriate, and in line with overall KPI’s
- Find new opportunities to grow revenue and sales. – Hands-on experience in marketplace portal management
- Analyze data, trends, performance and leverage your understanding of marketing and the platform’s ad solutions to create holistic marketing strategies for Philips by working with senior decision-makers - Internal Stakeholders & External Stake holders - Business, Marketing & Insights and drive return on ad spends for all campaigns executed
- Monitor Online Excellence (OLE) on creatives and shopper CDJ optimization across key eCommerce retailer / marketplaces / D2C and initiate product content adaptions & optimizations in close collaboration with relevant marketing, Q&R and digital teams (including Product detail pages and Brand Stores)
- Support local initiated campaigns with deployment, landing page(s) and retailer (EComm Marketplace) channel specific activation
- Drive analytics to support fact-based decision marketing processes, ongoing optimization, and ROI modeling.
- Collaborate with cross functional teams:
- Digital & Media team to ensure full ecosystem synergies
- EKAM to ensure availability and customer matrix optimization
- Content lead to ensure assets consistency in presenting our brand
- Financial reconciliation with internal & external stakeholders
- Drive R&R excellence on Platforms
- Brief and co-ordinate relevant external agencies
- Bachelor level qualifications with minimum 5 years’ experience in FMCG and Personal Healthcare products or equivalent
- Relevant Experience in E-Commerce, Digital Media/Agencies, Marketing and Promotions
- Strong Digital Mindset
- Strong interpersonal and communication skills
- Excellent Stakeholder Management skills
- Strong Analytical Skill sets and can create, manage, and present reports – Digital, Media, Sales Data
- Self-sufficient and self-motivated
- Must be willing to travel as required by the business
Working at Philips is more than a job. It’s a calling to create a healthier society through meaningful work, focused on innovative, customer-first health technology solutions. Help us improve the health and well-being of billions of people, every year. Ultimately creating a career that no one could have planned for. Even you.
Visit our careers website to explore what it’s like working at Philips, read stories from our employee blog, find information about our recruitment process and answers to some frequently asked questions
Công ty CP Cỏ May Farm, thành viên của Cỏ May Group, là một doanh nghiệp trẻ kinh doanh lĩnh vực sản xuất, chế biến, phân phối thực phẩm tươi sống và chế biến. "Chất lượng thay lời nói" là phương châm để Cỏ May Farm không ngừng sáng tạo, cải tiến chất lượng để luôn đồng hành, mang đến cho khách hàng thân yêu những sản phẩm tươi sạch, thơm ngon, chất lượng.
Chuỗi giá trị của CM Farm được xây dựng ngay từ vùng nguyên liệu của mình. Vùng nuôi của CMFarm là các NÔNG TRẠI XANH ở ven sông Cửu Long, với quy trình nuôi trồng được theo dõi chặt chẽ từ con giống đến thức ăn chăn nuôi phải có nguồn gốc xuất xứ, kiểm soát dư lượng kháng sinh, dịch bệnh để ổn định chất lượng cá nguyên liệu, đáp ứng tốt tất cả các tiêu chuẩn khắc khe của hoạt động sản xuất và chế biến thủy sản.
Và để hoàn thành CHUỖI GIÁ TRỊ BỀN VỮNG - TỪ NÔNG TRẠI ĐẾN BÀN ĂN, CMFarm đã xây dựng nhà máy chế biến hiện đại, với dây chuyền nhập khẩu từ Châu Âu đáp ứng các tiêu chuẩn quốc tế như HACCP, ISO, Halal... Từ đây, các sản phẩm được nghiên cứu chuyên sâu ra đời, làm gia tăng thêm giá trị cho người tiêu dùng. Những sản phẩm của CMFarm phục vụ các nhu cầu đa dạng và tiện dụng từ cá sơ chế đến các sản phẩm được chế biến sẵn, kể cả đáp ứng các nhu cầu cao cấp về các sản phẩm từ cá.
CMFarm chúng tôi đem sản phẩm trực tiếp đến bàn ăn của người tiêu dùng Việt, thông qua hệ thống bán hàng hiện đại đảm bảo sản phẩm luôn an toàn, tươi ngon và tự nhiên. Trong suốt hành trình 40 năm xây dựng CHUỖI GIÁ TRỊ BỀN VỮNG - TỪ NÔNG TRẠI ĐẾN BÀN ĂN, của CMFarm, chúng tôi vẫn luôn nỗ lực cho một cam kết sản phẩm, đó là “Tươi ngon từ nông trại”.