Mô tả công việc
Duties and responsibilities
► Sales:
• Sell KWE's products, including Ocean, Air, CBT, Warehousing, and VAS Services for both inbound and outbound shipments.
• Set appointments with potential customers through various communication channels.
• Follow and maintain pipelines, respond to requests for information, and remain proactive and responsive to prospective customers.
• Handle RFQs and tenders and participate in MBRs and QBRs with customers if needed.
• Stay informed on market trends, competitor activities, and carrier fluctuations by studying the market and updating the CRM system.
• Handle customer inquiries and complaints, consult with superiors if needed.
• Make service contracts with customers, with final responsibility belonging to the Sales and Marketing PIC.
• Monitor AR with customers, with final responsibility belonging to the Sales and Marketing PIC.
• Create SOPs for the service based on customers' agreements and requirements.
• Develop a common S/I for each transportation mode or service and instruct the operation team to follow customer requests.
• Monitor the operation team's response to shipment and booking updates and remind the team,
if necessary, with final responsibility belonging to the operation side.
• Input a daily shipping plan into the Daily APP for the booking and operation teams to follow.
• Monitor buying rates for RFQs in collaboration with the procurement and operation teams.
► Operation:
• Send booking confirmations, shipment status updates, and track reports to customers.
• Handle and resolve customer complaints.
• Obtain and evaluate relevant information to handle product and service inquiries.
• Verify customers and manage their accounts.
• Keep records of customer interactions and transactions.
► Customer satisfaction:
• Conduct regular customer satisfaction surveys.
► Others:
• Perform other tasks as assigned by the superiors.
• Regularly monitor emails and respond promptly to messages with the necessary information
within 24 hours of receiving the initial inquiry.
• Report to direct superiors as requested.
Yêu cầu công việc
• Bachelor or higher education degree in a relevant field.
• Training or certifications with demonstrated experience or expertise in the forwarding and logistics
industry processes and practices.
• Experience in using systems for bookings, documentation, shipping document insurance, and
intranet.
• Hands-on experience in executing all aspects of operational procedures efficiently.
► Required skills and abilities:
• Good at MS Office (Word, Excel, PowerPoint).
• Intermediate English proficiency. Another language (Japanese, Chinese, Korean, ect.) is a plus.
• Ability to work well under pressure and manage multiple tasks simultaneously.
• Excellent verbal and written communication skills, with an emphasis on active listening.
• High attention to detail, accuracy, and the ability to proofread and edit work.
• Customer-focused with a strong customer service orientation.
• Flexibility and adaptability to change.
• Proactive and self-starter with initiative and problem-solving skills.
► Working Conditions and Benefits:
• Working Place: TTC Building, No. 19, Duy Tan Street, Cau Giay Dist, Hanoi City
• Working time: Monday to Friday, from 8:00 AM to 5:35 PM
• Annual Leave: 12 days/year (after probation time)
• Net salary: Negotiable (13 months a year plus Tet bonus & Annual performance bonus)
• Annual Salary Increase: once per year
• Performance Assessment: twice per year (fixed in April and October)
• Insurance: 24 hours' Accident Insurance, 100% Social Insurance, Health Care Insurance
• Others: International working environment with many opportunities for learning and development, training courses, company trip, etc.
Quyền lợi được hưởng
Lương tháng 13 + Bonus
Chăm sóc sức khoẻ
Gói bảo hiểm chăm sóc sức khỏe toàn diện Bảo Việt, Bảo hiểm tai nạn 24/7
Khác
Môi trường làm việc quốc tế chuyên nghiệp với nhiều cơ hội học hỏi và phát triển
Công ty cổ phần công nghệ gỗ Đại Thành là một trong những công ty hàng đầu tại Việt Nam chuyên sản xuất và xuất khẩu các mặt hàng nội thất: Indoor, Outdoor và kitchen cabinet. Với hơn 25 năm kinh nghiệm trong ngành gỗ, công ty Đại Thành đã xây dựng được uy tín và danh tiếng của mình trong việc cung cấp các sản phẩm chất lượng cao với giá cả hợp lý ra toàn thế giới.
Công ty Đại Thành sử dụng những loại gỗ tốt nhất, được kiểm tra chặt chẽ để đảm bảo tính chất về độ bền, độ ổn định và tính thẩm mỹ của sản phẩm. Với một đội ngũ nhân viên giàu kinh nghiệm, tận tâm và nhiệt tình, công ty Đại Thành cam kết mang đến cho khách hàng những sản phẩm chất lượng và dịch vụ tốt nhất.
Với quy mô nhà máy lên đến ~20.000 m2 cùng với trang thiết bị hiện đại và đội ngũ giàu chuyên môn, kinh nghiệm. Đại Công ty Cổ Phần Công Nghệ Gỗ Đại Thành làm ra những sản phẩm được thiết kế độc đáo, tinh tế và đa dạng để đáp ứng nhu cầu của khách hàng. Đặc biệt, công ty Đại Thành còn cung cấp các giải pháp tùy chỉnh để đáp ứng những nhu cầu đặc biệt của từng khách hàng.
Với tầm nhìn của một doanh nghiệp phát triển bền vững, công ty Đại Thành luôn đề cao việc bảo vệ môi trường và sử dụng các nguồn tài nguyên bền vững trong sản xuất. Điều này đã giúp công ty Đại Thành có được sự tín nhiệm của khách hàng và trở thành một trong những đối tác đáng tin cậy nhất trong ngành gỗ tại Việt Nam.