Report to: Oral Vietnam Category Lead
WL: 1M | Location: Vietnam
*** Internal candidate identified through succession planning ***
DCom channels (Pureplay, SCom and Omni) currently contribute to Oral Turnover with an incredible accelerated growth rate. The constantly- changing shopping and browsing behavior of these channels calls for a dedicated personnel to create, update and engage our online shoppers with attractive and conversable product superiority contents. This scope would offer a massive learning experience in portfolio understanding and content creation.
Furthermore, rising along with DCom channel sales, Other-Say/ Influencer has also been on the rise with thousands of new content creators stepping into the scene every month. Unilever brands have been stepping up to be Social 1st and Digital-led in its marketing approach. With lots of focus in the realm, this scope is also created to ask for a strategic thinker in establishing Influencer/ Other-Say frameworks as a total approach for Oral. The position also calls for Main/ Repeated Influencer Relationships management.
MAIN PURPOSE OF THE JOB:
- DCom Content Lead – Lead the development and deployment of DCom Online Assets for all brands belong to Oral category. Ensure brand consistency and content-that-convert quality across.
- Other-Say Lead - Lead influencer marketing strategy, and agency management. Cultivate and manage critical 1:1 endorsement relationship with key influencers.
DCOM CONTENT LEAD
- Develop and execute DCom Content & Assets aligned with our Oral brands overall marketing objectives, target audience, and commercial deals.
- Manage the asset creation briefing process, ensuring clear communication of campaign objectives, brand guidelines, content expectations, legal requirements and measurement frameworks - with a keen sense of what works in the space and how to be authentic, and how to collaborate with brand team, CDB and CSP team to ensure content is fit for channel
- Track campaign performance metrics, analyse data to measure ROI, and generate actionable insights to optimize and improve on further DCom content/ asset.
- Develop and execute a comprehensive influencer marketing strategy aligned with our Oral brands overall marketing objectives, target audience, and budget.
- Conduct in-depth market research to identify emerging trends, platforms, and potential influencer partnerships within the beauty industry.
- Be deeply embedded in the influencer community within the designated market, possessing a strong understanding of the influencer landscape, trends, and key players.
- Identify, vet, and onboard a diverse roster of influencers who align with the brand's values, aesthetic, and target audience, cultivating strong, long-term relationships - both at the campaign level and always on.
- Understand and can engage in paid and earned community building.
- Cultivate strong, long-term relationships with key influencers.
- Manage the influencer briefing process, ensuring clear communication of campaign objectives, brand guidelines, content expectations, legal requirements and measurement frameworks - with a keen sense of what works in the space and how to be authentic, and how to collaborate with brand team to ensure content is fit for channel
- Understanding of paid media models and how to drive engaged reach at scale.
- Collaborate with influencers on content development, ensuring brand alignment, high-quality outputs, and adherence to agreed-upon timelines.
- Track campaign performance metrics, analyse data to measure ROI, and generate actionable insights to optimize future influencer collaborations.
Other tasks assigned by line manager
Direct Report:
- None
Relevant Experience
- 2-3 years brand management experience in an FMCG environment.
- Experience in dealing, managing influencers relationships.
- Strong exposure to Social & Digital Marketing space.
- Proven experience specifically in influencer marketing, ideally within the beauty or lifestyle industry. This experience should include a strong understanding of influencer ecosystems, commercial models, and relationship management.
Công ty cổ phần thiết bị y tế Việt Nhật (tên tiếng Anh: J&V medical instrument JSC - tên viết tắt: JV JSC) được thành lập ngày 27 tháng 9 năm 2001 do kỹ sư Lê Văn Hướng-người đã có gần 10 năm học tập và nghiên cứu tại các trường đại học kỹ thuật hàng đầu của Nhật Bản.
Công ty là đại diện của Tập đoàn Hitachi-Nhật Bản, chuyên phân phối,bảo hành, sửa chữa các thiết bị chẩn đoán hình ảnh công nghệ hiện đại,chất lượng cao của hãng. Trải qua 10 năm xây dựng và phát triển, công ty Việt Nhật đã cung cấp,lắp đặt hàng nghìn hệ thống máy móc thiết bị y tế chuyên dùng hiện đại, đặc biệt là các hệ thống thiết bị dùng trong chẩn đoán hình ảnh như: Hệ thống chụp cộng hưởng từ,Hệ thống chụp cắt lớp điện toán, Hệ thống X-quang, Hệ thống X-quang số hóa, Hệ thống siêu âm…
Công ty cũng cung cấp những dịch vụ kĩ thuật tốt nhất nhằm đảm bảo cho các hệ thống trên luôn hoạt động ổn định, hỗ trợ cho các bệnh viện, trung tâm y tế, phòng khám có thể cung cấp dịch vụ khám chữa bệnh tiên tiến và ưu việt nhất cho bệnh nhân của mình.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia BHXH, BHTN, BHYT, …. theo luật bảo hiểm theo quy định của pháp luật Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Tổ chức các hoạt động thể thao: bóng đá, bóng chuyển, ….
- Tổ chức các bữa tiệc party, các sự kiện
- Du lịch hàng năm
- Team building ngoài trời
- Hoạt động tập thể: company trip, teambuilding hàng năm
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 2021
Mission
-
Với thông điệp “Chất lượng Nhật - Giá trị thật”, JVC sẽ nỗ lực không ngừng để góp một phần nhỏ bé phát triển hạ tầng y tế Việt Nam, với tiêu chuẩn tốt nhất trong mức chi phí hợp lý nhất. Qua đó, giúp người dân Việt Nam dễ dàng tiếp cận được các dịch vụ y tế chất lượng cao.