Expired date: 31/12/2024
Team: Marketing
About UrBox
UrBox is Vietnam’s leading digital gifting & loyalty platform that enables businesses to integrate their reward & loyalty programs with an ever-growing network of more than 200 brands & 15,000 accepted online and offline stores in Vietnam.
UrBox has the widest network of clients in loyalty in Vietnam
We are proud to be the prime partners in providing loyalty & reward solution gifting and loyalty solutions to many big organizations in the aviation, banking, FMCG, Insurance, Real Estate industries and more
Job Description
- Build a clear, comprehensive content strategy & implement detailed action plans on the following social channels, with 70% focus on B2B contents (company’s products & solutions, industry knowledge sharing) and 30% on B2C (UrBox App, end-users trends & insights)
- Website: Write & upload content to introduce about our company and its services; be able to highlight our USP; add meta data & back-links to improve SEO; perform periodic interview/survey with our clients/partners/users to compose convincing testimonials and informative blogs
- LinkedIn: Build up UrBox LinkedIn page from scratch to attract a high number of followers with good content strategy.
- Company credentials: Support BD/Partnership team to build sales pitch documents with compelling storytelling and highly attractive visualization, which can greatly boost BD/sales performance; Produce high-quality TVCs, product demo and guidance videos for clients/users upon request.
- Manage daily post on our Facebook Fan-pages & Explore fun/creative approach to building up our company presence on new social channels/means: Tiktok, Facebook community groups, Seeding, KOL, etc
- UrBox App: Schedule and prepare daily content for Banner/App Push/other App inventories; Allocate the Banner/Noti slots reasonably between different business lines and introduce processes to manage the booking efficiently.
- Advanced: Strategically write; or seek partnership with organizations/agencies to co-author and co-publish E-books, Whitepapers, Case studies, etc to promote UrBox‘s brand name and expertise in the relevant industry fields, thus supporting B2B lead generation.
- Work with the Design team to order creative assets; perform quality checks to ensure meeting UrBox brand guidelines.
- Manage overall content schedule on all channels to optimize slots and avoid conflicts; Continuously track, monitor and improve performance (impression, engagement, etc).
- Perform other related tasks as assigned by the line manager.
- Education: Bachelor’s Degree in Marketing/Business or related field from a reputable University.
- Experience: More than 2 years of experience in Social/Content Marketing; preferably in B2B/B2B2C companies; and/or having built your own social channel (Tiktok/Facebook fanpage, etc) (please include portfolio when applying)
- Skill-sets required: Exceptional content writing skill, Product/Service/Company understanding & Insight driving, Creative thinking, Strong interpersonal skills
- Personality/Others: Can-do spirit, Proactivity, High Commitment
Full Name *
Email Address *
Phone Number *
- More information
To attach your Resume, click here to upload from your Computer.
Security code *
Submit
Related jobs
- TeleMarketing Executive
Công ty cổ phần dịch vụ viễn thông DTH được thành lập vào năm 2019 với ngành nghề chính là kinh doanh sản phẩm và dịch vụ viễn thông, cụ thể là Sim số đẹp với thương hiệu là Sim Thăng Long có Địa chỉ tại Số 84 Đường Thanh Bình, Tổ dân phố số 9, Phường Mộ Lao, Quận Hà Đông, Thành phố Hà Nội, Người đại diện pháp luật: Hoàng Văn Dương
Sứ mệnh của Sim Thăng Long là mang lại những sản phẩm, dịch vụ hữu ích cho người dùng Việt Nam, tạo ra môi trường cạnh tranh lành mạnh, tránh độc quyền hay thiếu hụt, bưng bít thông tin.
Tinh thần phục vụ: Sim Thăng Long xác định và biến khách hàng mục tiêu thành khách hàng thân thiết. Chúng tôi quan điểm "Kinh doanh phải bền vững" dựa trên cơ sở mong muốn mọi Khách hàng sẽ được mua số sim như ý với "Giá tốt nhất".
Trung thực: Toàn bộ nhân viên Sim Thăng Long cam kết duy trì ở mức cao sự trung thực trong tất cả các hoạt động xúc tiến thương mại.
Sáng Tạo: Sim Thăng Long luôn cố gắng tìm ra cách thức phục vụ mới và tốt hơn để các dịch vụ kinh doanh ngày càng tối ưu và thông minh hơn. Sim Thăng Long coi sáng tạo là sức sống, là đòn bẩy phát triển, nhằm tạo ra giá trị khác biệt và bản sắc riêng trong mỗi gói sản phẩm – dịch vụ. Sim Thăng Long đề cao tinh thần “khởi nghiệp như ngày đầu khởi sự ”, luôn chủ động cải tiến, nâng cao chất lượng sản phẩm – dịch vụ.
Đồng đội: Tại Sim Thăng Long, chúng tôi tin tưởng lẫn nhau và cùng hành động cho mục tiêu chung.