A customer & marcom senior marketing manager primary responsibility is to truly understand and implement customer acquisition strategies through different marketing efforts which increase customer engagement to reaching the moment-of-truth for sales qualified leads. This position combines marketing expertise with a deep understanding of customer behaviour, using data to analyse what works and what doesn’t win reaching potential customers and to ensure the optimization to achieve maximum conversion rate
This position will be the key role for managing, tracking and ensuring the customer acquisition strategies being implemented effectively across key stakeholders to achieve maximum conversion rate.
This position will be people manager of a young, dynamic and resilient team with members at different levels and experiences; and will report directly to Head of Customer & Marcom
Job accountability
- Ensure all the focused of customer acquisition action plans are well cascaded, communicated and clearly understanding from internal team to key stakeholders.
- Ensure marketing activities are aligned with customer acquisition strategies to achieve the targeted KPIs.
- Ensure the brand message & spirit are strongly translated into different marketing activities.
- Ensure the monitor & tracking of every campaign for progress or proposing a change immediately when necessary to achieve to targeted goals and for key learnings for next campaigns.
- Ensure the brand power & brand preference/ brand love in all platforms.
- Ensure all the campaign committed KPIs is delivered
- Ensure the all the customer acquisition actions & MKT efforts being communicated, guided and being used effectively from agency force.
- Understand the industry nature, business requirement and customer strategy and the connection and translation into action plans.
- Understand the customer segmentation framework and be able to develop different customer propositions for different segments.
- Master in marketing expertise with a deep understanding of customer behaviour, insight, using data to analyse what works and what doesn’t win reaching potential customers through different customized proposition
- Understand and be able to leverage various online marketing tools and techniques, staying up-to-date with the latest trends to ensure their strategies are effective.
- Be able to engage and build connections with others, be able to discuss & align with key stakeholders of the objectives, deliverable to ensure the expected aligned outcome.
- Supervise customer acquisition & marcom team to implement all the marketing activities.
- Coordinate with media team for the up-to-date and right approach on social & other media channels
- Be a role model for staff to encourage and inspire subordinates to deliver all the execution plan with quality.
- Build & grow team through Identifying the strength and improvement area of each member and support them grow following their career aspiration.
- Create the team working environment whereas team member can feel trust, transparent and give them the freedom to grow and to share their thoughts
- Agile mindset and be able to adapt with fast change and confidently steps into the unknown.
- Be able to recognize and balance immediate priorities with future implications.
- Bachelor’s Degree in Marketing or a related field
- Fluent in English and Vietnamese
- Required competencies & proficiency: Customer strategy (Segmentation & Proposition), Customer Acquisition & Marketing Strategies Development (Advance); Digital Marketing (Advance); Stakeholder Management (Advance)
- At least 10 years of experience working in multi-national Customer/ Marketing Dept.
Công ty Cổ Phần Kỹ thuật Thăng Tiến thành lập vào ngày 04 tháng 10 năm 2002 là một nhà thầu chuyên nghiệp trong lĩnh vực tư vấn thiết kế, cung cấp và lắp đặt hệ thống Cơ Điện cho các công trình công nghiệp và nhà cao tầng. Công ty chúng tôi có trụ sở chính tại Hà Nội, chi nhánh tại thành phố Hồ Chí Minh và Campuchia.Công ty Thăng Tiến luôn hướng tới xây dựng môi trường làm việc năng động, sáng tạo, có bản sắc văn hóa doanh nghiệp tốt đẹp, tạo ra nhiều cơ hội thành công trong nghề nghiệp và gia tăng giá trị cuộc sống cho đội ngũ nhân viên.”
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2002
Mission
-
Tầm Nhìn: “Xây dựng Công ty Cổ Phần Kỹ Thuật Thăng Tiến trở thành công ty xây lắp cơ điện tầm cỡ quốc tế, hoạt động hiệu quả và chuyên nghiệp, phát triển bền vững, đóng góp cho cộng đồng và xã hội.”
-
Sứ Mệnh: “Đạt được sự tín nhiệm của khách hàng, đối tác và niềm tin của người lao động là nhân tố quan trọng góp phần mang lại sự thành công của Công ty Thăng Tiến.