- NEW PRODUCT LAUNCH
- Collect & analyze consumer, market insights / competitors and sales data to define marketing plan to to make recommendations to management
- Develop and lead assigned campaign strategy & planning to achieve business objectives.
- Channel activity planning
- Take responsibilities for assigned product launch in collaboration with online & offline channel, education, demand planning: Promotion scheme (bundle, minisize, GWP/ O+O activities/ POS development)
- Define campaign communication idea is relevant with local customer insights and brand equity
- Take ownership for IMC, A&P of assigned franchises/launches to drive sales & build brand love/equity
- Coordinate with Media, Advocacy, Retail, Education & Merchandising for consumer/retail excellence to achieve outstanding visibility, brand image, key message and service
- DAILY TASK
Trade Maximization
- Collaboratively works with KAMs to create account specific promo plans (display + flyer)
- Manage Category PLV Budget
- BA education document & keep track with Edu team
- Planogram keep track with Merchandising
- At least 2 years of experience in Assistant Brand Manager with FMCG background. Beauty lover is preferred
- Winning spirit & problem-solver.
- Make-it-happen spirit
- Strategic thinking & entrepreneurship
- Flexible & agile
- Detailed-oriented
- High responsibility with can do attitude
- Stakeholder management skills
- Eager to learn, eager to share
Công Ty Cổ phần Morinaga Lê Mây Việt Nam (Lotus Group) là Công ty chuyên nhập khẩu và phân phối độc quyền các dòng sản phẩm chất lượng cao từ các thương hiệu uy tín Nhật Bản tại thị trường Việt Nam. Các nhãn hàng điển hình: Tã Goo.N, Sữa Morinaga, Máy lọc nước Torayvino, Chuchubaby …
Công ty Cổ phần Morinaga Lê Mây Việt Nam là Công ty thành viên thuộc LOTUS FOOD GROUP JSC.
Công ty Cổ phần Tập đoàn Thực phẩm Hoa Sen là một trong những đơn vị hàng đầu cung ứng và phân phối những sản phẩm, dịch vụ an toàn, cao cấp chuẩn Nhật tại thị trường Việt Nam.
Bắt dầu hoạt động vào năm 1996, đến nay Lotus Group đã có quy mô trên 2,500 nhân viên với các sản phẩm và dịch vụ phủ khắp 63/63 tỉnh thành tại Việt Nam. Hiện tại Lotus Group đang hoạt động trên 4 lĩnh vực chính: Sản xuất và phân phối Thực phẩm; Nhập khẩu và phân phối Hàng tiêu dùng; Nhà hàng và Bán lẻ.