KEY RESPONSIBILITIES:
1. Sales Strategy Development:
Develop and execute detailed sales strategies for the SMB market in the networking, camera, and CCTV product sectors, aligned with the company's overall business objectives.
Define sales targets and formulate plans to achieve those targets.
2. SMB Customer Management:
Establish and maintain relationships with existing SMB enterprise clients, continuously updating their needs and ensuring they receive the best possible service.
Continuously explore and seek new customers in the SMB market and establish new relationships.
3. Consultation and Quoting:
Provide advice on TP-Link products and solutions, delivering tailored solutions to the specific needs of SMB customers.
Prepare quotations and participate in contract negotiations to ensure customer satisfaction and secure agreements.
4. Sales Team Management:
Lead and motivate the sales team to achieve sales targets at both individual and team levels.
Provide guidance and training to team members to enhance their sales skills and product knowledge.
5. Market and Competitive Research:
Stay informed about market trends and SMB market needs.
Monitor competitors' activities and propose competitive strategies.
6. Reporting and Performance Evaluation:
Track and report sales performance metrics, evaluate results and suggest improvements when necessary.
Other tasks as assigned by the BOD.
REQUIREMENTS:
- Bachelor's degree or equivalent in Business, Marketing, or related fields.
- 4 years+ experience in related channels is required
- Having B2B vertical sales customer and experience is preferred
- Proven sales experience, preferably in the networking, camera, or CCTV product industry.
- Excellent communication skills for effective collaboration with cross-functional teams.
- Creative thinking and ability to develop innovative marketing strategies.
BENEFITS:
- Salary range: 25M-35M
- Quarterly and yearly bonuses
- Opportunity to earn recognition through our "Best Staff of the Quarter" award.
- Bao Viet health insurance package and full social insurance
- Free in-house entertainment facilities and snack, coffee, tea
- Join in various team building, team dinner, birthday, and Xmas events.
- Lovely gifts/bonuses from the company: Tet, public holidays, weddings, giving birth, women's day.
Công ty Cổ phần SAMETEL được thành lập ngày 20/10/2006 với số vốn ban đầu là 25.000.000.000 VNĐ. Tiền thân của Sametel là một bộ phận sản xuất của SAMHOLDINGS (Tên cũ là SACOM) được cổ phần hóa thành công ty độc lập để phát triển nhánh kinh doanh về vật liệu điện và viễn thông. Sau nhiều năm phát triển, vốn điều lệ hiện nay là 54.674.320.000 VNĐ
Ngay sau khi thành lập , đội ngũ nhân công và quản lý của Sametel đã thiết lập được cơ sở sản xuất mới rộng 13000 m2 tại Khu công nghiệp Long Thành. Trong môi trường kinh doanh ngành ngày càng cạnh tranh gay gắt nhưng Sametel vẫn đã thiết lập được mạng lưới khách hàng và đối tác vững chắc – trong đó có những tên tuối lớn như VNPT, FPT, Viettel, SPT, CMC, EVN.
SAMETEL đã có những bước tăng trưởng nhanh chóng và luôn đảm bảo quyền lợi cho cổ đông đúng như sứ mệnh của công ty ngay cả trong khủng hoảng tài chính toàn cầu năm 2009.
Nhờ hiệu quả tích cực trong hoạt động sản xuất kinh doanh, công ty tiếp tục xây dựng nhà xưởng và mở rộng sản xuất thêm sản phẩm Trần nhôm phục vụ cho các dự án đầu tư xây dựng cơ bản.
Công ty có 2 văn phòng đại diện tại TPHCM và Hà Nội.
Sản phẩm của SAMETEL đang được đón nhận cả trong và ngoài Việt Nam.