Job Responsibilities
- Business Development:
- Ensure the execution plan following The PRUVenture Strategy & Direction, focusing on developing & accelerating young & dynamic full-time agents, sales leaders, high educated GAD generation to focus on growing Urban customer segments.
- Be responsible to planning and the sales activities and business activation plans to create prospects, attract Urban customers and expand the PRUVenture customer base.
- Be Responsible to maintain high productivity (case per active) and retention rate of PLs in his/ her Region align with the PRUVenture’s strategy.
- Be responsible to build MDRT among his/ her Region align with the PRUVenture’s strategy.
- Be responsible for APE contribution by leading BDMs and Pru-Planners of the delegated Region to achieve and exceed the APE Target; Closely monitoring the Region monthly APE performance and timely address sales performance issue to minimize Channel’s business impact.
- Be Responsible to work with BDMs and PLs to collect Premium K2 as much as possible, aligning with PRUVenture’s strategy.
- Keep learning from best practices among PruPlanners, teams and competitors to fine-tune operation models and achieve higher results
- People Management:
- Be responsible for Pru-planner recruitment by proactively involving in the selection & recruitment process to achieve number of Pru-planner monthly new recruits set for the Region; and accountable to attract and retain Pru-Planners.
- Be accountable for sales quality and customer services by frequently/timely conducting sales coaching and providing service guidance to BDM and Pru-Planners to address all quality & service issues.
- Participate in training meetings/action plans in order to keep improving sales quality of PruPlanners and provide proper feedback to trainers.
- Be responsible for deploying and managing the implementation of EDP Program and accountable for keeping track of Pru-Planners learning and development plan.
- Recruit, retain and develop BDM to ensure capable sales force for PRUVenture
- Operation, Risk Management & Other:
- Direct the enforcement of need-based sales process, policies & procedures, local regulations, internal control & operational risks to ensure full adherence to PVA legal and regulatory requirements across the functional area of the PRUVenture South/Central/ North.
- Be responsible for deploying and implementing an effective incentive plan to create pay for performance culture and to increase Pru-Planner’s motivation.
- Be accountable for fostering a compliance culture as well as managing operational & compliance risks by liaising with the Compliance Coordinator to implement PVA internal controls & Group Compliance Policies.
- Other tasks and projects as assigned by managers.
- Qualifications & Experience
- Bachelor’s degree in Business Administration/ Finance
- Advantage: Master’s degree
- 5-7 years of experience in frontline sales & customer management
- Working experience in Finance & Banking, Insurance industry is an advantage
- Knowledge and skill
- Good understanding of Insurance market and Financial services in Vietnam
- Good command of English in both writing and speaking
- Competencies
- Sales & Services Management
- Analytical Thinking, Business Analysis and Project Management
- Interpersonal Sensitivity, Team Building & Motivation and Talent Magnet
- Assertive, Persuasive and influencing
- Communication and Negotiation
Tập đoàn Hapaco được thành lập từ năm 1960 với tên gọi ban đầu là Xí nghiệp sản xuất giấy bìa. Trong quá trình xây dựng và phát triển, Xí nghiệp đã trải qua nhiều giai đoạn và nhiều lần được tổ chức, cơ cấu lại.
Năm 1986, thực hiện chủ trương của Đảng và Nhà nước về tăng cường, mở rộng quy mô các doanh nghiệp Nhà nước, Xí nghiệp sản xuất giấy bìa được đổi tên thành Nhà máy giấy Hải Phòng; đến tháng 12 năm 1992 chuyển tên thành Công ty gíây Hải Phòng.
Năm 1998, thực hiện Nghị định số 28/1996/NĐ-CP ngày 07/5/1996 của Chính phủ về việc cổ phần hóa các doanh nghiệp Nhà nước, Nhà máy giấy Hải Phòng được cổ phần hóa và đổi tên thành Công ty cổ phần giấy Hải Phòng – Hapaco; đến năm 1999 hợp nhất thành Công ty cổ phần HAPACO và đến tháng 8/2009, Công ty chính thức đổi tên thành Công ty cổ phần Tập đoàn Hapaco ( tên giao dịch là Tập đoàn Hapaco)
Chính sách bảo hiểm
- Được đóng BHXH, BHYT, BHTN.
Các hoạt động ngoại khóa
- Tham gia Teambuilding, du lịch, sinh nhật, liên hoan, ..
Lịch sử thành lập
- Năm 1999 thành lập công ty
Mission
Luôn phấn đấu hết mình để làm hài lòng mọi người tiêu dùng