Mô tả công việc
As a member of the digital growth team, your role is to leverage consumer data, technology, and media expertise to drive key commercial values for Heineken. Your responsibilities include:
LEAD THE EXECUTION OF HEINEKEN'S UNIFIED CONSUMER ENGAGEMENT PLATFORM (EKOIN) (40%)
Platform Development Management:
Collaborate with internal stakeholders (Brand, Trade, Sales, Tech) to understand top line needs and translate them into platform features and operational processes.
Ensure OTIF execution of key supporting workstreams, including platform tech development, operation SOPs, sale briefs, consumer service & other necessary tasks.
Platform Operations (with support from internal and external partners)
Collect business requirements and set up campaigns on the platform.
Update platform content based on business needs (e.g., campaigns, promotions).
Create and execute engagement and retention content deliveries.
Resolve consumer complaints and questions efficiently.
Performance Measurement & Optimization:
Monitor daily campaign performance based on pre-set KPIs and lead the necessary improvements as needed.
Oversee the standardized consumer data collection processes across campaigns and internal ecosystem integrations (with support from Heineken Development Hub and Tech team)
Be the expert on consumer profiles, insights and segmentation posibilities of platform consumers to activate.
Lead the centralize and enrichment of platform consumer data into the global consumer data storage for other activations.
LEAD THE DATA-DRIVEN MARKETING SEGMENTATION & MEASUREMENT PROCESS (30%)
Consumer Data Collection, Storage, Tagging & Analysis:
Retrieve, centralize, and enrich the consumer database with new, existing, and historical data, with support from Data Experts and the Tech team.
Define and guide Brand, Trade, and external agencies to ensure standardized collection, tagging, and storage.
Collaborate with Legal to ensure adherence to data privacy regulations.
Consumer Segmentation Operation:
Identify and set up consumer segmentation based on business requirements for activation across multiple touchpoints (e.g., media channels, trade channels).
Assist the Brand Lead and Trade Lead in implementing consumer data activations across various platforms and channels.
Lead the post-campaign process and propose effective tactics with Brand, Trade, and/or Sales.
DRIVE FUNDAMENTAL PERFORMANCE (30%):
Competitors sentiments & Agility:
Monitor competition across ATL (paid, owned, earned) touchpoints on a weekly, monthly, and quarterly basis.
Provide agile counteraction to improve our communication efforts
Budget governance:
Lead the monthly media and social spending reports with clear justifications.
Liaise with Brand Marketing, Business Controllers, and Agencies to ensure clear tracking of the budget month by month.
Orchestrate communication marketing measurement process:
Lead the weekly optimal creative compliance report
Collaborate closely with other members of the Consumer Experience team, as well as external agencies or vendors, to ensure seamless execution of digital marketing initiatives.
Stay updated on emerging digital tools and platforms, digital marketing trends, and new technologies, and share insights with the rest of team.
Yêu cầu công việc
Proven experience in digital and CRM marketing, including segmentation, targeting, channel understanding, and lifecycle management.
Knowledge of app development processes and principles from ideation to delivery.
Hands-on experience in data analysis and campaign performance evaluation.
Strong project management experience, capable of leading initiatives across multiple functions.
A willingness to learn multiple facets and operations of the business.
The ability to thrive in a fast-paced environment while managing multiple priorities.
Fluency in English, and proficiency in Microsoft Excel and PowerPoint
Quyền lợi được hưởng
Private health insurance for employee and dependents
Nghỉ phép có lương
18 annual leaves day
Căn-tin
Canteen
Công ty Cổ phần Thực phẩm An Điền được thành lập từ năm 2009, là công ty 100% vốn Canada chuyên chế biến hạt điều và các loại hạt dinh dưỡng khác. Nhà máy của chúng tôi được trang bị đầy đủ công nghệ, máy móc, thiết bị hiện đại.
Trên thực tế, chúng tôi là công ty đầu tiên tại Việt Nam sử dụng máy phân loại laser màu và máy dò tia X mới nhất của Nhật Bản trong chế biến hạt điều. nhân viên của chúng tôi được đào tạo bài bản và được trang bị những kỹ năng cần thiết để chế biến và sản xuất.
Sản phẩm của chúng tôi được xử lý tuân thủ nghiêm ngặt các tiêu chuẩn FDA, ISO 22000, BRC FOODS và HACCP. Chúng tôi xuất khẩu sản phẩm sang Mỹ, Canada, Trung Quốc, Nga, Đài Loan, Philippines, Thụy Điển, Nhật Bản cũng như các quốc gia và khu vực khác.
Công ty Cổ phần Thực phẩm An Điền cam kết cung cấp cho khách hàng những sản phẩm cao cấp, với giá cả cạnh tranh và dịch vụ chuyên nghiệp, nhằm đáp ứng mong đợi của khách hàng.
Cam kết chất lượng là văn hóa của chúng tôi.
Chính sách bảo hiểm
- Chế độ Bảo hiểm đầy đủ (BHYT, BHXH, BHTN)
Các hoạt động ngoại khóa
- Chương trình giao lưu văn hóa của công ty,mở tiệc tùng, lễ hội
- Các cuộc thi năng khiếu như : Ca hát, múa, nhảy
- Tình nguyện
- Thăm quan, du lịch hàng năm
- Hoạt động xã hội
- Dã ngoại, team building theo quý
- Chương trình giao lưu văn hóa của công ty,mở tiệc tùng, lễ hội
- Các cuộc thi năng khiếu như : Ca hát, múa, nhảy
- Tham gia các hoạt động, sự kiện, team building, du lịch nghỉ mát… do Công ty tổ chức;
Lịch sử thành lập
- Được thành lập năm 2009
Mission
- Cung cấp giải pháp kết nối, xóa nhòa đi ranh giới giữa nghỉ dưỡng và trị liệu tinh thần, mang đến không gian sống đúng nghĩa, nơi tâm trí được xoa dịu, chữa lành và kết nối mạnh mẽ hơn với chính bản thân bạn.