Mô tả công việc
• Record cash transactions from Dong Nai, Ha Noi, Da Nang, HCM & send cash reports.
• Prepare and make cash count with other independent person in charges.
• Receive payment documents from all departments and proceed to create payment list for approval in Ecount software >> Make payment transactions at Shinhan Bank.
• Update the successful payment status to relevant departments. Record all bank payment transactions into Ecount software.
• Create new supplier/ adjust information (name, address, bank,..) when arising.
• Check Account 1388 (Other Receivable), 141 (Advance), 335 (Accrual), 3388 (Other Payable)
• Issue output VAT invoices (when HCM Office's Accounting Team are off).
• Allocate and book for prepaid expense when be required.
• Update and make monthly credit cards report.
• Recording inventory transaction (raw material, merchandise).
• Check import declarations documents >> Prepare tax documents and send to the bank.
• Reconcile account 152 (raw material) and 156 (merchandise) with the purchase books.
• Record logistics fee invoice.
• Allocate import tax/ import logistic fee/ import insurance fee to historical cost of inventory.
• Payment loan, interest of loan, FCT in Quarterly and booking arising expense into Ecount software.
• Submit monthly PIT, VAT, FCT Declaration and make Tax payment Slip in Dong Nai Tax Authority system when be required.
Yêu cầu công việc
• Bachelor's degree in Accounting/Finance required
• Strong accounting background.
• Comprehensive knowledge in accounting and tax.
• Good analytical skills and organizational skills.
• Experience with accounting system, strong computer skills (Microsoft Office).
• About 1 - 5 years of working experience as General accountant position or same level.
• English: Able to communicate in English both oral and written
• Hard-working, Honesty, Self-responsibility. Able to work under pressure.
* Working location: Nhon Trach, Dong Nai
Quyền lợi được hưởng
Thưởng Tháng 13
Đào tạo
Bữa trưa tại nhà ăn Công ty
Xe đưa đón
Xe đưa đón Nhân viên tại Quận 2, TPHCM tới Nhà máy tại Nhơn Trạch
Do nhu cầu ngày càng phát triển Công ty Cổ phần Thương Mại Tin Học Hưng Long đã được thành lập năm 2004 với nhiệm vụ tiếp tục phát huy những thành tựu mà Trung tâm đã đạt được và mở rộng hơn nữa các đại lý trên toàn lãnh thổ Việt Nam.
- Đến nay Công ty Hưng Long đã trở thành một đơn vị lớn được các đối tác và các bạn hàng rất tín nhiệm trong lĩnh vực Nhập khẩu và cung cấp các sản phẩn về linh phụ kiện máy tính và thiết kế website.
- Công ty Hưng Long rất trú trọng việc đào tạo và phát triển nguồn nhân lực giỏi về chuyên môn tốt về đạo đức nghề nghiệp. Cán bộ công nhân viên luôn tận tụy làm việc để đáp ứng tối đa cho nhu cầu của khách hàng, sẵn sàng tư vấn cho khách hàng giải pháp tối ưu nhất, cung cấp các phần mềm, thiết bị tốt nhất và hướng dẫn chuyển giao công nghệ các hệ thống mạng tiên tiến nhất. Tất cả vì mục tiêu “Hài Lòng Cho Sự Lựa Chọn của khách hàng".
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2004
Mission
- Công ty Hưng Long rất trú trọng việc đào tạo và phát triển nguồn nhân lực giỏi về chuyên môn tốt về đạo đức nghề nghiệp. Cán bộ công nhân viên luôn tận tụy làm việc để đáp ứng tối đa cho nhu cầu của khách hàng, sẵn sàng tư vấn cho khách hàng giải pháp tối ưu nhất, cung cấp các phần mềm, thiết bị tốt nhất và hướng dẫn chuyển giao công nghệ các hệ thống mạng tiên tiến nhất. Tất cả vì mục tiêu “Hài Lòng Cho Sự Lựa Chọn của khách hàng".