Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
- CLB thể thao
Mô tả Công việc
- Create / Modify bookings for all customers’ request via email / intranet / Mymsc.com / cross booking (including DG/Reefer cargoes/Special GOH, OT)
- Follow up latest space situation (both feeder / mother vessel) to avoid exceed FIX – optional spaces
- Special attention to tender / GVA VIP having commitment spaces / mother vessel voyage
- Provide information of vessel details, shipping schedule to shipper
- SOB / EDI / TLA / VGM (incase missing VGM make sure shipper well informed and update on time, avoid No VGM = No LOAD)
- Send rollover advice to customers and agents for all trade lines
- Send loading confirmation for VIP clients
- Handle COD / hold / return / re-export request (co-ordinate parties concerning Sales, Freight team, Docs team)
- Handle UAC incase POD agent notice to POL (all cases have consult guideline from CS manager how to handle specific case and update both sides shipper and POD agencies on time)
- Regular pushing shipper co-ordinate with their consignee clear cargo to avoid DEM / STORAGE basic daily increasing and affect into utilization MSC’s equipment
- To perform SANCTION booking, follow up latest policies at GVA Website guideline, make sure submit to Proxy Compliance Officer before send booking confirmation to local shipper
- Collaborate with other departments to ensure the smooth delivery of operations
Yêu Cầu Công Việc
1. Key experience & qualifications:
- Diploma / Degree in any other subjects or majors
- At least 2-3 years of Customer Service function in Shipping
2. Key competencies & skills:
- Knowledge portnet, TMS
- MS Office applications
- Able to work independently and ability to work under pressure
- Team-work skills
- Good in English communication, both written and verbal
- Customer oriented, ability to respond positively and sensitively to the need of customers and follows though queries / transactions effectively and efficiently and reverts to customers without delay
3. Key performance indicators / measures:
- SOB / EDI, TLA accuracy / on time
- Booking accuracy
- Responsiveness (respond to INTRA booking requests in no more than 02 working hours)
- Minimize service error cost to POL
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
- Du Học SET khoác lên mình một hình ảnh mới. Lấy UY TÍN làm trọng trong lĩnh vực của mình, chúng tôi hướng tới tương lai bằng những kết hợp năng động, ứng dụng công nghệ và sức trẻ để phát triển bền vững. Hình ảnh mới cho thấy sự chuyển biến, lớn mạnh được kết hợp từ sự kế thừa những giá trị cốt lõi suốt hơn 10 năm qua.
- Du Học SET tin rằng, sự chuyển mình mạnh mẽ này sẽ mang đến cho Quý khách hàng những dịch vụ ngày càng chất lượng hơn nữa, giúp Quý khách hàng vững tâm trên mỗi bước đường du học mình lựa chọn!
Review Du Học Set
Đồng nghiệp thân thiện, luôn giúp đỡ nhau để cùng hoàn tất công việc, môi trường làm việc không toxic. Các chính sách đưa ra không rõ ràng, có cái áp dụng cả khi chưa ban hành văn bản chính thức.