Corporate IT is the backbone of our business. Our team helps the company to develop a competitive advantage through defining our technology objectives, assessing solution options, and devising technical solutions that help us achieve both strategic goals and meet operational requirements. As a part of our team, you’ll help deliver seamless IT experiences and support to our internal employees by providing responsive helpdesk service, stable networks, and reliable IT systems.
As a Helpdesk Engineer, you will be responsible for implementing IT operations according to policy, interpreting IT-related issues on both the System and User side to meet corporate requirements, and providing technical support in a fast-paced and demanding environment.
Job Description
- Provide day-to-day technical support to end users and ensure the smooth running of computers, network devices, and printers
- Troubleshoot and resolve end-user application issues, maintain and update technical support documentation
- Handle asset management, maintain inventory, and liaise with vendors
- Maintain and monitor office network infrastructure, IT security, and antivirus tools
- Other duties include performing first-level troubleshooting and support for scheduled server backups, system monitoring, and reports
- Diploma or degree in Computer Sciences, Information Technology or a related field preferred
- Minimum 3 years of relevant experience operating in a similar role
- In-depth knowledge of computer hardware, software, and OS (Windows and macOS)
- Understanding of TCP/IP, IP addressing, and LAN technology including switching and routing fundamentals
- Hands-on experience in Windows server administration and basic knowledge in Linux server administration is a plus
- Professional Qualification - Microsoft Certified/CCNA is a plus
- Knowledge of basic setup and configuration of Cisco devices such as firewalls, switches, IP phones, wireless controllers, and access points is a plus
- Competent at documenting standard operating procedures and knowledge articles
- Ability to cover after-office hours and weekend support if there are any infrastructure issues or activities
- Excellent verbal and written communication skills in both Vietnamese and English
- Enthusiastic and willing to learn in a fluid and fast-paced environment
- Passionate about IT technology and wants to make a difference with technology solutions
- Good interpersonal and communication skills to interact effectively at all levels
- Strong analytical and troubleshooting skills
Công ty cổ phần VinBigdata được thành lập theo định hướng của Tập đoàn Vingroup: trở thành tập đoàn Công nghệ – Công nghiệp – Thương mại Dịch vụ hàng đầu khu vực, với công nghệ chiếm tỷ trọng chính. Với lợi thế đặc biệt về hạ tầng dữ liệu lớn, VinBigdata cung cấp các sản phẩm, giải pháp tiên tiến ứng dụng Trí tuệ nhân tạo, giúp doanh nghiệp đẩy nhanh quá trình chuyển đổi số, tối ưu hiệu quả vận hành, kinh doanh và gia tăng trải nghiệm người dùng cuối.
Công ty cổ phần VinBigdata được thành lập trên nền tảng một số thành quả nghiên cứu khoa học của Viện Nghiên cứu Dữ liệu lớn trong lĩnh vực Trí tuệ Nhân tạo và Khoa học Dữ liệu (đặc biệt về xử lý hình ảnh và ngôn ngữ). Một số sản phẩm nổi bật của công ty là Trợ lý ảo tiếng Việt ViVi, Camera thông minh, hệ thống AI cho chẩn đoán ảnh y tế VinDr
Review VinBigdata
Công ty toàn nười không có trình độ kế hoạch linh tinh (RV)
Công ty quá phông bạt so với thực tế (RV)
Công ty phỏng vấn không chuyên nghiệp (RV)