Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
- Meets and exceeds sales target: generation of order income and revenue from new and existing large and
medium customers as defined in the sales plan.
- Develops and maintains a customer focused list (together with Area Sales Manager) by proposing focused customers and business opportunities based on marketing leads, own opportunities, certificate expiry lists, market knowledge, etc.
- Identifies solutions for customer needs, if necessary with the involvement of Subject Master Experts.
- Generates new leads (e.g. on fairs) and converts assigned sales leads generated by e.g. marketing or
other channels.
- Executes customer visits and or visits of industry events.
- Acquires new customers.
- Maintains / grows customer loyalty and ring-fences critical business through regular customer interaction
and visits.
- Maintains positive relationships with existing customers to up-sell the service portfolio.
- Recovers lost customers.
- Documents all activities in the relevant TR IT tools (e.g. Salesforce.com).
- Responsible for the on-time delivery, quality and follow-up of the quotation according to the customer
needs.
- Follows up on quotations with customer (can be delegated to sales support).
- Conducts the final negotiation of quotation and contracts with the customer in collaboration with relevant
stakeholders / P&L responsible persons and in line with TR requirements.
- Supports in the cash collection of unpaid / overdue invoices for the customers for which (s)he is responsible.
- Contact for cross-BF (Business Function) / cross-BS (Business Stream) inquiries from other Sales
colleagues.
- Monitors market and competitors.
- Conducts sales analytics in area of responsibility.
- Participates in regular sales reviews with the disciplinary Supervisor.
- Supports the Area Sales Manager in defining the yearly sales plan.
Yêu Cầu Công Việc
- University degree in Business Administration or equivalent work experiences.
- Good command of spoken and written English
- At least 3-5 years of experience in related area
- “Consultative Sales”: 3-5 years of professional experience in Sales or related area.
- Ideally first experience in Testing Inspection, Certification (TIC) or related field,
- Experience in one or more areas within scope of Solar, Machinery, Components, Power electronics is preferable.
General Requirements:
User knowledge in MS Office, Salesforce.com: Proven track record in sales.
Consultative Sales:
• Pronounced technical comprehension in the field / related area.
• Pronounced ability for self-motivation.
• Ability to meet deadlines without supervision.
• Excellent selling and negotiation skills.
• Superb interpersonal skills.
• Time management and prioritization skills.
• Business orientation, result orientation, services orientation, effective communication and relationship management.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Được thành lập năm 1989, ASUS là công ty điện tử tiêu dùng và phần cứng máy tính đa quốc gia có trụ sở tại Đài Loan. Luôn cam kết tạo nên những sản phẩm thông minh cho cuộc sống hiện tại và tương lai, ASUS là thương hiệu gaming và bo mạch chủ Số 1 thế giới, đồng thời thuộc top 3 nhà cung cấp máy tính xách tay tiêu dùng hàng đầu.
ASUS bắt đầu được biết đến rộng rãi ở Bắc Mỹ kể từ khi thực hiện cuộc cách mạng trong ngành PC vào năm 2007 với chiếc Eee PC™ của mình. Ngày nay, công ty trở thành nhà tiên phong trong các xu hướng di động mới với dòng ASUS ZenFone™, và đang nhanh chóng phát triển các sản phẩm ảo và thực tế tăng cường cũng như các thiết bị IoT (Internet of Things) và công nghệ robot thông minh. Gần đây nhất, ASUS đã ra mắt Zenbo, một robot gia đình thông minh được thiết kế để hỗ trợ, giải trí và làm bạn đồng hành với các gia đình.
Review ASUS VIỆT NAM
Công ty rất tốt(id)
Bạn học hỏi không ngừng và nếu bạn thích công nghệ hơn nhiều(id)
Các sếp cũng rất là thân thiện mỗi khi thảo luận và hội họp với nhân viên. Sếp tôn trọng ý kiến, biết cách lắng nghe và đưa ra các lời khuyên cho nhân viên của mình.