Mô tả công việc
Duties and responsibilities
► Sales:
• Sell KWE's products, including Ocean, Air, CBT, Warehousing, and VAS Services for both inbound and outbound shipments.
• Set appointments with potential customers through various communication channels.
• Follow and maintain pipelines, respond to requests for information, and remain proactive and responsive to prospective customers.
• Handle RFQs and tenders and participate in MBRs and QBRs with customers if needed.
• Stay informed on market trends, competitor activities, and carrier fluctuations by studying the market and updating the CRM system.
• Handle customer inquiries and complaints, consult with superiors if needed.
• Make service contracts with customers, with final responsibility belonging to the Sales and Marketing PIC.
• Monitor AR with customers, with final responsibility belonging to the Sales and Marketing PIC.
• Create SOPs for the service based on customers' agreements and requirements.
• Develop a common S/I for each transportation mode or service and instruct the operation team to follow customer requests.
• Monitor the operation team's response to shipment and booking updates and remind the team,
if necessary, with final responsibility belonging to the operation side.
• Input a daily shipping plan into the Daily APP for the booking and operation teams to follow.
• Monitor buying rates for RFQs in collaboration with the procurement and operation teams.
► Operation:
• Send booking confirmations, shipment status updates, and track reports to customers.
• Handle and resolve customer complaints.
• Obtain and evaluate relevant information to handle product and service inquiries.
• Verify customers and manage their accounts.
• Keep records of customer interactions and transactions.
► Customer satisfaction:
• Conduct regular customer satisfaction surveys.
► Others:
• Perform other tasks as assigned by the superiors.
• Regularly monitor emails and respond promptly to messages with the necessary information
within 24 hours of receiving the initial inquiry.
• Report to direct superiors as requested.
Yêu cầu công việc
• Bachelor or higher education degree in a relevant field.
• Training or certifications with demonstrated experience or expertise in the forwarding and logistics
industry processes and practices.
• Experience in using systems for bookings, documentation, shipping document insurance, and
intranet.
• Hands-on experience in executing all aspects of operational procedures efficiently.
► Required skills and abilities:
• Good at MS Office (Word, Excel, PowerPoint).
• Intermediate English proficiency. Another language (Japanese, Chinese, Korean, ect.) is a plus.
• Ability to work well under pressure and manage multiple tasks simultaneously.
• Excellent verbal and written communication skills, with an emphasis on active listening.
• High attention to detail, accuracy, and the ability to proofread and edit work.
• Customer-focused with a strong customer service orientation.
• Flexibility and adaptability to change.
• Proactive and self-starter with initiative and problem-solving skills.
► Working Conditions and Benefits:
• Working Place: TTC Building, No. 19, Duy Tan Street, Cau Giay Dist, Hanoi City
• Working time: Monday to Friday, from 8:00 AM to 5:35 PM
• Annual Leave: 12 days/year (after probation time)
• Net salary: Negotiable (13 months a year plus Tet bonus & Annual performance bonus)
• Annual Salary Increase: once per year
• Performance Assessment: twice per year (fixed in April and October)
• Insurance: 24 hours' Accident Insurance, 100% Social Insurance, Health Care Insurance
• Others: International working environment with many opportunities for learning and development, training courses, company trip, etc.
Quyền lợi được hưởng
Lương tháng 13 + Bonus
Chăm sóc sức khoẻ
Gói bảo hiểm chăm sóc sức khỏe toàn diện Bảo Việt, Bảo hiểm tai nạn 24/7
Khác
Môi trường làm việc quốc tế chuyên nghiệp với nhiều cơ hội học hỏi và phát triển
Vietbay – Công ty cung cấp Giải pháp Sản xuất thông minh và Tối ưu tài sản phần mềm hàng đầu Việt Nam. VIETBAY là công ty hàng đầu tại Việt Nam hoạt động chuyên nghiệp trong lĩnh vực tư vấn và cung cấp bản quyền phần mềm, giải pháp công nghệ cao với vị thế vững chắc trên thị trường phần mềm bản quyền nói chung và công nghệ giải pháp CAD/CAM/CAE/PLM nói riêng với 15 năm kinh nghiệm.
Để thoả mãn tốt nhất mong đợi của khách hàng, lãnh đạo và CBNV Vietbay không ngừng đổi mới, nâng cao trình độ kỹ năng để luôn theo kịp và làm chủ công nghệ nhằm thực hiện tốt nhất sứ mệnh Tăng Niềm tin - Thêm Giá trị thông qua việc chuyển giao giải pháp công nghệ tiên tiến hiệu quả và dịch vụ chuyên nghiệp phù hợp xu thế của Cách mạng công nghiệp 4.0.
Chất lượng dịch vụ là yếu tố hàng đầu đưa Vietbay trở thành đối tác có năng lực triển khai công nghệ phần mềm tốt nhất Việt Nam hiện nay. Chính sách Hợp tác với cam kết đã giúp cho Vietbay trở thành Đối tác chiến lược của hàng trăm hãng công nghệ trên thế giới và là Nhà cung cấp tin cậy của hàng ngàn khách hàng từ nhiều lĩnh vực ngành nghề khác nhau, đặc biệt là các công ty đa quốc gia, công ty có vốn đầu tư nước ngoài, các bộ ban ngành, các ngân hàng tổ chức tài chính chứng khoán, các viện nghiên cứu, các trường đại học cao đẳng và hệ thống đại lý là các công ty tin học thương mại trên khắp Việt Nam.
Review Vietbay
Đồng nghiệp thân thiện vui vẻ nhưng Chậm lương, SALE không có hoa hồng
Giám đốc là nữ mà trịch thượng, thượng đẳng, hay chửi bậy
Đừng vào đây làm