Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
FORTNA partners with the world’s leading brands to transform omnichannel and parcel distribution operations. Known world-wide for enabling companies to keep pace with digital disruption and growth objectives, we design and deliver solutions, powered by intelligent software, to optimize fast, accurate and cost-effective order fulfillment and last mile delivery. Our people, innovative approach and proprietary algorithms and tools ensure optimal operations design and material and information flow. We deliver exceptional value every day to our customers with comprehensive services and products including network strategy, distribution center operational design and implementation, material handling automated equipment, robotics and a comprehensive suite of lifecycle services.
At FORTNA, we believe in fostering a workplace that isn't just a job but a movement – a collective effort to redefine success and transform challenges into opportunities. "Join the Movement" encapsulates our commitment to a workplace culture that thrives on collaboration, celebrates diversity, and empowers every individual to contribute to something greater than themselves. Our Team. Our Passion. Our Approach.
Location: FORTNA Hanoi Office
Team: CSE - 24/7 Global Support
Schedule: Rotational Shift | 5 days/week | Includes evening, weekend, and holiday coverage
Reports to: Manager, Software Sustainability
PRIMARY RESPONSIBILITIES INCLUDE:
- Goal Ownership: Take responsibility for individual and department goals as agreed upon with the Software Manager.
- Advanced Troubleshooting & Solutions: Perform in-depth troubleshooting and implement permanent solutions for recurring issues.
- System Expertise & Incident Management: Demonstrate a strong understanding of Warehouse Execution Systems (WES) / Warehouse Control Systems (WCS) to ensure timely resolution of critical incident tickets (P1/P2) while documenting resolution steps and conducting Root Cause Analysis (RCA).
- Stakeholder Communication & Accountability: Maintain availability, accountability, and clear communication with customers and key stakeholders when clarifying, investigating, and resolving escalated incident tickets.
- Flexible Shift Work: Ensure adherence to the flexible shift schedule, where team members work five days per week, totaling 40 hours, with two days off - one on the weekend and one on a weekday. This structure helps maintain sufficient resource availability, including during holidays and weekends, while ensuring software support coverage from 7 PM to 7 AM EST. Night coverage is split across the team, providing overlap without overloading individuals.
- Mentorship & Support: Guide and mentor Junior Software Engineers on troubleshooting and resolving incident tickets.
REQUIRED QUALIFICATIONS:
- Education: Bachelor’s degree in computer science or a related field.
- Technical Expertise: At least 5 years of experience in Java, enterprise application development, and concurrent programming.
- Language Proficiency: Proficiency in English.
- Troubleshooting & Development: Experience in technical troubleshooting and software development.
- Technology Stack: Experience with Linux, Docker, Oracle, PostgreSQL, and Microservices.
- Communication & Collaboration: Excellent oral and written communication skills, with the ability to articulate technical concepts to project members and stakeholders; must be a team player who collaborates well with both technical and non-technical resources.
- Soft Skills: Strong interpersonal, organizational, time management, and problem-solving skills.
- Maintenance Experience (Plus): Prior experience working on maintenance projects or customer support is a plus.
Fortna Vietnam là doanh nghiệp 100% vốn của Fortna Inc được thành lập vào năm 2016. Hoạt động kinh doanh chính của Fortna Vietnam chú trọng đến phát triển phần mềm để xây dựng các giải pháp phần mềm quản lý kho (warehouse execution software) hàng đầu thị trường được khách hàng trên toàn thế giới sử dụng.
Fortna Inc cung cấp các dịch vụ chuỗi cung ứng cho khách hàng ở Hoa Kỳ và quốc tế. Công ty cung cấp các dịch vụ phân phối, bao gồm mạng, triển khai tồn kho, flow path và các dịch vụ chiến lược fulfillment; Các dịch vụ cải tiến hoạt động, chẳng hạn như đánh giá và tối ưu hóa lao động; Thiết kế hoạt động, thực hiện các hoạt động, và hiệu suất của khách hàng suốt đời; FortnaWCS, một phần mềm quản lý kho và kiểm soát luồng công việc thông qua trung tâm phân phối; và các hệ thống quản lý kho..
Review Fortna
Review Highlights
Cập nhật 14/02/2025
Ưu điểm
- Môi trường sử dụng tiếng Anh giao tiếp hàng ngày (87 reviews)
- Môi trường công bằng, lương trả đúng hạn (109 reviews)
- Văn phòng làm việc đẹp, trang thiết bị tiện nghi, đầy đủ (124 reviews)
- Nhiều hỗ trợ về học hành hay phát triển nghề nghiệp, công ty hỗ trợ đi học hoặc thi chứng chỉ (53 reviews)
- OT không thường xuyên, có tiền hỗ trợ OT (192 reviews)
Nhược điểm
- Thường họp vào buổi tối, cần cân nhắc về work-life balance của nhân viên (198 reviews)
- Cần dành thời gian hàng tuần để ghi lại số giờ làm việc của mình (165 reviews)
- Sa thải nhân viên mà không có lý do (116 reviews)
- Văn phòng có diện tích nhỏ và cần được mở rộng do quy mô công ty tăng lên (183 reviews)
- Sản phẩm với flow và logic khá phức tạp cần nhiều thời gian để nắm được flow (134 reviews)
Cấu hình máy tốt, môi trường tiếng Anh, sản phẩm phức tạp cần nhiều thời gian làm quen
Môi trường tốt, quy trình rõ, cần minh bạch lương OT cho team product
Cần cải thiện nhiều về quản lý và truyền thông (GL)
Những nghề phổ biến tại Fortna
Bạn làm việc tại Fortna? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn