- Manage end-to-end operations performance (first and last mile) at assigned area. Ensure highest cost efficiency, area performance, and people capability and productivity.
- Develop strategies to drive synergy across different hubs in order to meet Operational Service Level Agreement, productivity improvement and SOP development.
- Lead operation improvements by tracking, improving and achieving all operations KPIs (Lead Time, loss & damage, SLA breach, Failed delivery, etc.).
- Drive ongoing deep dives on operations end to end performance (including campaigns) and come up with recommendations on how to optimize current set up.
- Be also responsible for working with other members such as the Top management, Linehaul, Sorting, etc.) in order to drive overall growth, customer and seller experience, as well as cost reduction and efficiency initiatives.
- Lead operations root cause analysis with responsible teams and incorporate the findings into key actions.
- Require working with multiple business teams across the company to manage operations projects, drive continuous improvement and enhance operations performance (first and last mile).
- Identify problems in the operating plan to escalate to relevant stakeholders and teams. Also follow through on the resolutions to ensure they are delivered.
- Degree in Business, Supply Chain Management, Engineering or relevant disciplines is advantageous
- 7+ years of experience, with at least 5 years of experience in logistics/ supply chain management is mandatory and 2 years in a leadership role
- Strong leadership & managerial skills to manage big teams and drive collaboration and synergy across different teams
- Able to independently lead operational team on-site, engage in discussions with various internal and external stakeholders
- Strong business acumen, planning and strategic mindset and good capacity to structure and drive operations audits
- Very strong operation's go-and-see mindset (Gemba, Kaizen, Lean) to be able to find gaps in our current operations processes to drive operations optimizations.
- Strong project management skills and drive improvement initiatives execution to be able to manage a transport operations roadmap
- Analytical in examining and identifying relevant information, and translating these insights into clear operational plans
- Keen eye for detail with an exceptionally high bar for accuracy and quality
- Proven fast learner; Able to adapt in an agile environment
- Good communication and presentation skills, able to communicate with stakeholders of all levels
- Hands-on, willing and able to travel across different sites to ensure smooth operations
SCG Packaging (tiền thân là SCG Paper) là một thành viên của tập đoàn SCG (Siam Cement Group) và là nhà sản xuất giấy hàng đầu khu vực Đông Nam Á với tổng sản lượng 3.000.000 tấn mỗi năm. Hiện tại, chúng tôi đang tiến hành các dự án mở rộng tại Việt Nam để sản xuất giấy làm thùng carton. SCG Packaging cùng Công Ty TNHH Rengo, một trong những công ty sản xuất và đóng gói bao bì lớn nhất Nhật Bản thành lập Công Ty TNHH Giấy Kraft Vina có nhà máy tại Khu Công Nghiệp Mỹ Phước 3, thị xã Bến Cát, tỉnh Bình Dương với công suất 250.000 tấn/năm và đang tiếp tục mở rộng lên quy mô 500.000 tấn/năm. 90% sản lượng giành cho tiêu thụ trong nước và 10% cho xuất khẩu sang quốc gia lân cận. Để đáp ứng nhu cầu mở rộng sản xuất kinh doanh, chúng tôi đang tìm kiếm các ứng viên tài năng cho vị trí sau:ản
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2007
Mission
Đẩy mạnh công tác tuyên truyền, phổ biến chính sách về phát triển bền vững (PTBV) đến cộng đồng doanh nghiệp, hỗ trợ doanh nghiệp thực thi các định hướng, chính sách về PTBV;