Mô tả công việc
• Fulfill equipment sales orders in the North including office multi-function devices (photocopier/printer), production printing machines, return machines from customer to warehouse, lending machines to customer, arrange machine to event
• Cooperate with LSP (Logistics suppliers) to arrange the delivery to customer in time before installation is proceeded by Service team.
• Proceed and manage on spot customs clearance in the North including prepare customs documentation such as commercial invoices, packing list, goods delivery note providing to LSPs and manage the clearance lead time before assign the delivery order.
• Manage and arrange paper delivery to customers in the North
• Prepare the form and submit for import license to National Single window system with support from planning team.
• Follow up and keep track of LSPs performance to secure smooth logistics operation
• Periodically check and compare stock on-hand between our system and LSPs system to prevent gap variance
• Record and report to team leader/ manager in a timely manner
Key Challenges
• Ensure that always perform the job well with highest productivity and efficiency
• Ensure daily operation control to optimize the company's logistics service and costs
Yêu cầu công việc
• Hold bachelor's degree in Logistics, International Economics, Business or similar fields.
• English is the must
• More than 2 years of experience in logistics and transportation.
• Knowledge of foreign trade and logistics, Import/ Export and Customs clearance procedures.
• Have computer skills in MS Office, E-mail
• Familiar with ERP system (oracle is preferred)
• Able to work independently under high pressure
• Strong analytical thinking
• Good customer care
• Problem solving skills
• Self-motivation, curiosity and desire to learn.
• A collaborative, solutions-oriented approach and strong communication skills.
Quyền lợi được hưởng
- Having chances to get attractive company bonus every month/year
- Company trip once a year + Joining party
- Salary and position is reviewed 1 time a year
- Bonus by individual ability and company’s performance.
- Social insurance, health insurance, unemployment insurance and other benefits
- Dynamic and sociable working environment.
Kể từ khi thành lập vào năm 1982, Công ty TNHH Hansae đã duy trì mức tăng trưởng ổn định thông qua xuất khẩu hàng may mặc chuyên dụng và quản lý nội bộ ổn định và từ đó trở thành một doanh nghiệp có cơ cấu tài chính ổn định. Hiện tại, chúng tôi có 14 tập đoàn toàn cầu tại 7 quốc gia (Mỹ, Việt Nam, Nicaragua, Guatemala, Indonesia, Myanmar và Haiti) và hơn 600 người tại trụ sở chính và 35.000 người làm việc tại New York và các địa điểm sản xuất khác.
• Hansae hợp tác với các thương hiệu NIKE, GAP, ZARA, H&M, Victoria's secret, ...
• Việt Nam, cơ sở sản xuất lớn nhất trong số các công ty Hàn Quốc, có 3 tổng công ty sản xuất (Tây Bắc Củ Chi, Tây Ninh, Tiền Giang), 1 nhà máy gia công vải (C&T Bình Phước) và 2 văn phòng đại diện lớn tại TP.HCM & Hà Nội.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia BHXH, BHTN, BHYT, …. theo luật bảo hiểm theo quy định của pháp luật Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Tổ chức các hoạt động thể thao: bóng đá, bóng chuyển, ….
- Tổ chức các bữa tiệc party, các sự kiện
- Du lịch hàng năm
- Team building ngoài trời
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 2016
Mission
-
HANSAE là một tập đoàn chuyên ngành may mặc xuất khẩu cho các nhãn hàng GAP, PINK, KOHL'S, ZARA, H&M,... với 100% vốn của Hàn Quốc.Có mặt tại Việt Nam năm 2000, HANSAE có 3 nhà máy lớn tại Khu Công Nghiệp Tây Bắc Củ Chi, Tây Ninh, TIền Giang và văn phòng tại Quận 1, TP HCM, Hà Nội, Đà Nẵng và Cần Thơ
Review HANSAE
Hansae HCM luôn quan tâm đến quyền lợi của nhân viên, chế độ phúc lợi tốt và môi trường làm việc an toàn.