This position reports to
Service Sales Manager
Your role and responsibilities
In this role, you will have the opportunity to support the Sales organization and its customers in determining the most technically appropriate and cost-effective solutions. Each day, you will serve as a key technical resource in the assigned area. You will also showcase your expertise by preparing technical descriptions for the applied products and technology. The work model for the role is: #hybrid This role is contributing to the Measurement & Analytics in Ho Chi Minh City, Vietnam. You will be mainly accountable for:
- Leading the team to achieve technical and commercial target for ABB’s CWA products range (SWAS, water quality, environmental, laboratory, IR-UV-FTIR-spectrometer )
- Building strategy and working with local teams & partners to grow ABB CWA business
- Expand business network with EPC contractors, OEM partners, solution builders applied ABB CWA solution
- Promote product via marketing strategy, technical presentations
- Providing application, service support cross CWA solutions to partners, customers
- Prepare proposal, biddings docs, clarification needed for projects
- Train and mentor sales partners and sales teams, assess technical and sales skills and develop as needed
- Achieve CWA product range and overall local division order booking budget
- Proven experience on CWA’s application products and solutions
- Bachelor’s degree in automation/ chemical / environmental engineering. Ideally more than 5 years of experience within the Instrumentation, Analyzers.
- Strong sales & communication skills
- Knowledgeable cross range industries: water, power, chemical, environmental
- Open to learn & develop new skills & technology, ABB Digital platform for monitoring of Instrumentation & analyzer assets
- Good spoken and written communication skills in English
The Measurement & Analytics Division is among the world’s leading manufacturers and suppliers of smart instrumentation and analyzers, working at the heart of industrial digital transformation. The Measurement & Analytics Division’s portfolio consists of analyzers measuring compositions of gases and liquids; instrumentation measuring process variables such as temperature, pressure, flow, and level; force measurement solutions measuring parameters such as flatness, thickness, and tension; and advanced digital solutions for device management, device health check and predictive maintenance. The Measurement & Analytics Division serves key industries such as oil and gas, chemical, water and wastewater, power, hydrogen, batteries, as well as the marine industry. The Division enables the optimization of industrial processes by providing and analyzing data collected from sensing and smart measurement devices. Parameters such as emission levels and production inputs are measured by providing ‘before’ and ‘after’ values, enabling efficient operations and environmental sustainability through measurement. We value people from different backgrounds. Could this be your story? Apply today or visit www.abb.com to read more about us and learn about the impact of our solutions across the globe. #MyABBStory
Tập đoàn Hoshizaki Việt Nam, hoàn toàn thuộc sở hữu của Tập đoàn Hoshizaki, được thành lập vào năm 2016 để cung cấp cho khách hàng của chúng tôi bán hàng và hỗ trợ tốt hơn tại thị trường Việt Nam. Hoshizaki Việt Nam có trụ sở chính tại Hồ Chí Minh, văn phòng ổn định tại Hà Nội và kho hàng tại 2 vị trí chiến lược để tập trung nỗ lực vào việc cung cấp dịch vụ phản hồi nhanh chóng cho khách hàng trên khắp Việt Nam.
Ngay từ giai đoạn đầu, ông Sakamoto đã nhận ra sự cần thiết phải đầu tư vào nghiên cứu và công nghệ, và vào năm 1959, con trai ông Seishi gia nhập công ty. Cặp đôi đã cùng nhau làm việc với các kỹ sư chia sẻ tầm nhìn của họ, và bước đột phá đến với việc phát minh ra máy làm đá đầu tiên ở Nhật Bản vào năm 1965. Với danh tiếng của công ty về phát minh và chất lượng nhất quán được thiết lập tại nhà ở Nhật Bản, các doanh nghiệp từ khắp nơi trên thế giới bắt đầu yêu cầu sản phẩm của chúng tôi. Và dần dần, với việc mở rộng đầu tiên ở châu Á, Mỹ, sau đó là châu Âu và gần đây nhất là Trung Đông và châu Phi, Hoshizaki đã trở thành một công ty toàn cầu thực sự tiếp cận khách hàng tại hơn 100 quốc gia.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- CÔNG TY ĐIỆN HOSHIZAKI ĐƯỢC THÀNH LẬP BỞI ÔNG SHIGETOSHI SAKAMOTO, NGƯỜI ĐÃ THỂ HIỆN TẦM NHÌN XA ĐÁNG CHÚ Ý KHI ÔNG BẮT ĐẦU CÔNG TY CỦA CHÚNG TÔI TẠI NAGOYA, NHẬT BẢN VÀO NĂM 1947.
Mission
Chúng tôi hy vọng rằng kinh nghiệm và bí quyết của chúng tôi về thiết bị nhà bếp sẽ giúp ẩm thực Việt Nam đặc biệt đạt đến tầm cao hơn.