***ABOUT US:
America Indochina Management Ltd. (AIM) was established in 1993 and has 3 offices in Vietnam (Ho Chi Minh – Head office, Hanoi, Da Nang), and in Cambodia.
The company’s historical focus has been on sales, marketing and distribution across a variety of business sectors, and now includes manufacturing, sourcing and business services. AIM has a consistent track record of success in a number of different industries based on their understanding of the regional business trends and opportunities, the ability to execute initiatives and a continuously growing network in different business sectors.
The firm has achieved market leadership in a number of product categories including Building Materials (Imported office furniture, Public seating, Mineral fiber ceiling, Vinyl flooring, Water-proofing), and Consumables (Aluminum foil, Cleaning and hygiene chemicals for the Hospitality industry)
* Performance objectives:
1. Complete monthly project report to Product Manager
- Keep updated list of current or potential projects in agreed upon format
- Collect, update and analyze customer’s data, competitors’ and market movement
2. Manage customers, suppliers & partners relationship
- Seek new customers monthly to achieve the sales target
- Identify key clients’ status and suppliers’ complaints, and bottlenecks.
- Proactive provide solutions to improve performance.
- Manage big projects and control installation workers
3. Follow up and develop the sales process including sales quotation and receivables
- Prospect, cost, negotiate and draft sales contracts. Identify the key issues and propose appropriate solutions
- Follow-up and update on every quote-out to clients with clear execution plan
- Cooperate with cross-functional divisions to ensure receivables are collected as well as products are delivered accurately and timely.
4. Master product knowledge and deliver to new team members
- Identify the current status and proactively outline plan for the specific objectives
- Assure master product knowledge is updated
- Work with Division Manager for calendar–based monthly or quarterly training plan
* Requirements:
- Minimum one-year related experience in construction, interior, hotel or restaurant field
- Good presentation and communication both in English and Vietnamese
- Proactive attitude, business mindset, passion for sales
- Self-directed, good problem-solving and team-working
* What we offer:
- Competitive salary + monthly bonus + allowances + commission + 13th salary
- An open and dynamic English working environment & promotion opportunities
- Great chance to develop through on-the-job training methods
* Working location:
- HCM: 117 – 119 - 121 Nguyen Du, Ben Thanh Ward, District 1, HCMC
- HN: Kham Thien Building, Dong Da District, Hanoi
* Working time: 8:00 – 17:30; Monday – Friday
Công ty TNHH Huazhuang Electronics Việt Nam thành lập vào tháng 1 năm 2020. Với hệ thống thiết bị nhà xưởng tiên tiến, hệ thống phòng sạch class 100.000 cùng kỹ thuật sản xuất hiện đại tiên tiến, dây chuyền sản xuất SMT và lắp ráp hiện đại hóa,....
Huazhuang chủ yếu tham gia vào các dịch vụ sản xuất bộ điều khiển thông minh và các sản phẩm thiết bị đầu cuối thông minh, cung cấp các dịch vụ sản xuất như R&D về công nghệ xử lý sản phẩm, lắp SMT, chèn DIP, thử nghiệm sản phẩm, lắp ráp sản phẩm đầu cuối và các dịch vụ sản xuất khác. Công ty chủ yếu cung cấp dịch vụ sản xuất cho bốn lĩnh vực chính: điện tử ô tô, lưu trữ năng lượng và năng lượng mới, điện tử tiêu dùng và thiết bị điện thông minh, bao gồm nhiều tình huống ứng dụng, chẳng hạn như mô-đun điều khiển điện ô tô, mô-đun chức năng điều khiển giọng nói trên xe , mô-đun chức năng giao tiếp không dây trên xe, mô-đun chức năng phần cứng trên xe, hệ thống quản lý pin (BMS), tai ngheTWS, loa thông minh, rô-bốt quét sàn, máy in thông minh, v.v.