Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
Mô tả Công việc
Job Details
Position: Accounting Assistant Manager - Electric
Job Code: 112568
- Working location: Quảng Yên, Quảng Ninh
- Monthly Salary: 30,000,000~37,500,000VND
Responsibility
- Secure payment confirmation
- Perform full set of accounts and ensure timely closing of accounts.
- Review & approve payment vouchers & journal entries.
- Checking and posting financial statements
- Review A/R accounts and supporting documentation for audit and tax requirements.
- Utilize knowledge of job allowances and payroll calculations for appropriate payroll management.
- Perform cash flow forecasting and budgeting and work closely with the operations and related departments to analyze margins, variances, and costs. Issue project cost reports for review and approval.
- Perform project cost forecasts/budgets, cost tracking, monitoring and controls, and management reporting for submission to the Head office.
- Develop and maintain internal control and effective accounting systems and policies.
- Support the management in ensuring cost allocations align with the approval budget.
- Liaising with external parties i.e. banks, external auditors, internal auditors and tax advisors.
- Preparation of company financial reports monthly, quarterly and yearly.
- Identify cost reduction opportunities and potential revenue improvements, and recommend strategies to help realize them.
- Declaration withholding tax for a contract between a company & suppliers.
- Participate in the development of annual and long-range budget plans under the direction of senior management.
- Manage the company's tax returns and refunds.
- Complete VAT and FCT returns on time.
- Other Accounting duties as instructed.
Yêu Cầu Công Việc
Requirements
<Necessary Skill / Experience >
・Age: 27-38
・Gender : any
・Education background: bachelor's degree from majors related to finance, accounting
・Language: English at business level
・Experience :
- At least 3 to 5 years of experience in finance, accounting, and taxation at trading and manufacturing companies
・Chief Accountant Qualification Holder & having experience as Chief Accountant.
・Possess expertise in general accounting, financial control systems, internal audits, and tax policy regulations.
・Knowledge of Vietnamese taxation (tax refund, tax return, EPE, non-EPE, VAT, FCT,
<Must-to-have skill >
・Excellent communication skills and the ability to work effectively with different departments and organisations.
・Analytical and problem-solving skills.
・Ability to manage change and raise productivity.
・Attention to detail and a high level of accuracy
・Strategic thinking and planning
・Computer skills including the ability to operate and manage computerized financial, spreadsheet and word processing programs at a highly proficient level.
・Stress management skills and Time management skills.
・Strategic thinking and sound advice on financial issues to the management
<Personality>
・Be honest and trustworthy.
・Be respectful and be flexible
・Process cultural awareness and sensitivity
・Be a cheerful and serious personality
<Preferable skills>
- Can speak Japanese
NOTICE:
Only shortlisted candidates will be approached by RGF's consultant. Your resumes will be recorded in our system, and you will receive our Job Introduction Auto-email with suitable jobs in the coming time. Please check your email regularly to get our vacant job. Thanks so much!
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 27 - 38
- Lương: 30 Tr - 37,5 Tr VND
Là một công ty có tiền thân từ nền tảng Trung Tâm Ngôn Ngữ trực tuyến Amain từ tháng 5/2012 tại Ginza, Tokyo Nhật Bản, trung tâm đã đào tạo trực tuyến ngôn ngữ và kỹ năng cho hàng trăm hàng ngàn học viên trong và ngoài nước. Amain là bước đệm cho công ty Phát Triển Giáo Dục Quốc Tế Amain (AIED) ra đời vào ngày 22 tháng 2 /2018.
Chúng tôi cung cấp học liệu in và hỗ trợ đào tạo ngôn ngữ, chiến lược – kỹ năng các cấp quản lý, và lãnh đạo CEO. Liên kết thiết kế và biên soạn các dự án tài liệu (sản xuất học liệu) – trang thiết bị giáo dục và đào tạo. Tư vấn du học, biên và phiên dịch ngôn ngữ nhằm hỗ trợ các khách hàng lớn cũng như các học viên trong và ngoài nước. Chúng tôi liên kết với các Trường, đơn vị có danh tiếng trên toàn thế giới như Tập Đoàn Tài Chính Á Âu, Đại Học Cambridge, Oxford, California Riverside, thư viện Harvard, Columbia Newyork, Đại học Washingon vv… và một số cơ quan ban ngành. Năm 2023 AIED bắt đầu cung cấp dịch vụ hỗ trợ các doanh nghiệp trong, ngoài nước cùng cho thuê văn phòng, trụ sở và nhà ở.
Cùng với các nhân sự cao cấp, năng nổ, nhiệt huyết đa ngành và đa quốc gia kết hợp thành đội ngũ vững bước để hình thành nên sứ mệnh của công ty.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2018
Mission
Nhằm phát triển, cung cấp các sản phẩm – dịch vụ chất lượng cao để hướng tới phát triển nghành giáo dục bền vững và thịnh vượng.