Các phòng ban đang tuyển dụng tại POWERCHINA

Buôn bán/ Kinh doanh
Marketing/ Truyền thông
Xây dựng

Việc làm POWERCHINA

Cập nhật 10/11/2024 14:31
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY TNHH POWERCHINA VIỆT NAM
Business Development Assistant Manager (Logistics Services)
POWERCHINA
16 việc làm 37 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Quản lý
Ngày đăng tuyển: 23/10/2024
Hạn nộp hồ sơ: 31/12/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 5 - 15 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

Our strategic partner is a global leader in shipping, logistics, and supply chain solutions, combining strong expertise in technology and extensive logistics network to serve customers across a wide range of industries and markets. Our Partner seeks an accomplished Business Development Assistant Manager with experience in the logistics industry. This role is responsible for managing and growing relationships with new clients, as well as identifying new business opportunities to achieve and exceed company sales targets.

Working Location: Ho Chi Minh City or Dong Nai, Vietnam

Job Responsibilities

Business Development:

  • Make monthly BD plan for new target customers. Setup concrete plan for BD and target customer.
  • Make regular visits and sales calls to targeting customers to hear customer opinion and create close relationship with them in purpose of expanding business scales.
  • Attend networking activities to approach new customers for IFF/Project/ WH…services.
  • Propose good logistics solutions that contribute to the customer’s cost reduction.
  • Gather market information.

Costing and Quotation:

  • Identify portion that need offer quotation: receive information/ inquiry of quotation from assigned customers via email, phone…
  • Make costing with BUs and/or procurement. Prepare quotation for customer to obtain the business.
  • Negotiate with the accounts as per price guidelines given, looking to maximize profits.
  • Anticipate tender schedule of the customer and share with concerned party. Report the result and study reason of win/failure.

Customer and Contract Management:

  • Make Sales Handling Instructions (SHI) for secured business. Share SHI to related divisions.
  • Engage when there is any issue relating to quotation for assigned accounts
  • New contract: Prepare draft contract as approved template and get approval.
  • Existing contract: Review contract. Renew or revise contract if required.

Reporting and Other Tasks:

  • Manage and control P/L for assigned customer
  • Review result end of month/ Monitor KPI as set by manager
  • Report monthly about BD calls, times to visit customers, update CRM, …
  • Update market information and competitor’s trend
  • Supervise and support other members in division
  • Understand new project and lead cross function teams to make it succeed.
  • Support managers to develop division capabilities, and identify talents within organization
  • Other tasks as Manager assignment.

Yêu Cầu Công Việc

  • Graduated from university in Transportation, Economics or a related field.
  • Minimum of 3 years of experience in sales roles within the logistics industry.
  • Strong understanding of logistics, supply chain management, economics, trade, and market dynamics.
  • Strong customer relation management and sales skills.
  • Excellent planning, organizational, and supervisory skills.
  • Customer-focused with strong teamwork, communication and problem-solving abilities
  • Strong negotiation, presentation and coordination skills.
  • Proficiency in logistics-related software
  • Ability to work under pressure and achieve sales targets.
  • Excellent English skills (written and verbal).

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: 25 - 45
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
Phòng 1602, tầng 16, Tòa nhà TCT 319 Bộ Quốc Phòng, 63 Lê Văn Lương, Phường Trung Hoà, Quận Cầu Giấy, Thành Phố Hà Nội, Việt Nam

Powerchina gia nhập thị trường Việt Nam từ năm 2000. Chiến lược phát triển của công ty là tập trung vào các dự án năng lượng tái tạo, thân thiện với môi trường như điện gió trên bờ và ngoài khơi, điện mặt trời, điện rác, điện khí LNG và các dự án cơ sở hạ tầng khác, đóng góp vào sự phát triển chung của quốc gia.. Tại Việt Nam, Powerchina đã có hơn 70 dự án đã và đang thực hiện với nhiều vai trò như phát triển dự án, nghiên cứu khả thi, tổng thầu EPC, cung cấp vật tư thiết bị, lắp đặt dự án,... Một số dự án lớn Powerchina tham gia với vai trò tổng thầu EPC như dự án điện mặt trời Dầu Tiếng 1,2,3 500MWp, dự án điện mặt trời Phù Mỹ 330MWp, điện mặt trời nổi trên hồ Đa Mi 50MWp, dự án điện gió ngoài khơi Bình Đại (Bến Tre) 310MW, dự án điện rác Cần Thơ 400 tấn/ngày,vv.. Đến năm 2019, công ty TNHH Powerchina Việt Nam (viết tắt là “PCVN”)  được thành lập. PCVN có trụ sở chính tại Hà Nội và văn phòng làm việc tại Hồ Chí Minh.

Năm 2020-2021, tuy gặp nhiều khó khăn do ảnh hưởng của dịch Covid-19, nhưng công ty đã đạt được nhiều thành tích đáng kể  hoàn thành 1.6 GW các dự án năng lượng tái tạo, tạo nhiều việc làm, đóng góp cho sự phát triển kinh tế xã hội của địa phương. Hiện công ty có nhiều dự án đang thực hiện với tổng công suất lắp máy trên 600MW và đang chuẩn bị thực hiện một loạt các dự án mới với tổng công suất 1,5GW. Chính vì vậy, công ty cần tuyển dụng thêm nhiều vị trí để phụ trách các dự án. 

Những nghề phổ biến tại POWERCHINA

Bạn làm việc tại POWERCHINA? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo POWERCHINA

POWERCHINA

Click để đánh giá