Company Description
Since its founding in 1995, MP Logistics has become the leading freight forwarding and trusted logistics solutions provider in Vietnam. With a focus on serving various sectors including automotive, technology, retail, cold chain, healthcare, and industrial, we deliver best-in-class logistic solution services across our integrated network. Our mission is to provide convenient, one-stop solutions for leading brands in Vietnam and around the world.
Role Description
This is a full-time on-site role as an Assistant to the President at MP Logistics in Ho Chi Minh City. The Assistant will be responsible for supporting the President in day-to-day tasks related to business negotiation, communication, administration, and strategic planning.
Qualifications
- Strong business negotiation and strategic planning skills
- Effective communication skills, both written and verbal
- Proficient in administrative tasks
- Excellent negotiation skills
- Ability to prioritize and multitask
- Ability to work independently and as part of a team
- Bachelor's degree in Business Administration or related field
JOB DESCRIPTION
· Arranging schedule, make appointment with partner and Customer. Note and remind the calendar at the last time of day and everyday early morning to Chairwoman.
· On behalf of Chairwoman work with partner, Customer via email/ make call to communicate the relate in works as assign
o Receive and review all documents from various departments and process to Chairwoman’s approval.
o Arranging meeting, prepare documents, inform to relevant divisions meeting information. Contact and confirm to partners: date, time, meetings whom if it is external meeting and inform for Board of Director. Welcome guests and inform Chairwoman of the presence of guest. Attend meetings take note or make meeting minutes and write reports.
· Supporting on procedure of oversea/domestic business trips for Chairwoman and the board of Director (such as booking airticket/ hotel, looking for distancing information from the airport to hotel and customers `s office, how to get to the places during business trip abroad, the weather in where is coming… conduct the finance processing for advance and payment…)
· Receive information assigned, creating announcements, letter paper… release and inform to involve departments, follow up and report implement result.
o Communicate directions of the Chairwoman to other relevant departments; receive feedback for Chairwoman.
o Management and storage of documents related to Chairwoman.
RESTAR ELECTRONICS
Trong những năm gần đây, với sự đổi mới công nghệ nhanh chóng như 'sự phát triển của IoT/AI/5G' và 'sự chuyển đổi theo hướng quan niệm Thành phố thông minh và xã hội ô tô tương lai'; và sự thay đổi mạnh mẽ trong môi trường kinh doanh như 'cạnh tranh ngày càng gay gắt do sự trưởng thành của thị trường và sự gia nhập của các doanh nghiệp mới' và 'sự đa dạng và phức tạp ngày càng tăng trong nhu cầu của khách hàng', ngành điện tử đang yêu cầu một sự thay đổi căn bản thay đổi vai trò của công ty chúng ta.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2019
Mission
Trong loại môi trường này, bắt nguồn từ triết lý quản lý 'chúng tôi giúp xã hội phát triển bằng cách tận dụng thông tin và công nghệ để tạo ra và cung cấp giá trị và dịch vụ mới', chúng tôi đang hướng tới trở thành “Nền tảng Giá trị Điện tử” có thể đáp ứng các nhu cầu khác nhau của khách hàng của chúng tôi.