- AR
- Monthly doing reconciliation to make sure all VAT invoices are fully issued.
- Follow and calculate commission, revenue from sales report, issue invoices and record revenue into the accounting system.
- Check banked-in collections daily from customers and then record into the accounting system.
- Check & make reconciliation output VAT invoices to ensure they are recorded fully with the correct amount in accurate manner.
- Handling in netting of AR/AP from supplier's balance.
- Make reconciliation monthly between A/R sub-module & GL accounts for AR balance to speed up the collection.
- Work with other departments to follow up collection and manage aging receivables.
- AP:
- Weekly doing reconciliation the data and submit AP into accounting system.
- Proceed payment to supplier by weekly.
- Inventory:
- Coordinate with other relevant team to check and ensure the inbound price from system accurately.
- Monthly doing reconciliation inventory balance stock with our suppliers.
- Others:
- Prepare booking journals.
- Other tasks assigned by the Reporting Manager.
- Bachelor's degrees in Finance and Accounting, with a background in retail or e-commerce are a big plus.
- Proactive, careful, hard-working, and highly responsible.
- Good communication skills, with fluent in English.
- At least 2 years experience in Accounting.
Công Ty Dương Anh là Tổng thầu phân phối đã và đang phát triển đầy đủ hệ sinh thái để đóng góp các giá trị vượt trội cho các nhà cung cấp, khách hàng và người tiêu dùng các sản phẩm thuộc ngành hàng tiêu dùng nhanh (FMCG) tại thị trường Việt Nam thông qua các kênh phân phối: Kênh truyền thống (General Trade), kênh hiện đại (Modern Trade), kênh nhà thuốc (Pharmacy) và thương mại điện tử (E-Commerce).
Dương Anh đã phát triển hệ thống 17 chi nhánh trực tiếp (mục tiêu dự kiến 34 chi nhánh chiếm 70% thị phần tiêu dùng phân phối theo GRDP VN) và 39 đối tác phân phối và hơn 72,000 khách hàng là các cửa hàng bán lẻ ở khắp các tỉnh thành. Thông qua hệ thống phân phối, Dương Anh sẽ góp phần nâng cao hiệu quả, tính trung thực để góp phần rút ngắn khoản cách, thời gian giữa nhà sản xuất đến điểm bán lẻ.