Mô tả công việc
1. To promote and maintain effective communications between all food producing areas.
2. To check daily production charts against house count and expected business. Adjust estimate of the daily flow of business if necessary eliminating over production and waste.
3. To constantly check and expedite food service during all meal periods to ensure food meets our portion control and quality standards. Follow-up
and update use records.
4. To maintain and supervise good practices in all food production areas, strictly enforcing our ‘Clean as you go’ policy throughout all reach-ins, walk-ins, freezers, machinery and other equipment. Establish systems and methods of operation to ensure cleanliness and hygiene in all back of house areas to standards set as cost effectively as possible.
5. To achieve departmental standards and goals, maintain a safe working environment with a follow-up by repair order.
6. To aid in cross training and development of all food production employees within your area.
7. To ensure that all associates are punctual for work shifts.
8. To assign schedules and supervise all production in all kitchen areas.
9. To communicate any problems with outlets to the affected department head and the Executive Sous Chef or Executive Chef for follow-up.
10. To participate and follow up on taste panels.
11. To check inventories to see proper storage and rotation of stock.
12. To closely follow up to see the cost for banquet event orders are properly break downed.
13. To check staff restaurant menu for quality, quantity and adherence to menu cycle.
14. To ensure that all staffs adhere to all fire, health and safety procedures.
15. To be responsible for the administration of the disciplinary and grievance procedures as laid down by the Hotel, ensuring the proper attitude, appearance and discipline of associates.
16. To select and interview staff in conjunction with the Executive Chef and the Human Resources Department when necessary.
17. To ensure that all buffet set-ups are professional, appealing to the eye and constantly replenished.
18. To lead by example with a hands-on approach and demonstration when coaching.
19. To establish appropriate training for all kitchen staff to achieve departmental standards and goals and to assist in personal and professional development.
20. To promote good internal departmental relations.
21. To liaise with F&B outlet managers to establish their requirements and discuss operational problems.
22. To apply SOPs as a way of improving service and standards within the Food and Beverage and kitchen department.
23. To attend the following meetings:
- Food and Beverage weekly meeting
- Weekly meeting with Executive chef and all Sous chef
- Monthly kitchen meeting
- Staff meeting when necessary
- Daily production meeting
24. Perform all other reasonable tasks as requested by Management board
Quyền lợi được hưởng
- 2 months of probation with full salary & service charge.
- Team building activities.
- Annual Summer Outing/Health checkup
- Accident insurance 24/24
- Uniform, Laundry service is provided by Hotel
- Delicious and nutritious meal at Hotel's Staff Cafeteria
- International working environment and friendly teammates.
- Other benefits according to Company's policy.
Yêu cầu công việc
1. At least five years’ experience as a Chef De Partie in a related cuisine in high volume five-star hotels.
2. Diploma in Culinary or equivalent required; Bachelor’s Degree as an advantage.
3. Certifications as required to comply with local and state laws.
4. Extensive knowledge of food handling and sanitation standards.
5. Experience in high volume operation and menu composition.
6. Excellent management and leadership skills
7. Good training and coaching skills
8. Knowledge of purchasing, inventory controls, supplies and equipment
Yêu cầu hồ sơ
02438315000 máy lẻ 3040
NMD&Partners - Hospitality Solutuions cung cấp dịch vụ tư vấn, quản lý và vận hành dự án trong ngành công nghiệp dịch vụ, bao gồm : khách sạn, nhà hàng, khu du lịch, bar, cà phê…
Chúng tôi cung cấp giải pháp toàn diện trong vận hành, với những kinh nghiệm của đội ngũ chuyên gia, sự am hiểu về thị trường cũng như văn hoá bản địa – những giá trị giúp chúng tôi tạo nên sự khác biệt.
Với tiêu chí lấy con người làm chủ đạo và là yếu tố quyết định sự thành công, NMD&Partners tiếp nhận những dự án đầy thử thách, xây dựng và hình thành cho đến khi thành công và thậm chí còn hơn thế nữa. Chúng tôi cung cấp bộ máy nhân sự hoàn thiện, năng động, chuyên nghiệp thông qua hệ thống đào tạo của chúng tôi.
Mục tiêu của công ty là đồng hành với chủ đầu tư ngay từ những lúc ban đầu trong việc xây dựng ý tưởng, khảo sát thị trường, tính toán phương án khả thi cũng như giám sát ngay từ lúc xây dựng cho đến khi hình thành dự án.
Vượt qua sự mong đợi không chỉ là tiêu chí mà còn là mục tiêu hàng đầu, bên cạnh sự tận tâm trong công việc, trung thực, uy tín. Chúng tôi là cánh tay phải đắc lực của chủ đầu tư trong tất cả các dự án.
Cuối cùng, NMD&Partners muốn đóng góp vào sự phát triển của ngành dịch vụ khách sạn - nhà hàng và du lịch tại Việt Nam thông qua những dịch vụ đẳng cấp mà chúng tôi mang lại vì sự phát triển bền vững và trách nhiệm với cộng đồng là một trong những tiêu chí hoạt động của NMD&Partners – Hospitality Solutions.