Responsibilities:
- Assist in developing an overall organic acquisition strategy with particular emphasis on SEO & other growth channels like Youtube/social platforms.
- Support in identifying and prioritizing top opportunities to ensure alignment across product, content, and marketing teams through effective communication and actionable recommendations.
- Conduct experiments, perform A/B Tests to measure impact of content efforts and diagnose opportunities for optimization.
- Support content team in developing strategies and roadmap.
- Review and audit our assets (main websites) to propose potential content and code optimization. Analyse competitor websites to find the gaps.
- Leverage SEO tactics to identify key market trends and opportunities to create exposure and drive demand online.
- Work with product and tech teams to implement schema mark-ups and product changes catering to organic growth.
- Effectively use SEO tools like Keyword Tools, SEO Moz, Ahrefs, SEMRush, Screamingfrog etc. to identify technical issues & opportunities.
- Gather insights and measure the effectiveness of on-site and off-site SEO activities. Work with and manage organic growth executives to achieve the targets through coaching and mentoring.
Requirements
- At least 3 years of SEO practical experience.
- Have experience and knowledge in On Page Optimization, Off Page Link Building, Keyword Research, Content Strategy, Social Media Buzz, Working knowledge of HTML and CSS, and Technical Web Analysis.
- Have Practical experience in link building and SEO optimization. Strong knowledge of link-building tactics and SEO tools (Ahrefs, Moz, SEMRush, Majestic).
- Ability to analyze and evaluate the effectiveness of link-building activities. Capability to analyze competitor link profiles and identify improvement opportunities.
- Ability to collaborate with the content team to develop high-quality content that naturally attracts links. The ability to create valuable resources and content, such as research reports, infographics, and guides, to encourage sharing and linking.
- Ability to analyze results and visualize the outcome of SEO campaigns.
- Ability to drive execution and delivery of initiatives. Consistently HBML: Hypothesize, Build, Measure, Learn.
- Time management and organizational skills to handle multiple tasks and projects simultaneously. Planning and implementation skills for effective link-building campaigns.
- Project management skills to manage input and output of any relevant SEO campaign, liaising with in-house or external agency personnel.
- Good knowledge of Google products such as Google Analytics, Search Console, and Keyword Planner.
- Good English written and verbal communication skill is a must.
CÔNG TY TNHH TMDV ECO VIỆT NAM bắt đầu hoạt động thương mại kể từ năm 2016 và chính thức thành lập vào tháng 06/2017. CÔNG TY TNHH TMDV ECO VIỆT NAM đang là thành viên phân phối sản phẩm các nhãn hàng nổi tiếng trên thế giới như Hendel, Orgie, Eros,...
Eco luôn mong muốn được phục vụ và đem đến cho Quý khách hàng một cuộc sống khỏe đẹp, chất lượng cao thông qua việc cung cấp và phân phối các sản phẩm:
Thực phẩm bảo vệ sức khỏe được nhập khẩu từ các nước tiên tiến trên thế giới.
Dụng cụ bảo hộ lao động; trang thiết bị y tế,...
Với định hướng kinh doanh dài hạn và bền vững, Eco cố gắng xây dựng và phát triển những mục tiêu chính sau:
Đem đến cho khách hàng các sản phẩm chăm sóc sức khỏe, làm cho Quý khách hàng hoàn toàn hài lòng với việc lựa chọn sản phẩm chất lượng cao và an toàn, tạo ra từ công nghệ hiện đại nhất.
Tạo ra cho các thành viên trong công ty môi trường làm việc tốt, cởi mở, cơ hội phát triển và sự trải nghiệm giá trị.