- Managing media & digital planning for 3 key brands at a global leading FMCG
- International working environment, good benefits and learning opportunities.
Our Client is a global company in FMCG with international working environment, good benefits, and learning opportunities.
Job Description
Integrated Communication Planning
- Lead the integrated communication approach and planning for all campaigns, acting as a key business partner to the brand team.
- Map and analyze the customer journey to identify areas for improvement and innovation.
- Review and evaluate integrated communication proposals/plans from cross-agencies.
- Adjust media concept plans in response to changes (e.g., down rating, decreased KPIs, changes in marketing/media plans).
- Evaluate booking plans across various channels: TV, Digital, Mobile, OOH, Social KOL, Sponsorship.
- Measure media placement effectiveness and efficiency based on KPIs.
- Define category movements by analyzing historical data and competitor actions.
- Identify and generalize communication strategies to support ATL forecasts and adjust YTG communication plans.
- Identify communication threats and opportunities to enable agile business turn-around actions.
- Develop new consumer touchpoints, transforming new channels into brand-building touchpoints integrated into the holistic consumer journey.
- Focus on mapping and optimizing the end-to-end customer journey.
- Identify key touchpoints and moments of truth that impact the customer experience.
- Design and implement consumer experience strategies that align with the company's brand and business goals.
- Analyze consumer behavior via digital signals and develop strategies to enhance engagement, reduce friction, and increase satisfaction at each stage.
- Collaborate with cross-functional teams to implement improvements and measure their impact on consumer behavior and business results.
- Build and maintain a report analysis structure to track media KPIs.
- Establish and maintain strategic partnerships with media partners/suppliers.
- Evaluate partnership sponsorship packages.
- Stay updated on market trends, including new branding marketing activities, commercials, and regulations, and recommend suitable innovations for our brands.
- Respond to ad-hoc requests from brand teams.
- Maintain strong communication lines with key stakeholders to ensure smooth organizational operations.
- Foster a team culture among agencies that embraces new challenges with a positive, win-win spirit.
- Collaborate with marketing, sales, and product development teams to ensure a cohesive consumer experience.
- Lead consumer experience initiatives and projects from conception to execution.
- 5-6 years of experience in marketing communication.
- Preferably with experience in communication planning. Record proven of success in brand management, including TVC and digital, media strategy (with a focus on digital), and innovation. Creative thinking is a big plus.
- Solid knowledge of brand-building fundamentals: brand funnel, brand health tracking, etc.
- Strong analytical skills and proficiency in using Martech tools like PowerBI.
- Agile problem-solving skills.
- Strong stakeholder management skills.
- A comprehensive understanding of marketing and business functions in the FMCG sector is essential.
- Demonstrated strengths in marketing competencies, especially in Brand Planning, Brand Strategy, Communication, and Media Management.
- Lead cross-functional groups and managing local stakeholders, as well as forming close partnerships
- Inspire, motivate, and lead multidisciplinary project teams to achieve outstanding results.
- Proficiency in written and verbal English communication is a must
- Attractive compensation package of the market.
- Global company in an exciting industry.
- Opportunity for comprehensive development in brand management.
Quote job ref: JN-112024-6601283
Công ty Vàng bạc đá quý Hạ Long được thành lập từ tháng 8/2001. Qua quá trình phát triển và hội nhập Công ty đã không ngừng phát triển, HJC sẽ tiếp tục kiên trì thực hiện các giải pháp chiến lược để từng bước thực hiện mục tiêu đã đề ra. Một trong những giải pháp đó là phát triển nguồn nhân lực thông qua đào tạo, tuyển dụng nguồn nhân lực có kinh nghiệp và trình độ chuyên môn cao.
HJC đã và đang khẳng định được vị thế và thương hiệu của mình trên thị trường. Hình ảnh của HJC ngày một chuyên nghiệp và vững mạnh hơn bởi sự đóng góp không nhỏ của tập thể Ban lãnh đạo và đội ngũ CBNV ưu tú nắm vững chuyên môn nghiệp vụ và các quy trình làm việc.
Tại sao bạn chọn HJC?
Bạn muốn thử thách trong một môi trường làm việc chuyên nghiệp và năng động?
Bạn muốn có cơ hội được đào tạo chuyên sâu về lĩnh vực vàng bạc đá quý?
Bạn muốn khẳng định giá trị bản thân?
Bạn muốn có nhiều cơ hội thăng tiến trong tương lai?
Bạn hãy cho mình một cơ hội đóng góp vào sự phát triển của HJC bằng cách nộp đơn ứng tuyển tại HJC ngay từ bây giờ.
HJC luôn chào đón các bạn và chúc các bạn thành công!