Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Phụ cấp
- Xe đưa đón
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
JOB SUMMARY:
Advanced quality engineer’s major responsibility is to support new product development related advanced quality engineering activities (APQP) for inhouse battery/charger/cells categories.
KEY DUTIES AND RESPONSIBILITIES:
- Follow up production readiness of New Product Development projects as assigned including system level validation, component and supplier readiness as below listing.
- Follow up all qualification run; ESB/EB/QB/PR issue closures and participate NPD global TCs posting qualification rediness sheet(QRS).
- Prepare product control plans per PFMEA risk asessment and refering to product CTQs
- Prepare assembly check cards for production level inspections.
- Review and follow up assembly fixture qualification in NPD manufacture (Cpk & GR&R etc)
- Oversee new part qualification per Supplier Part Qualification Requirements (SPQR) with SQE and provide new part SER approval.
- Participate Design For Manufacturing & Assembly (DFMA) meetings with CFTs providing necessary comments.
- Drive customer complaint/warranty case handling per BRK global customer service direction.
- Support manufacture level product quality issues for self released models upon QC leader request.
- Management KPI direction.
- Leverage the lessons learned from previous projects, customer complaints, and warranty
- Work with team to ensure cell supplier performance is regularly reported and that appropriate and timely corrective actions are implemented to make sure no line stopping and recurrence of non‐conformances
- Monitor and improve cell supply chain KPI’s, including DPPM and line incident
- Champion problem solving and root cause analysis activities with Battery Team and cell suppliers and verify the implementation of solutions
- Expired cell disposition
- Follow up with cell ORT arrangement and containment when issue occur
Yêu Cầu Công Việc
Education:
Minimum Bachelor’s degree in Electronic/Electrical Engineering or equivalent Engineering degree.
Experience:
- At least 2 years’ experience in quality engineering area.
- Familiar with Electrical products and manufacturing processes, Battery industry a plus.
Knowledge:
- Proven quality system experience and familiar with quality standards such as ISO9000, TS16949, preferred with basic Six Sigma knowlege/practsie.
- Good knowledge in SPC Tools, FMEA, DOE and GD/T etc
Functional Skills:
- Good communication and influence skill, team-working skill.
- Excellent organizational skills, strong analytical ability, strong quality related skills.
- Excelent in written/spoken English and Vietnamese. Speaking Mandarine is plus.
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Công ty TNHH vật liệu mới Zhanchen (Việt Nam) là công ty con thuộc sở hữu hoàn toàn của tập đoàn vật liệu mới Zhanchen. Tập đoàn vật liệu mới Zhanchen thành lập năm 1994, là doanh nghiệp công nghệ cao mới tích hợp nghiên cứu, sản xuất, kinh doanh và thi công loại sơn phủ bảo vệ môi trường, trụ sở chính của tập đoàn nằm tại thành phố Thâm Quyến - Trung Quốc, là một trong những doanh nghiệp lớn nhất trong ngành sơn phủ của Trung Quốc, đồng thời đang vươn ra toàn cầu, có 7 cơ sở sản xuất lớn, trong đó có Zhanchen Việt Nam.
Zhanchen Việt Nam tọa lạc tại khu công nghiệp Rạch Bắp, xã An Điền, thị xã Bến Cát, tỉnh Bình Dương, Việt Nam, chiếm diện tích khoảng 8000 mét vuông, chính thức đi vào hoạt động vào ngày 23 tháng 12 năm 2017. Chủ yếu tham gia nghiên cứu, sản xuất, kinh doanh, logistics và hỗ trợ ứng dụng kỹ thuật toàn bộ dòng sản phẩm sơn nội thất UV, NC, PU, AC, năng suất hàng năm gần 10.000 tấn.
Mạng lưới tiếp thị của công ty tập trung ở Bình Dương, và đã thành lập văn phòng đại diện và trung tâm phục vụ kỹ thuật nhiêu nơi ở miền bắc, miền trung và miền nam Việt Nam. Hiện tại công ty thiết lập phòng ban hoàn chỉnh, chế độ quản lý đầy đủ, lưu trình hoạt động thông suốt. Toàn thể nhân viên tuân theo giá trị cốt lõi “Đổi mới, phấn đấu, cùng nhau phát triển” của tập đoàn, lấy “Vì sự thành công của khách hàng” làm sứ mệnh doanh nghiệp, nỗ lực cung cấp cho khách hàng những sản phẩm và phục vụ dùng tâm, chuyên nghiệp, chất lượng cao và hiệu quả!