JOB DESCRIPTION:
- Check Air/Sea freight rates with agents/carriers to find competitive pricing, compare rates, and provide quotations to the sales department.
- Support the sales team in quoting, consulting services, schedules for customers for freehand shipments.
- Arrange bookings and monitor shipment progress.
- Check import procedures/purchase costs with the logistics department and provide quotations to agents for DAP, DDP, DDU shipments
- Coordinate with departments to quickly and effectively handle customer requests. Track, notify, update shipping status for customers, agents.
- Process customer and agent data. Keep information and maintain, develop relationships with customers, agents.
- Assist the Accounting department in recovering outstanding debts.
- Resolve any issues related to shipments.
- Prepare work reports, volume reports, and perform self-assessment of monthly KPIs.
- Handle other tasks as assigned by the Manager.
JOB REQUIREMENTS:
- Qualification: Bachelor’s degree in economics, import-export, logistics…
- Experience: At least 1 year in a similar position
- Priority: Know Chinese.
- Skills: Strong communication, negotiation, persuasion, and problem-solving skills.
- Proficient in using office software.
- Good communication skills in English.
- Ability to work independently as well as in a team.
- Dynamic, meticulous, detail-oriented, and able to work under high pressure.
- Commitment to maintaining information confidentiality.
BENEFITS:
- Welfare regime: KPI bonus/Sales bonus, 13th-month salary, holiday and Tet bonuses, annual salary review, birthday gifts, and year-end recognition awards.
- Health care regime and internal cohesion: Periodic health check-ups, annual domestic and international trips, Year-End Party (YEP) and internal engagement activities.
- Regimes according to Labor Law regulations: Social insurance, health insurance, annual leave, Holiday - Tet, ...
- Professional, dynamic environment, opportunities to learn through internal sharing sessions and clear promotion path.
Ra mắt lần đầu tiên vào năm 2015 và có trụ sở chính tại Thượng Hải, YQNLINK là nền tảng hậu cần quốc tế một cửa hàng đầu.
Ngày nay, YQNLINK cung cấp dịch vụ logistic trực tuyến giao hàng tận nơi, bao gồm FCL, LCL, vận tải hàng không, vận tải đường sắt, vận tải đường bộ, thông quan, kho bãi, bảo hiểm hàng hóa, dịch vụ vận chuyển hàng rời, v.v. Chúng tôi đã phát triển hợp tác chiến lược với các hãng vận tải hàng đầu như COSCO Shipping, Maersk Line, Sinotrans, v.v.
Nhờ công nghệ tiên tiến của chúng tôi, khách hàng của chúng tôi có thể dễ dàng đặt chỗ trực tuyến và theo dõi mọi thứ từ thiết bị PC/APP bất cứ lúc nào.
Chúng tôi có văn phòng tại Thượng Hải (HQ), Thành phố Mexico, Tokyo, Bangkok, Thành phố Hồ Chí Minh, Thâm Quyến, Ninh Ba, Hợp Phì, Thiên Tân, Thanh Đảo, Đài Loan và Quảng Châu. Kho của chúng tôi có trụ sở tại Thành phố Mexico, Los Angeles, New Jersey và Charlotte.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm: BHYT, BHXH, BHTN
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Party
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Được thành lập năm 2015
Mission
Sứ mệnh của chúng tôi là đơn giản hóa trải nghiệm vận chuyển hàng hóa toàn cầu.