Mô tả công việc
Join our team and contribute to a dynamic workplace!
Apply now!
Position: HR Specialist
Reporting To: Human Resources Manager
Position Overview:
The HR Specialist will oversee day-to-day operations, including recruitment, processing terminations, preparing compensation packages, and fostering a healthy workplace environment across departments. This role reports directly to the Human Resources Manager.
Basic Function:
Compensation & Benefit: 70%
Recruitment: 10%
Training: 10%
Engagement: 10%
Duties and Responsibilities:
Recruitment:
Source potential candidates through various channels.
Arrange interviews and communicate with prospective employees promptly.
Represent the company at recruitment events and job fairs.
Manage hiring processes in Applicant Tracking Systems.
Evaluate applications and screen candidates.
Conduct new employee onboarding.
Maintain updated job deions and specifications.
Conduct exit interviews and propose action plans based on analysis.
Administer time sheeting and payroll.
Handle insurance reports and assist in PIT reporting & compliance.
Monitor and adjust the company wage and salary structure.
Participate in salary surveys and benchmarking.
Administer benefits and assist employees with claims.
Schedule benefits orientations and training.
Manage HR Information Systems (HR SAP) and maintain employee databases.
Prepare and analyze necessary reports.
Develop and communicate HR policies.
Promote positive employer-employee relationships.
Conduct investigations for employee complaints.
Advise managers on employment issues and progressive discipline.
Implement safety and health programs.
Conduct Employee Satisfaction Surveys.
Implement performance management systems.
Establish and address training needs, including new employee orientation and management development.
Select and contract external training programs.
Provide necessary education and materials to managers and employees.
Ensure compliance with all governmental and labor laws, including Vietnam Labor Laws, Social Insurance & Safety, and Occupational Medical Regulations.
Maintain close coordination and relationships with all departments.
Serve as a secondary contact point with Admin Vendors.
Yêu cầu công việc
Requirements:
Degree in Business Management, Business Administration, or a related field.
3-4 years of experience in HR.
Strong knowledge of labor legislation and payroll processes.
Good understanding of the full recruitment process.
Outstanding verbal and written communication skills.
Solid problem-solving and team management abilities.
English fluent
Quyền lợi được hưởng
Chế độ bảo hiểm
Du Lịch
Phụ cấp
Xe đưa đón
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
ZEE được sáng lập bởi Quan Ngọc - người từng là Giám đốc Giải trí của Zing News, Giám đốc nội dung của Saostar. Với bề dày lịch sử hoạt động báo chí, cùng kinh nghiệm quản lý truyền thông cho nhiều thương hiệu, dự án giải trí và nghệ sĩ, kết hợp với nhà đồng sáng lập Vũ Phạm - một người có thế mạnh về sáng tạo, tổ chức sự kiện,... Chính thức ra đời vào tháng 2016/80, ZEE khởi đầu là PR Agency, đã nhanh chóng chuyển mình và dẫn đầu xu hướng trở thành Integrated Agency với các dịch vụ hỗ trợ, tư vấn cho các thương hiệu từ khâu chiến lược đến triển khai. các cuộc thi, sự kiện nhằm đưa khách hàng đến với người tiêu dùng thông qua các hình thức mới, sáng tạo và phù hợp với xu hướng. Với đội ngũ hơn 2 chuyên gia xây dựng chiến lược vững chắc và <> văn phòng tại Hồ Chí Minh và Hà Nội, mô hình đại lý "one stop shop" của ZEE đáp ứng mọi yêu cầu của khách hàng, từ đó trở nên thành công. là lựa chọn hàng đầu của nhiều "ông lớn" để đồng hành trong chiến dịch khởi động lần đầu tiên tại Việt Nam. Không chỉ là một sự hợp tác, cơ hội đồng hành và "mở cửa" đã mang đến cho ZEE và các đối tác những thành tựu và câu chuyện khó quên trong hành trình phát triển.