Mô tả công việc
Job Purpose
The IT Engineer is responsible for providing on-site support to local plant staff. Whenever need, coordinate with regional/global IT staff to provide full IT service for all staff who located across Asia region. Consistent customer care, quality standards, and reporting requirements are core competencies of the position. Ability to quickly adapt to changing priorities and fluctuations in workflow are requirements of the IT Engineer role.
Key Responsibilities
IT Support
• Provide daily comprehensive technical support services to local office
• Isolate and trouble-shoot any network, system, printing and application problems
• Provide incident and after-action reports and analysis
Network & System Management
• Support network, PBX, CCTV, Switch, Door Access system and servers
• Assistance on IT infrastructure /network/server project
• Assist Anti-virus system management and security-related alerts screening with the guide from regional/global IT
Asset Management
• Install new PCs, printer, telephone, and other IT equipment
• Distribute IT equipment, and in charge of local IT inventory maintenance
• IT related procurement
Knowledge and Standards
• Follow up established procedure on finishing documentation/recording work
• Maintain IT documents and service guides, Contribute current technical information and best practices to the Reference Library
• Support business processes, systems, and users by applying knowledge of information technology
• Organize and utilize all support resources provided including emails, documentation, contact lists, etc.
Other tasks
• Provide basic computer training to staff; Deal ISP related case
• Assist users with backup procedures periodically in accordance with user backup policy
• Accomplish any other tasks as assigned by the superior
Yêu cầu công việc
• Good knowledge of both hardware, software, network
• Experience of software like MS Office365 OWA, Teams, SharePoint Online…etc.
• Experience on softwares like Smart CFD, CADian, Solidworks, AutoCAD etc installation and licencing, resolve computer and printer problem
• Good/Strong verbal and written communication skills, can use English as working language
• Problem solving skills, and the ability to exercise sound judgment in any customer service scenario
• good team player with self-motivation and can work independently with minimal direction, experience of working in multi-national company will be a plus
• At least 4 Years working experience on IT support role
• Degree or Diploma in IT or related discipline
Quyền lợi được hưởng
- Having chances to get attractive company bonus every month/year
- Company trip once a year + Joining party
- Salary and position is reviewed 1 time a year
- Bonus by individual ability and company’s performance.
- Social insurance, health insurance, unemployment insurance and other benefits
- Dynamic and sociable working environment.
CÔNG TY TRÁCH NHIỆM HỮU HẠN FUSHAN TECHNOLOGY (VIỆT NAM) tự hào là nhà máy của Foxconn - tập đoàn hàng đầu thế giới về sản xuất linh kiện điện tử, thiết bị viễn thông và máy tính. Đi vào hoạt động từ năm 2013, nhà máy tiền thân là khu điện thoại phổ thông Nokia, có tổng giá trị đầu tư hơn 300 triệu USD, quy mô xây dựng 17ha. Năm 2014, nhà máy thuộc sở hữu của Microsoft - công ty phần mềm lớn nhất thế giới và trở thành nhà máy duy nhất của Microsoft sản xuất điện thoại phổ thông & điện thoại thông minh trên thế giới. Năm 2016, Fushan chính thức trở thành một phần của Tập đoàn Foxconn. Thừa hưởng cơ sở hạ tầng hiện đại nhất Việt Nam, cùng hệ thống quản lý hiệu quả từ Nokia và Microsoft, Fushan tiếp tục tập trung vào các giải pháp công nghệ để mở rộng quy mô sản xuất và đa dạng hóa sản phẩm.
Review FUSHAN TECHNOLOGY
Gói thưởng và phúc lợi tốt nhất nhưng môi trường làm việc không thoải mái lắm
Chế độ đãi ngộ tương đối tốt, có giải thưởng Best company to work for in asia
Đảm bảo chất lượng sản phẩm và quy trình