- The job holder responsible for ensure to advise and provide personal financial products and services in accordance with customer needs, in order to bring the best experience to customers.
- The job holder ensures compliance and minimizes risks when processing transactions, providing products and services to customers.
- CUSTOMERS: CONSULTANCY AND PROVIDE PERSONAL FINANCIAL PRODUCTS AND SERVICES THAT MATCHES CUSTOMERS' NEEDS.
- Receive and learn information from customers to advise and provide products and services that are suitable for customers' needs or introduce them to specified locations to bring the best experience to customers. Customer.
- Exploit, consulting and providing personal financial products and services suitable to customer needs according to the list of customers assigned in each period.
- Develop customers according to the bank's oriented sales channels from time to time.
- PRODUCTS và SERVICES: ASSURANCE AND ENHANCE SERVICE QUALITY, HELP BRING THE BEST CUSTOMER EXPERIENCE
- Perform transactions/consultations at the request of the Client accurately, completely, quickly and in a timely manner, ensuring the correct SLAs and service quality standards.
- Update information on products, processes/regulations, Marketing programs, new sales campaigns and instructions of Techcombank from time to time in order to provide the best services of the Bank to customers.
- Receive and handle customer requests and complaints in accordance with Techcombank's regulations.
- Make recommendations to relevant departments to contribute to improving product, process and policy issues from time to time.
- SYSTEM: OPERATION COMPLIANCE và RISK MANAGEMENT
- Perform work in accordance with the Bank's policies, procedures, regulations and instructions.
- Identify customer information as well as warning signs before, during and after customer transactions, ensuring compliance with Techcombank's processes and regulations and the law.
- Manage credit risk, operational risk on the assigned customer list in accordance with regulations and instructions of the bank
- Ensure compliance with Techcombank's policies and procedures.
- Comply with the post-borrowing inspection process (controlling the customer's capital use purpose, collateral, financial situation...). Periodically according to the provisions of credit products/post-borrowing control regulations, assess the customer, control the purpose of the customer's capital, immediately notify the relevant departments when the customer have problems with financial situation, ability to repay debt, purpose of using capital, etc..
- Identify, report and participate in the handling of operational risks.
- Comply with regulations on information security and information security.
- HUMAN RESOURCES: HUMAN DEVELOPMENT và CONSTRUCTION CULTURE
- Fully participate in training programs of TCB
- Always have the spirit of self-learning in work and life
- Actively develop a personal development plan.
- Always have an open attitude to share information with others và be willing to accept change.
- Ownership, responsibility in work, leading to outstanding results.
- Building a culture of cohesion, encouraging colleagues to achieve success.
- Fully aware of Techcombank's organizational culture and perform tasks in the spirit of TCB's core values and behavioral standards, embodying Techcomer's DNA.
- EFFECTIVE MANAGEMENT: PLAN MANAGEMENT và BUSINESS RESULTS
- Develop and implement individual business plans to achieve assigned business targets.
Key Relationships - Direct Manager
Senior Manager/ Manager, Retail Banking
Branch Manager
Senior Manager, Direct Sales Center
Key Relationships - Direct Reports
N/A
Key Relationships - Internal Stakeholders
Teams inside and outside RBG
Key Relationships - External Stakeholders
Individual customers, competitors…
Success Profile - Qualification and Experiences
Domain Expertise
- At least 5+ years of experience in Banking field in a similar position
- Proficient in using office software: word, excel, powerpoint.
- Graduated from a regular university, preferably in economics - finance - banking.
- English ability: Not apply
Công ty Cổ phần Chứng khoán Bảo Việt (“BVSC”) được thành lập từ năm 1999 với cổ đông sáng lập là Tổng Công ty Bảo hiểm Việt Nam (nay là Tập đoàn Bảo Việt), trực thuộc Bộ Tài chính, BVSC kế thừa thương hiệu uy tín và thế mạnh tài chính của một Tập đoàn Tài chính - Bảo hiểm hàng đầu tại Việt Nam. BVSC là công ty chứng khoán hàng đầu và uy tín trên thị trường chứng khoán Việt Nam, chuyên cung cấp các dịch vụ tài chính và đầu tư cho tất cả các nhà đầu tư tổ chức và cá nhân, các quỹ và ngân hàng đầu tư danh tiếng trong nước và nước ngoài.
Trong suốt 22 năm hình thành và phát triển, BVSC đã liên tục củng cố hoạt động, đầu tư mạnh mẽ cho hệ thống công nghệ thông tin và nâng cao chất lượng dịch vụ để duy trì vị thế là công ty chứng khoán uy tín trên thị trường.
Hiện nay, BVSC có mạng lưới hoạt động tại 02 thành phố lớn nhất là Hà Nội và TP. HCM với 01 Chi nhánh và 08 phòng giao dịch. BVSC luôn cung cấp cho khách hàng những dịch vụ tốt nhất thông qua đội ngũ nhân sự chuyên nghiệp và giàu kinh nghiệm trên thị trường chứng khoán.
Trong những năm qua, BVSC liên tiếp được đón nhận các giải thưởng và bình chọn đánh giá cao của các tổ chức lớn có uy tín trong, ngoài nước và của các Cơ quan quản lý như Cờ thi đua Chính phủ năm 2019, Bằng khen của Thủ tướng Chính phủ năm 2020, Danh hiệu Tập thể lao động xuất sắc do Bộ Tài Chính trao tặng năm 2021…BVSC cũng luôn là Thành viên tiêu biểu của HNX, Thành viên tiêu biểu trong hoạt động thanh toán giao dịch chứng khoán cơ sở do VSD trao tặng trong nhiều năm, cùng với nhiều giải thưởng Quốc tế khác về hoạt động môi giới. Ngoài ra, trong nhiều năm trở lại đây BVSC cũng thuộc TOP 100 các Doanh nghiệp Phát triển bền vững, TOP 50 Doanh nghiệp Việt Có Thương Hiệu Nhà Tuyển Dụng Hấp Dẫn, TOP 100 Thương hiệu mạnh Việt Nam…
Chính sách bảo hiểm
- Chế độ bảo hiểm ưu việt cho Người lao động như: Bảo hiểm Sức khỏe, Bảo hiểm các Bệnh Ung Thư, Bảo hiểm Nhân thọ;
Các hoạt động ngoại khóa
- Các hoạt động xây dựng đội nhóm thú vị và hấp dẫn, các câu lạc bộ thể thao được tài trợ và happy hour vào thứ Năm hàng tuần
- Cà phê, trà, đồ ăn nhẹ và trái cây miễn phí không giới hạn giúp bạn tràn đầy năng lượng
Lịch sử thành lập
- Năm 1999, Công ty Cổ phần Chứng khoán Bảo Việt (BVSC) chính thức được thành lập với cổ đông sáng lập là Tổng Công ty Bảo hiểm Việt Nam, nay là Tập đoàn Tài chính – Bảo hiểm Bảo Việt, trực thuộc Bộ Tài chính, theo giấy phép hoạt động kinh doanh chứng khoán số 01/GPHĐKD do UBCKNN cấp ngày 26/11/1999.
- Năm 2000, BVSC thành lập Chi nhánh và khai trương phòng Giao dịch tại Thành phố Hồ Chí Minh
- Năm 2006, BVSC tăng vốn điều lệ từ 49,45 tỷ đồng lên 150 tỷ đồng.
- Năm 2008, BVSC đã thực hiện thành công đợt chào bán cổ phiếu ra công chúng, chính thức tăng vốn điều lệ từ 150 tỷ đồng lên 450 tỷ đồng.
- Năm 2009, BVSC khai trương phòng Giao dịch 146 Nguyễn Văn Cừ , Quận 1, TP. Hồ Chí Minh
- Năm 2010, BVSC chuyển trụ sở Chi nhánh về địa chỉ 233 Đồng Khởi – Quận 1 – TP. Hồ Chí Minh đồng thời thành lập phòng Giao dịch 11 Nguyễn Công Trứ, Quận 1, TP. Hồ Chí Minh
- Năm 2011, BVSC khai trương phòng Giao dịch Mỹ Đình tại số 8 Nguyễn Cơ Thạch – Từ Liêm – Hà Nội
- Năm 2012, Cổ phiếu BVS được lựa chọn nằm trong bộ chỉ số HNX 30-IDX
- Năm 2014, Kỷ niệm 15 năm ngày thành lập Công ty
- Năm 2015, Thành lập Phòng Giao dịch 233 Đồng Khởi tại Quận 1, TP. Hồ Chí Minh. Thành lập Phòng Giao dịch Láng Hạ tại Tầng 1, tòa nhà 14 Láng Hạ, quận Ba Đình, Hà Nội. Chuyển PGD Mỹ Đình về 519 Kim Mã, Ba Đình, Hà Nội và đổi tên thành Phòng Giao dịch Kim Mã
- Năm 2016, Chuyển PGD 146 Nguyễn Văn Cừ về 90 Cao Thắng và đổi tên thành Phòng Giao dịch 90 Cao ThắngChuyển PGD 146 Nguyễn Văn Cừ về 90 Cao Thắng và đổi tên thành Phòng Giao dịch 90 Cao Thắng
- Năm 2017, BVSC chuyển trụ sở chính và sàn giao dịch Hội sở về Tòa nhà 72 Trần Hưng Đạo – Hoàn Kiếm – Hà Nội. BVSC ký kết thỏa thuận hợp tác với Tập đoàn Tài chính Tokai Tokyo Financial Holdings đến từ Nhật Bản
- Năm 2019, Chuyển PGD Kim Mã về Tòa nhà Văn phòng Hapulico số 01 Nguyễn Huy Tưởng, Thanh Xuân, Hà Nội và đổi tên thành Phòng Giao dịch Thanh Xuân. Kỷ niệm 20 năm ngày thành lập công ty.
- Năm 2021, Chuyển trụ sở chính từ tầng 2 và 3, tòa nhà số 72 Trần Hưng Đạo, phường Trần Hưng Đạo, quận Hoàn Kiếm sang số 8 Lê Thái Tổ, phường Hàng Trống, quận Hoàn Kiếm, Hà Nội.
Mission
Trao “Niềm tin vững chắc” cho Nhà đầu tư, Doanh nghiệp bằng “Cam kết vững bền”.